QR Kódy Jako Moderní Způsob Propagace

QR kódy - moderní způsob propagace

Určitě jste už někde zaslechli pojem QR kód, QR kódy u nás ještě nejsou příliš rozšířené, ale jak jsem psal ve starším článku o mé cestě do USA, v Americe jsou tyto obrázkové kódy velmi rozšířené.

Už jsem nad QR kódy a jejich upotřebením přemýšlel před delší dobou a stále mi nedají spát. Upřímně se mi tato technologie velmi líbí a opět mé myšlenky osvěžil tento článek na zpravodajském portálu novinky.cz.

Velmi kreativní přístup vám určitě dodá inspiraci, jak byste mohli QR kódy využít právě vy pro svůj byznys…

Takový malý úvod – pár informací o QR kódech…

QR pochází z angličtiny „Quick Response„. Původně přišly z Japonska, vyvinula je společnost Toyota. QR kódy jsou dvou-dimenzní kódy, které ve čtvercovém obrázku vyobrazují další menší čtverce, které jako celek předávají nějakou zprávu.

QR kód přenáší určitou informaci z obrázkové podoby do chytrého mobilního telefonu. Může se jednat o obrázek na webové stránce, v tištěných materiálech i kdekoli jinde.

Představte si, že si chcete do telefonu uložit informace o restauraci, kterou se chystáte navštívit. Za normálních okolností byste si museli přepsat telefonní číslo (popřípadě více telefonních čísel), adresu, nebo i doplňkové informace jako e-mail, webové stránky a podobně. Pokud však na webu (nebo kdekoli jinde) najdete QR kód, stačí jej jednoduše vyfotit pomocí speciální aplikace a všechny informace si uložíte automaticky.

Dotyčný dokonce ani nemusí být neustále připojený k internetu, stačí si QR kód přečíst a „dekódovat“ jej klidně později, když se dostane k internetovému připojení.

Co mohou QR kódy přenášet za informace

QR kódy mohou předávat teoreticky jakékoli informace, může se jednat o:

  • kontaktní informace
  • detaily produktu
  • speciální nabídky
  • slevové kupóny
  • informace o událostech
  • stránka se sběrem e-mailových adres (squeeze page)
  • přesměrování na účet na Facebooku, Twitteru čí dalších sociálních sítích
  • odkaz na video s návodem
  • mapa s umístěním prodejny (prodejen)
  • a podobně.

Pod QR kód můžete schovat jakoukoli url adresu, což při dnešních možnostech webových stránek znamená opravdu prakticky cokoli.

Jak lze QR kódy využít v praxi?

Na letáčcích, vizitkách, brožůrách, v novinách, časopisech a jiných tištěných materiálech. Čtenář si může velmi snadno přenést informace do svého mobilního telefonu. Může tak získat kontaktní informace, nebo třeba kupón na slevu.

Na autech, tramvajích, autobusech billboardech a ostatních veřejných místech. Stačí, když si potenciální zákazník velký kód vyfotí a je to.

Na webových stránkách, ušetříte tak čtenáři čas při přepisování informací.

Můžete vytvořit QR kód z vašeho zboží. Například cukrárny vytvářejí QR kódy z různých bonbónů, oplatek, dortů a podobně, Lego využilo k vytvoření QR kódu své kostičky. Audi vytvořila QR kód ve své TV reklamě pomocí lidí držících černé a bíle čtverce. Nápojové společnosti tisknou QR kódy na lahve s nápoji a podobně.

Popusťte uzdu své fantazii, nemusíte pomocí QR kódů odkazovat jen na svou domovskou stránku. QR kód může vést na speciální stránky, které jinak nejsou čtenářům dostupné. Můžete skrz QR kód poslat zákazníka na e-book zdarma, nebo na stránku, kde budete sbírat e-mailové adresy, nebo třeba zákazníka přesměrovat na denní menu, aby jej měl kdykoli při sobě.

QR kódy jsou u nás relativně nové a málo využívané. Fungují však jako velmi jednoduchý most mezi jakýmkoli médiem a chytrým mobilním telefonem vašeho zákazníka. Smartphony jsou dnes velmi levné a může si je dovolit téměř každý.

Využijte i vy tyto moderní propagační prostředky ve svůj prospěch!

Využíváte QR kódy? Jaké jsou vaše speciální strategie? Podělte se s námi v komentářích 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

7 komentářů u QR Kódy Jako Moderní Způsob Propagace

  1. Radek P. napsal:

    Já si docela dobře dokážu představit QR kód na mapování událostí, akcí, které by se zapsaly do kalendáře. Svého času jsem hledal aplikaci, která by toto uměla. Jednu jsem našel – umí qr kód vygenerovat, ale zase je problém s uložením – bohužel kalendáře si s tím neumí poradit.

    • Jakub napsal:

      To je zajímavý nápad, ale právě ty komplikace… Já právě qr kódům věřím nejvíce jako rozšíření webu – odkaz. Na webu už si potom s klientem můžu dělat co potřebuji 🙂

  2. Mirek napsal:

    QR kody jsem zkoušel a odezva byla defakto jen u geeků. Běžný uživatel (a to prodávám zboží které taknějak vyhledávají lidi co rádi zkouší nové věci) vůbec netuší co to je. Paradoxně poté co jsem na o udělal kampaň mi přišlo několik mailu kde jsem byl upozoňován že mám něco špatně vytištěného na letáku. Dle mého je prostě lepší počkat až toto protlačí velcí hráči typu Alza, Mall atd… a pak se teprve připojit. Do té doby je lepší využít místo na letáku jinak.

  3. Maxmilán napsal:

    Můžete napsat jakou aplikaci se QR kódy dají jednoduše vyrobit?

  4. QRShaker.com napsal:

    Maxmilian: Pro vytvoreni qr kodu je dobry tento generator http://zxing.appspot.com/generator/. Jde tam i vygenerovat qr kód jako event s kterym uz umi nektere kalendare pracovat. Pokud byste mel zajem o graficky upravene kody, dovoluji si nabidnout nasi sluzbu http://www.qrshaker.com.

  5. Mara napsal:

    My jsme dělali s QR pokusy na středních školách,kde jsme tak nějak počítali s tím,že tam by to mohlo mít úspěch,že mlaďoši tyto věci už znají, vytvořili jsme pro ně speciální landing page a opravdu to fungovalo v tom směru,že návštěvnost byla krásná. Problém je v tom, že tito mladí lidé ještě nejsou finančně nezávislí a tak se s nimi hůře pracuje pak už na webu,kde je těžké je donutit k nákupu…

    • Jakub napsal:

      No ono záleží, nejsou sice výdělečně činní, ale pokud něco opravdu chtějí, pak si na to peníze seženou 🙂 nikdo nemá stálý příjem, přesto mají počítače, notebooky, tablety, drahé mobilní telefony a podobně… U mládeže stačí vyvolat touhu a oni už si ty penízky většinou nějak seženou…

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!