Jak Zvýšit Návštěvnost Webu o 91,90% – Případová Studie Bazary Měšec

Jak Zvýšit Návštěvnost Webu o 91,90% - Případová Studie Bazary Měšec

Zajímalo by vás, jak se mi povedlo poměrně jednoduchým způsobem téměř zdvojnásobit návštěvnost webových stránek?

Co kdybyste totéž mohli udělat pro své webové stránky i VY?

Ne vždy se vaše webové stránky nacházejí v přeplněném konkurenčním prostředí…

Ne vždy bojujete o každý zpětný odkaz a o každou sebemenší úpravu vašeho webu…

Nezřídka se stává, že jsou webové stránky vytvořené jen tak, aby byly. Zdaleka tedy nevyužívají svůj potenciál

Tento článek bude o webových stránkách lokálního obchodu, kdy stačila nepříliš náročná úprava, aby došlo k rychlému účinku.

Parafrázuji-li téměř nekonečnou telenovelu:

„může to být i Váš příběh…“ 🙂

Co že to je za web?

Když zrovna nesedím u svého počitače a nepíši články pro webové stránky Propagace na internetu, 95% svého času trávím v Bazarech Měšec v centru Ostravy, zbylých 5% času spím :D.

Bazary Měšec jsou jedním z největších kamenných bazarů, jaké můžete spatřit.

Probíhá zde výkup všeho a veškeré vykoupené věci jsou v prodeji na 6 samostatných prodejnách. Je to takový 4-patrový obchodní dům s použitým zbožím.

Mě můžete většinu času nalézt ve výkupní místnosti, kde se společně se svými dalšími kolegy starám o výkup, zástavy a efektivní chod a růst Bazarů Měšec.

Ale zpátky k webovým stránkám.

Webové stránky Bazarů Měšec jsou funkční už přibližně 4 roky.

Tedy funkční… Jako v mnoha dalších případech byly vytvořeny, aby byly a tím celková práce hasla…

Byla to samozřejmě i má vina…

Před pár měsící jsem zrušil zastaralé webové stránky, které byly vytvořeny programátorem v jazyce ASP.NET, který neovládám a tudíž jsem do nich nemohl osobně zasahovat a provádět potřebné změny.

Webové stránky jsem nyní vytvořil ve WordPressu, abych měl naprosto volnou ruku a mohl si s webovými stránkami dělat, co se mi zamane.

Převedl jsem texty, nahodil novější design, vytvořil pár doplňujících stránek, které na starém webu chyběly a bum, nové stránky byly na světě.

Bohužel v práci opravdu nemám skoro vůbec volno a tak jsem se rozvoji webových stránek a propagaci na internetu nemohl věnovat.

Běžná měsíční návštěvnost se pohybovala kolem 400 lidí a pomalu narůstala.

Naštval jsem se a rozhodl se, že si čas prostě najdu a že využiju potenciál, který v sobě internet má.

Rozhodl jsem se udělat to, co se určitě chystáte udělat všichni, kteří čtete tyto webové stránky. Rozhodl jsem se rozjet propagaci na internetu a pomocí webových stránek přivést nové návštěvníky a také nové platící zákazníky.

Času opravdu není nazbyt, ale pokud se rozhodnete, že se do toho pustíte, vždy se nějaká ta chvilka najde a potom uvidíte, jak vás zvýšená návštěvnost potěší…

Celá procedura, popsaná v tomto článku, obnášela jednoduché úpravy webových stránek ve volných chvílích (a těch opravdu moc není).

Jak zdvojnásobit návštěvnost webových stránek?

Jak jsem již řekl, webové stránky nejsou v příliš konkurenčním prostředí, tato úprava vám například opravdu nepomůže pokud provozujete e-shop s dárky, kterých je asi tak milion :D.

Celý postup spočíval v přepracování struktury webových stránek. Vytvořil jsem pár stránek a texty navíc, aby na webové stránky přicházelo více návštěvníků z vyhledávačů.

Na začátku jsem před sebou měl webové stránky, které obsahovaly:

  • domovskou stránku,
  • stránku s informacemi o poskytovaných službách,
  • popisy jednotlivých oddělení,
  • kontakt,
  • a externí odkaz na naše právě vystavené aukce na aukčním portálu Aukro.

Struktura webových stránek tedy vypadala takto:

Webové stránky Bazary Měšec před úpravou

Stránky byly pěkné a celkem i přehledné. Vyhledávače však přiváděli (dle mého názoru) příliš málo návštěvníků.

Jsme bazary a naše nabídka a zásobování spočívá v tom, že nám lidé nosí své věci na prodej. Naše konečná efektivita se tedy neodvíjí jen od toho, jak jsme schopní prodat, ale také a zejména od toho, jak jsme schopni zboží zajistit.

Po menším průzkumu internetu jsem si sepsal seznam klíčových slov a frází, na které je třeba se zaměřit – jednalo se o klíčová slova jako například:

  • výkup nábytku
  • výkup nářadí
  • výkup elektroniky
  • výkup mobilních telefonů
  • atd…

Také jsem tyto dotazy lokalizoval pro Ostravu (prodejce z Prahy by nám nebyl příliš platný). A to tak, že jsem do titulků, alternativních popisů obrázků a description dané stránky uvedl Ostravu – tedy ve finále titulek vypadal například „Výkup mobilních telefonů Ostrava – Bazary Měšec„.

