Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Únor 2012

Měsíční zpráva o návštěvnosti

Vítejte u únorové měsíční zprávy o návštěvnosti.

Tyto zprávy zpracovávám každý měsíc ze dvou důvodů:

  1. Abych si udržel přehled o tom, jak se návštěvnost tohoto webu vyvíjí a mohl reagovat na změny.
  2. Abychom se všichni mohli na základě získaných informací přiučit, co na zvýšení návštěvnosti zabírá a co nikoli

Únor byl pro mě velmi náročný, což se i projevilo ve statistikách návštěvnosti – Propagaci Na Internetu jsem se příliš nevěnoval…

Naštěstí se mi povedlo dodržet pravidelné vydávání článků (až na jeden průšvih), takže čtenáři nestrádali 🙂

Pojďme se na to všechno podívat…

Důležité události v únoru 2012

Hned na začátku února jsem se odebral na druhou stranu zeměkoule do Kalifornie v USA.

Hlavní cíle této cesty byly celkem 3:

  1. Setkat se s bratrem, který v Kalifornii žije.
  2. Zjistit, jak by se dal uskutečnit mezi Amerikou a Českem nejaký ten business s použitými a starými věcmi (jak jsem již řekl, pracuji také v Bazarech Měšec).
  3. Setkat se s Patem Flynnem, popřípadě se zúčastnit nějakých zajímavých marketingových událostí.

Předpokládaný návrat do České republiky – 1.3.2012.

A jak to šlo?

Téměř celou dobu jsme cestovali, našli spoustu místních bazarů a zajímavých obchodů se starožitnostmi a dalšími zajímavými věcmi… Nakoupili jsme pro naše bazary spoustu zajímavých věcí a cesta byla tedy z tohoto pohledu úspěšná.

Z pohledu marketingu jsem kromě pár zajímavých inspirací nic nenabyl – události se nekonaly v dojezdové vzdálenosti žádné a pokud ano, byly opravdu předražené a pro mě nezajímavé – například obecné SEO školení za 300 dolarů – né děkuji :).

Samostatnou kapitolou je…

Moje návštěva v USA a Pat Flynn

Ihned po příjezdu jsem kontaktoval Pata e-mailem… Ubíhaly hodiny, dny a nic…

Po 11 dnech jsem napsal Patovi druhý e-mail v domnění, že si prvního e-mailu nevšiml a na druhý zareaguje.

Opět uběhly dva dny a nic…

Pak jsem se čistě náhodou podíval do složky Spam a Viry (děkuji ti Sezname) a objevil jsem 2 e-maily od Pata Flynna. V prvním e-mailu mi Pat napsal, že se na setkání můžeme domluvit, ve které části Kalifornie jsem a že se budeme muset domluvit co nejdříve, protože se chystá v brzské době k zubaři a že mu budou trhat zuby moudrosti. Následně bude muset být jen doma a zotavovat se…

Ve druhém e-mailu mi Pat napsal, že mi odpověděl už na můj první e-mail, ale bohužel že včera byl u zubaře a teď jen leží doma…

Bezvadně promarněná šance 🙂

Ale nevadí… Rozhodl jsem se v USA zůstat ještě dva měsíce, takže mám mnohem více prostoru na to, abych se s Patem sešel, až mu to bude vyhovovat 🙂

Jinak o poznatcích z USA a o všem, co by se dalo využít pro internetový makreting, bude posléze samostatný článek…

Teď už se podíváme na…

Statistiky návštěvnosti

Návštěvnost v únoru 2012

Nejdříve se opět podíváme na celkovou návštěvnost v únoru 2012. Modře je vyobrazen únor, zeleně leden.

Návštěvnost únor 2012Jak je vidět, únor byl komplet v červených číslech. Vše je v poklesu… Únor byl nejhorším měsícem za celou existenci webu Propagace Na Internetu. Samozřejmě pouze z pohledu meziměsíčního růstu, jinak je každý další měsíc lepší a lepší 😉

Celková návštěvnost klesla z 2.446 na 2.109 návštěv.

