Různé Formy Obsahu – Text

Tvorba Obsahu - kompletní průvodce

Po přečtení minulých článků kompletního průvodce tvorbou obsahu už víte, proč je kvalitní obsah důležitý, že byl měl být to první, co vaši potenciální zákazníci uvidí, když navštíví vaše webové stránky a také – jak by takový obsah měl vypadat a že byste při jeho tvorbě měli mít na paměti nějaké vyšší cíle.

V dnešním článku si ukážeme, že obsah nemusí existovat jen v textové podobě. Nemusíte psát jen firemní blog.

Obsah může nabývat mnoha ruzných podob, z nichž některé se mohou vzájemně doplňovat. Jednou vytvořený obsah můžete také několikrát znovupoužít. Pokud máte dobře připravený obsahový plán, všechno je mnohem jednodušší a dává ve finále větší smysl.

V základu může být obsah předáván ve čtyřech různých formách:

  • text
  • audio
  • video
  • živě

V tomto článku se podíváme na textovou formu obsahu…

Textová forma obsahu

Text je to nejjednodušší, s čím můžete začít. Jediné co k tomu potřebujete, jsou znalosti vašeho oboru a můžete se pustit do práce. Pracování s textem je velmi jednoduché a jediné co musíte mít na paměti, jsou základní pravidla psaní pro web.

Váš text musí čtenáře zajímat, musí mu dát nějaké informace, které jsou pro něj důležité a hlavně – musí jej bavit. I text samotný lze využít mnoha způsoby, například:

Blog

Psaní firemního blogu je stále populárnější. Blog vám umožňuje obohatit své webové stránky o spoustu klíčových slov a frází, na které můžete být k nalezení ve výsledcích vyhledávání. Vaši cíloví zákazníci zároveň dosti pravděpodobně potřebují poradit s nějakým problémem, výběrem produktu, zacházením s produktem nebo různé tipy, jak jej využít co nejlépe.

Blog je skvělým nástrojem, jak kontinuálně předávat svým zákazníkům hodnotné informace a jak se neustále připomínat.

Guest blogging

Guest blogging znamená psaní článků, stejně jako byste je psali pro svůj vlastní web/blog, jen s tím rozdílem, že se dohodnete s provozovatelem jiných webvých stránek, aby tento článek umístil na svůj web.

Guest blogging je velmi populární hned z několika důvodů:

  • Autor článku dosáhne na návštěvníky, kteří o jeho webu nevědí
  • Provozovatel webu získá kvalitní obsah zadarmo a bez práce
  • Návštěvníci cílového webu získají pohled na danou problematiku z jiného úhlu, než na jaký jsou zvyklí on samotného provozovatele.

Pokud vás guest blogging oslovil, přečtěte si tohoto kompletního průvodce ;).

Ebook

Máte-li už nějaký ten obsah vytvořený, můžete zaujmout širší okruh problematiky a vytvořit elektronickou publikaci. Rozsah takové publikace se může pohybovat od desítek až po stovky stránek. Vhodné je však zaměřit celý e-book na jednu konkrétní problematiku a udržovat jej pestrý, informačně hodnotný a zábavný. Stačí vzít články, které jste již vytvořili, sjednotit je, poupravit tak, aby text byl jednotný a voala – ebook je na světě.

Ebook můžete nabídnout zdarma, placený, nebo na oplátku za e-mailovou adresu, telefonní číslo nebo jiný kontakt. Oblíbenou technikou je nabídka ebooku pomocí jednoduchého formuláře za e-mailovou adresu. To vám umožní následně s odběratelem komunikovat a budovat si s ním vztah.

Dnes je opravdu velmi snadné podobnou elektronickou publikaci vytvořit. Stačí vám jednoduchý Microsoft Word nebo jakýkoli jiný textový program, který umí převést výsledný dokument do pdf formátu.

Email

Stejně jako v případě ebooku, email může být nakrásno využit jako recyklace již jednou vytvořeného kvalitního obsahu. Ebook i Email je zpravidla předáván mimo dosah vyhledávače – není to obsah na webové stránce, takže se nebudete potýkat s problémem duplicitního obsahu.

V případě emailů se může jednat o pravidelné informování o nových článcích (abyste si udrželi stálý kontakt). Můžete (doporučuji!) vytvořit také emailový seriál, sérii autoresponderů, které budou po příhlášení chodit odběratelům v předem daném pořadí a časovém intervalu.

Do emailů můžete zahrnout zcela nový nebo i již publikovaný obsah. Pokud však chcete použít obsah již publikovaný, doporučuji jej upravit tak, aby nepůsobil jen zkopírovaně. Zkuste jej například podat v jiných souvislostech nebo z jiného úhlu.

Více o tom, jak pracovat s emaily a jak je rozesílat najdete v kompletním průvodci.

Dopis

Trochu zastaralé si možná právě říkáte. Opak je ale pravdou. Jak se cítíte, když vám někdo z vašich obchodních partnerů pošle fyzický dopis, který držíte v ruce? E-mailovou schránku máte pravidelně zaplněnou, emaily jsou (relativně) zdarma. Kdo si ale udělá ten čas a napíše vám zajímavé informace do dopisu?

Když jsem byl letos v USA, přihlásil jsem se tam do Email Academy. Byl jsem tam tři měsíce a absolvoval tam téměř celý kurz. Když jsem dorazil domů, na svém pracovním stole jsem měl obálku. V obálce byla krátká barevná knížka o email marketingu. David o tom nic neřekl a nikde se nezmínil. Bylo to malé překvapení, které mi ale opravdu udělalo radost…

Zkuste i dnes, v tomto digitálním věku na své zákazníky a partnery myslet tak trochu offline 😉

V příštím článku se podíváme na audio a video formu obsahu a jak s nimi lze pracovat 🙂 zůstaňte se mnou…

Líbil se vám článek? Sdílejte jej s ostatními…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

3 komentáře u Různé Formy Obsahu – Text

  1. Petr napsal:

    No jo, ale jak zabezpečit ten ebook před kopírováním? Ten první co ho obšlehne a někde vystaví, mi celý byznis pokazí, protože ostatní už nebudou chtít za to platit.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Petře, tomu jen tak nezabráníš, můžeš jen hrát poctivě… Ať případný ebook zabezpěčíš jakkoli, stejně se najde chytrák, který jej dokáže otevřít a vystavit na internet. Můžeš jen lidi požádat, aby ebook nešířili dále a případně požádat správce konkrétního webu, pokud na něm svůj ebook najdeš, o jeho stažení. To je ale bohužel vše… Této formě krádeže nemůžeš nikdy 100% předejít…

      • Zdeněk Hejl napsal:

        Ono nejlepší zabezpečení bude platba za ten ebook. Pokud za něj někdo zaplatí, tak se mu ho nebude moc chtít sdílet jiným. Pokud však ebook dostane za email, tak to bude sdílet bez mrknutí oka.

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!