Vytvořil jsem tedy hlavní stránku s názvem „výkup“, na kterou jsem umístil veškeré informace přehledně oddělené pro různé tyto tématické celky.

Pro každé toto klíčové sousloví jsem následně vytvořil novou stránku, popsal jak takový výkup probíhá a v textu uváděl samozřejmě klíčová slova.

Také jsem naprosto oddělil naši službu, kterou je půjčovna nářadí, aby stránka sama o sobě mohla fungovat k její propagaci.

Když jsem s úpravou struktury webu skončil, vypadala takto:

Webové stránky Bazary Měšec po úpravě

Struktura webových stránek je nyní přehlednější a zároveň mnohem bohatší na klíčová slova.

Kvalitním vnitřním provázáním webových stránek jsem dosáhl toho, že návštěvník nemá absolutně žádné problémy s pohybem na stránkách. Vše je jednoduché a intuitivní

Další tip na zvýšení návštěvnosti

Zároveň jsem si řekl, že bazary obsahují nepřebernou spoustu zboží, často takového, které se dnes již velmi špatně shání…

Rozhodl jsem se tedy do každého oddělení – tedy na samostatnou stránku s informacemi o daném oddělení, umístit nabídku produktů. Nabídka produktů je naprosto jednoduchá galerie WordPressu. Obsahuje tedy obrázek a popis a po kliknutí na obrázek se zobrazí obrázek v původní velikost s detailnějším popisem.

Název věci je samozřejmě patřičně použit v nadpisu, popisu, alternativním popisu, titlulku i rozšiřujícím popisu dané věci.

Spousta lidí, která hledá na internetu dané zboží se tedy dostala na naše webové stránky 🙂

Sám jsem se chvílemi divil, jak na celém internetu na naše webové stránky přišlo 15 lidí z vyhledávačů na dotaz „mikiny fishbone„, které jsem uvedl jen a pouze na jedné fotografii na stránce s informacemi o bazaru oděvů.

A teď si představte kolik lidí se na stránky dostane skrze tyto nejrůznější vyhledávané dotazy.

A jaký byl vliv úprav na návštěvnost?

Podívejte se sami… Níže je zobrazený screenshot z Google Analytics – porovnání září a říjná (jak jsme zvyklí z měsíčních zpráv o návštěvnosti :)).

Webové stránky Bazary Měšec - návštěvnostNávštěvnost vzrostla z 654 návštěv na celkem 1.255. Doprovázeno zvýšením prohlédnutých stránek z 2.742 na 5.399.

Počet unikátních návštěvníků webu vzrostl z 537 na 1.042, tedy o 94,04%.

Počet stránek na návštěvu a procento nových nnávštěv se příliš nezměnilo, což je pochopitelné. Kdo se o nás jednou dozví, většinou už naše stránky nenavštěvuje. I to mám ale v plánu v budoucnu změnit. Rád bych získal více věrných návštěvníků, kteří budou stránky navštěvovat pravidelně. Například za účelem získání nějakých informací.

S rostoucí návštěvnost však také vzrostla hodnota Bounce Rate (míra opouštění). Tomu se ale při takovém zvýšení nevyhneme snadno.

A co z toho vyplývá?

Nezáleží jak moc se cítíte být informačně zdatní. Technická náročnost této práce se podobala pracování v textovém editoru.

Nemusíte všechno vědět a všechno znát.

Dejte se do toho! Začněte něco dělat, nejdůležitější je začít…

I malá změna vám může přinést znatelné výsledky…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

9 komentářů u Jak Zvýšit Návštěvnost Webu o 91,90% – Případová Studie Bazary Měšec

  1. machrhoumr napsal:

    Že já jsem to už někde viděl :D. Aspoň se opět donutím trošku zamakat 😀

  2. Zuzana napsal:

    jako bych četla články známeho marketingového odborníka Pavla Řehulky 🙂 taky popisuje jak je to jednoduché a že to moc nestoji. dobrá práce!

    • Jakub napsal:

      Zdravím Zuzko, doufám, že tě tykání a tohle oslovení neurazí, ale přišlo mi nejvhodnější (Zuzano se mi zdá takové nepříjemné :)). Tvůj komentář mi dneska opravdu vytvořil velký úsměv na tváři. Pavel Řehulka je jeden z lidí, kterých si opravdu hodně vážím. A uznání v takovém podání opravdu potěší 🙂

      • Zuzka napsal:

        Jakube, to je v pohodě, tykání mi nevadí, právě že sleduji články jak optimalizovat web a přiznám se, že jsem na tvých stránkách strávila nějaký ten čas čtením příspěvků a dokonce jsem se i něco nového naučila, jsem samouk a od Řehulky nasávám povědomí o této problematice, moc děkuji za tyto stránky! 🙂

  3. Pingback: SEO Jedním Vrzem? | Propagace na internetu

  4. Mirek napsal:

    Skvělý článek, co se musí člověk naučit, aby uměl jako Ty, psát web bez programátora? Celý web http://www.bazarymesec.cz/ je ve wordpresu svépomocí nebo je potřeba umět programovat nebo mít nějakého správce který to zajišťuje a Ty jen už píšeš texty v editoru?

    Díky Mirek

    • Jakub napsal:

      Zdravím Mirku, celý web stojí na WordPressu, není to nějak extra složité, stačí mit alespoň základní znalosti s html a css a pak už se s WordPressem naučíš docela rychle 🙂 já mám všechny weby na WP.

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!