Počet unikátních návštěvníků klesl z 1.576 na 1.486.

Počet shlédnutých stránek klesl z 5.249 na 3.971 stránek.

Průměrný počet stránek za návštěvu klesl z 2,15 na 1,88.

Bounce Rate – míra opouštění narostla z 67,13% na 71,36%.

A průměrný čas strávený na stránkách klesl z 2 minut a 50 vteřin na 2 minuty a 8 vteřin.

No opravdu nic moc…

Zdroje návštěvnosti v únoru 2012

Zdroje návštěvnosti - únor 2012Rozložení zdrojů návštěvnosti je jako obvykle dobré – nejvíce návštěvníků přivádějí vyhledávače, následně doporučující stránky a nejméně lidí chodí přímým zadáním adresy…

Omlouvám se, ale u Objevit.cz nemohu zveřejnit konkrétní číslo. Jirka mě o to požádal a já mu samozřejmě rád vyjdu vstříc… Objevit.cz poslalo tedy něco mezi 66 a 225 návštěvníky 😉

5 nejlepších zdrojů návštěvnosti:

  1. Google
  2. Seznam
  3. Přímé zadání adresy
  4. Objevit.cz
  5. 404m.com

5 dotázů, prostřednictvím kterým přišlo nejvíce lidí z vyhledávačů:

  1. (not provided) – pfff tajnůstkáři…
  2. propagace na internetu
  3. payu
  4. jak zvýšit návštěvnost webu
  5. jak psát pr články

Konverze

V únoru se k odběru e-mailů přihlásilo celkem 18 návštěvníků (alespoň nějaké pozitivní zprávy :)).

Konverzní poměr je tedy cca 1,2%.

Co se bude dít v březnu?

V březnu se budu věnovat tomu, abych zase trošku tento web pozvedl na vyšší úroveň a dohnal skluz, ke kterému v únoru došlo…

Zároveň bych se také už rád sešel s Patem a pokud to půjde, tak bych se od něj také rád dozvěděl o nějakých zajímavých událostech, kterých bych se mohl zúčastnit.

Závěrem

Únor tedy nebyl nijak valným měsícem…

A proč ty poklesy?

Pominu-li že jsem se nevěnoval nijak zlepšování webu, chyba byla také v tom, že jsem nevykonával rutinní akce jako například pravidelné zveřejňování článků v pondělí, ve středu a v pátek na tipper.cz.

Nesledoval a nečetl jsem své „daily“ blogy, na kterých také komentuji a tím získávám nové návštěvníky.

Únor, přestože letos byl přestupný rok, měl oproti lednu o dva dny méně, což se v poklesu také projeví (reálný pokles mezi 31 dny byl ve finále kolem 4%)

A v neposlední řadě – leden byl znatelně dobrý měsíc a přivedl spoustu nových návštěvníků, kteří nemuseli být vždy dobře zacílení (jak jsem psal v minulé měsíční zprávě) a jistý pokles jsem očekával…

No nedá se nic dělat… Bez práce nejsou koláče, je třeba začít zase něco dělat, aby PNI opravdu rostla a nestagnovala 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

4 komentáře u Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Únor 2012

  1. Turek napsal:

    Myslím že pěkné čísla návštěvnosti blog generuje. Krásně jde vidět jak lidé které zajímá toto téma využívají pro hledání Google, určitě by se našly blogy, stránky kde by to číslo bylo naopak. Užívej si USA, teplého počasí a snad ti to s Patem nakonec výjde. O svých trablech se zuby psal na blogu 🙂

    • Jakub napsal:

      Děkuji za povzbuzující komentář Turku :), USA si užívám, i když poměrně dost pracovně. A s Patem to určitě vyjde 😉 musí…

  2. Richard napsal:

    Pata si rozhodně nenech ujít 🙂 Setkání s ním určitě bude stát za to, ze všech internet-marketing guru mi přijde nejsympatičtější a nejférovější 🙂

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!