10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 2. část

Michal Kubíček - 50 tipů pro linkbuilding

Jak jsme si řekli v předchozím článku, rozhodl jsem se (samozřejmě se svolením autora :)) přinést čtenářům PropagaceNaInternetu 10 nejzajímavějších tipů ze školení Michala Kubíčka o link buildingu.

V prvním článku jsme si uvedli prvních 5 z těchto 10 tipů pro budování zpětných odkazů, dnes budeme pokračovat.

Michal je v oblasti internetového marketingu uznávanou ikonou. Jsem velmi rád, že jsem se na školení dostal a že jsem měl tu čest se s Michalem setkat osobně.

Bez dalších dlouhých řečí se pustíme do zbývajících 5 tipů pro budování zpětných odkazů 🙂

6. Uvolnění obsahu k volnému šíření

Pokud máte na svém webu nějaké informační materiály, statistiky, prezentace, videotutoriály, nebo cokoli, co by vaši návštěvnici ocenili, můžete tyto materiály nabídnout k volnému šíření.

Samozřejmě ne k úplně volnému šířeni, ale můžete umožnit šíření těchto vašich materiálů pod creative commons licencí.

Tím umožníte vaše informace šířit komukoli a jakkoli pouze pod podmínkou, že u těchto informací bude uveden odkaz na vaše webové stránky.

Ostatní tedy získají hodnotné informace na své webové stránky a vy získáte ceněné zpětné odkazy. Navíc tyto odkazy budou s největší pravděpodobností na velmi relevantních webech, takže budou o to hodnotnější. Kdo by také dával volně šířitelný e-book o počítačích na webové stránky s recepty že? 😉

7. Aukční portály

Aukční portály by mohly být velmi dobrým zdrojem návštěvnosti. Podívejme se například na Aukro.cz. Aukro má více než 2 miliony uživatelů. Navíc tito uživatelé jsou velmi „kvalitní“, neboť jsou naučeni na aukru nakupovat a jsou připraveni utrácet své peníze.

Mít tak odkaz na své webové stránky v popisu každé aukce…

Bohužel to tak snadné není. Aukro (stejně jako většina ostatních aukčních portálů) má vysloveně uvedeno ve svých podmínkách, že ani v popisu aukce, ani ve stránce „O mě“ nesmí být uveden odkaz na webové stránky komerčního charakteru. Tedy na takové stránky, které by Aukru mohly konkurovat.

Chcete-li na nějakém místě na Aukru umístit odkaz na své webové stránky, musí být váš odkaz schválen pracovníkem Aukra.

Pokud na svých stránkách nabízíte něco k prodeji, spolehněte se, že váš požadavek bude zamítnut.

Jak to tedy udělat?

Napadl mě způsob, jak tento problém vyřešit k oboustranné spokojenosti. Tuto metodu jsem ještě nevyzkoušel, takže nemohu zaručit pozitivní dopad, nicméně se na to chystám a z teoretického hlediska by s tím neměl být žádný problém.

Princip?

Princip je postaven na objížďce. Vytvořit webové stránky informativního charakteru, na kterých budou doplňující informace k produktům nabízeným na Aukru.

Tyto webové stránky nebudou nabízet nic k prodeji. Budou sloužit opravdu jen jako doplňujíci informace k vystaveným aukcím.

Budou ovšem obsahovat zpětné odkazy na mateřské webové stránky.

Jednak se bude nepřímo zvedat hodnocení mateřských webových stránek a také se nejeden návštěvník objížďky určitě prokliká až na mateřské stránky, tedy nepřímo se bude zvyšovat i návštěvnost.

Otázka je, jak se k takovým webovým stránkám postaví Aukro, zda je schválí, nebo opět zamítne.

Holt chce to vyzkoušet 🙂

8. Akvizice webů

Nakupování zpětných odkazů, placené články, budování mikrostránek a další způsoby reklamy na internetu vás můžou stát pěkný balík peněz a spoustu času.

Relevantní zpětné odkazy z kvalitních a navštěvovaných stránek určitě nebudou nejlevnější.

Vybudovaní kvalitních mikrostránek, které budou obsahovat hodnotné informace vás bude stát zase hodně času.

Není výjimečné, že narazíte na webové stránky relevantního zaměření, které už fungují nějakou delší dobu a majitel je nabízí k prodeji.

