Jak Úspěšně Získat od Návštěvníka E-mailový Kontakt

E-Mail Marketing

Četli jste kompletního průvodce e-mail marketingem?

Pokud ano, pak určitě v e-mail marketingu vidíte velký potenciál, jak zvýšit prodej pomocí svých internetových stránek.

Člověk, který vám dá svou e-mailovou adresu a povolí vám zasílání obchodních sdělení je vám totiž mnohem více nakloněn, než někdo, kdo o vás slyší poprvé a pořádně ani neví, čím se zabýváte.

Abyste ale mohli využít potenciál e-mailového marketingu naplno, je potřeba nejdříve od návštěvníků jejich e-mailové adresy získat. A ne jen to, nestačí získat e-mail a věřit, že vaší potenciální zákazníci budou najednou s nadšením očekávat, jakou fantastickou reklamu do své schránky dostanou. Protože takhle to nefunguje...

Nikdo vám nedá e-mailovou adresu a povolení k zasílání obchodního sdělení, aby si vysloužil plnou schránku reklamních e-mailů. Musíte na to jít jinak… Musíte na to jít chytře…

A jak? O tom bude dnešní článek.

Aby vám váš návštěvník dal svou e-mailovou adresu s povolením zasílat mu obchodní sdělení, musí tento návštěvník projít jednoduchým procesem:

  1. Musí se dostat na vaše webové stránky
  2. Webové stránky jej musí zaujmout
  3. Musíte mu nabídnout určitou pomoc, která jej osloví
  4. Musí si tuto pomoc vyžádat

Jak získat e-mailový kontakt

Tím, jak dostat na své stránky více návštěvníků, se zabýváme pořád. Dnes tedy tento bod přeskočíme (pokud byste chtěli ihned nějaké rychlé tipy, stáhněte si ebook zdarma 13+1 Tipů Jak Zvýšit Návštěvnost Webu).

Zaujměte návštěvníka

Pokud na vaše webové stránky návštěvník dorazil, je potřeba jej zaujmout. Návštěvníkovi musí být ihned jasné, čím se zabýváte a co mu můžete nabídnout. Pokud na vaše webové stránky někdo přijde, pravděpodobně již má o něco takového zájem. Musí být tedy jednoznačné, čím můžete tohoto návštěvníka obohatit.

Nemělo by tedy na dané stránce chybět představení vaší firmy a vaší činnosti. Dávejte pozor na to, odkud a kam vaši návštěvníci přicházejí. Ne vždy návštěvník „přistane“ na vaší domovské stránce. Ať už tedy přijde na kteroukoli podstránku vašeho webu, musí mu být jasné, kdo jste a co děláte.

Nabídněte pomoc

Ukažte návštěvníkovi, že problém, který se snaží vyřešit vám není cizí a že s ním máte bohaté zkušenosti. Nabídněte návštěvníkovi pomoc (například v podobě krátké publikace, ebooku, videonávodu…), kde mu ukážete, co jeho problém způsobuje, jak se mu dá předcházet a popřípadě – jak jej vyřešit.

Nabídněte mu také e-maily, které jej budou zajímat. Například se může jednat o nějaký rychlokurz, kdy návštěvníkovi objasníte základ problematiky (jako například zde – emailový kurz optimalizace webových stránek, už jste se přihlásili? Pokud ne, přihlašte se hned teď :)).

Váš potenciální zákazník se jen zřídka přihlásí k odběru reklamních e-mailů. Ukažte mu, že přihlášení k odběru mu přinese mnohem více – že mu pošlete mnoho užitečných informací o dané problematice.

Návštěvník se musí přihlásit

Přihlášení k odběru e-mailů musí být naprosto jednoduché. Nechtějte po vašich potenciálních zákaznících nic, co není nezbytně nutné (opravdu potřebujete vědět jejich jméno, přijmení, město, PSČ, povolání…). Nepotřebujete – v drtivé většině případů si vystačíte jen s e-mailem, popřípadě jménem).

Formulář k přihlášení musí být viditelný na každé stránce, na které očekáváte, že návštěvník „přistane“. Formulář je vhodné mít jednak ve stručné podobě v bočním panelu, kromě toho je ale na místě mít vytvořenou samostatnou stránku landing page, která je přizpůsobená na míru vašim uživatelům. Na tuto stránku můžete odkazovat své návštěvníky kdykoli je potřeba…

Shrnutí

Nikdy nezapomeňte na to, že lidé nestojí o reklamní e-maily. Pokud chcete získat jejich kontakt, musíte jim nabídnout něco hodnotného na oplátku.

Pokud jim nabídnete hodnotné informace a budete v tomto pomáhání pokračovat i s pomocí e-mailového marketingu, otevírá se vám cesta k budování kvalitního vztahu s vašimi zákazníky.

Jak sbíráte od svých návštěvníků e-mailové adresy vy? Používáte vůbec e-mailový marketing?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u Jak Úspěšně Získat od Návštěvníka E-mailový Kontakt

  1. My nabízíme newsletter pro všechny zájemce o optimalizaci pro vyhledávače. V podstatě používáme postup ve vašem grafu.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Josefe, snažil jsem se to co nejjednodušeji shrnout, ale v podstatě tohle je ta správná efektivní cesta (alespoň dle mého názoru) 🙂

Napsat komentář: Josef Řezníček Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!