Může se i stát, že tyto stránky budou k prodeji za takovou cenu, kolik by vás stál jeden kvalitní zpětný odkaz.

Hodláte-li začít budovat mikrostránky, zkuste se poohlédnout, jestli nenajdete nějaké „zaběhnuté“ na prodej. Můžete ušetřit spoustu času i peněz.

Takové stránky již mohou mít vybudované nějaké zpětné odkazy a dobré hodnocení v očích vyhledávačů.

Jedním z míst, kde se po takových stránkách, nabízených k prodeji, můžete podívat, je webtrh.cz.

9. Expirované domény

Pokud si chcete vybudovat mikrostránky, může se také stát, že narazíte na doménu, která by vyhovovala vašemu oboru působení a obsahovala relevantní klíčová slova.

Majitel domény se může rozhodnout, že s provozováním stránek končí, nebo úplně končí se svým podnikáním a podobně. Důvodů může být hodně…

V každém případě taková doména, která se náhle uvolní, může být velmi dobrým (a levným) cílem.

Jednak bude doména už nějakou dobu stará, což je z pohledu vyhledávačů také plus. Druhak na tuto doménu mohou vést relevantní zpětné odkazy z jiných webů – opět nějaký ten linkbuilding hotový k dobru.

Pozor! Pokud se chystáte zakoupit expirovanou doménu, ověřte si její reputaci, aby nedošlo k tomu, že budete čelit problémům, které napáchal bývalý majitel. Nebo dokonce aby doména neměla ve vyhledávačích tzv. „ban„, tedy že se nezobrazuje mezi výsledky vyhledávání kvůli nějakému prohřešku z minulosti.

10. Požádejte o sdílení/zpětný odkaz

Chcete, aby nějakou vaši stránku nebo příspěvek návštěvníci sdíleli?

Chtěli byste získat nějaký zpětný odkaz?

Zkuste své návštěvníky zdvořile požádat

Budete překvapeni, kolik lidí vám vyjde vstříc a rádi vám pomohou, když je to prakticky nic nestojí.

Školení bylo nabité opravdu velmi zajímavými informace a věřím, že i těchto 10 tipů vám přijde vhod.

Každý návštěvník se počítá a nikdy nevíte, kdo se na vaše stránky dostane sebenepochopitelnějším způsobem a stane se vaším dlouhodobým zákazníkem.

Proto věnujte pozornost každému zpětnému odkazu, který můžete vytvořit 🙂

Předcházející článek:

10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 1. část

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

7 komentářů u 10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 2. část

  1. Holina napsal:

    Ta objížďka na Aukru, kterou zde zmiňuje autor, funguje 🙂

    • Jakub napsal:

      Zdravím Holino, jsem rád, že jsem pomohl 🙂 ono je to ve finále celkem levná reklama – sice je potřeba udržovat další web (navíc), ale těch odkazů z aukro aukcí… No myslím že to opravdu stojí za to 🙂

  2. Dobrý den, budování odkazů na aukru je velice zajímavé. Nedoporučil byste prosím nějaký autoritativní web na předregistraci expirované domény nebo prohlédnutí expirovaných domén? Příjde mi, že na internetu se hemží spekulanty a podvodníky, takže si nejsem jistý, kde začít.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Davide,
      Tak vše, co se mi podařilo zjistit je, že tyto informace by měly být dostupné na těchto webech:
      daukce.cz
      Subreg.cz

      A seznam zajímavých volných domén je také na webu kvasnickajan.cz/volne-domeny

      Ale jak říkám to jsou informace, které se mi podařilo získat od ostatních, já se v doménovém byznysu nepohybuji (na to je dobrý Drago na 404m.com) 🙂 snad to alespoň trochu pomůže…

  3. Pepan Mencl napsal:

    dotaz k bodu 6 – nebude to duplicitní obsah?

    • Jakub napsal:

      Já jsem měl namysli jakékoli informace, které jsou umístěny v nějakém externím souboru nebo na internetu (embedded). V takovém připadě se může například prezentace (skrze SlideShare) nebo video (YouTube, Vimeo) nebo pdf soubor či ebook pohybovat kdekoli na internetu a k duplicitě nedojde…

  4. forum napsal:

    I am regular visitor, how are you everybody? This post posted at this web page is really fastidious.

Napsat komentář: forum Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!