Co je to Partnerský Program a Jak Vám Může Pomoci?

Partnerský Program

Na mnoha webových stránkách se toho dočtete poměrně hodně o partnerských (tzv. affiliate) programech.

Affiliate aneb partnerský program je provizní systém, kdy vám váš partner přivede zákazníka a vy mu na oplátku vyplatíte určitou provizi z uskutečněného prodeje.

Na mnoha blozích se dočtete o tom, jak můžete pomocí partnerských programů vydělat na internetu docela pěkné peníze. PropagaceNaInternetu je zde však z jiného důvodu a proto se v tomto článku podíváme na partnerské programy z opačného úhlu.

V tomto článku se podíváme na to, jak můžete využít partnerské programy pro zvýšení svého prodeje, dosažení větších zisků a získávání nových stálých zákazníků.

Proč zákazníci nakupují skrze partnerské programy?

Odpověď na tuto otázku je jednoduchá – kdyby nebylo partnera, zákazník se o produktu vůbec nedozví. Podívejme se na  jednoduchý příklad:

Společnost ABC vytváří například webové stránky na zakázku. Když si do vyhledávače zadáte „webdesign“ nebo „tvorba webových stránek“, dostanete velké množství výsledků. V těch aby se čert vyznal. Přitom žádnou firmu neznáte a nevíte tudíž, jestli jsou opravdu tak šikovní, jak se vychvalují na svých webových stránkách.

Když takhle jednoho dne najdete na svém oblíbeném blogu, který pravidelně čtete, článek právě o této webdesignerské společnosti ABC. V článku vám autor/partner sdělí, že si u firmy nechal webové stránky udělat a byl velmi spokojen. Ukáže vám, jak si nejlépe své stránky promyslet a jak vše uvést do provozu.

V článku bude zakomponovaný partnerský odkaz a vy jej budete následovat. Vy jako nově příchozí zákazník zaplatíte za vytvoření webu stejnou cenu, ale nebýt partnera, o společnosti ABC byste se nedozvěděli. Partner si tedy právem zaslouží určitou provizi.

Vy jako zákazník zaplatíte stejnou částku a partner získá provizi. Oba jste spokojeni.

Proč prodejci využívají partnerské programy a vyplácejí provize z prodeje?

Jako prodejce máte několik variant, jak si můžete udělat reklamu na internetu. Můžete spustit PPC reklamu, můžete si zaplatit banner na nějakém webu a podobně.

Proč tedy investovat čas a peníze do partnerského programu a ještě k tomu posléze vyplácet provize z prodeje?

Zde je odpověď také snadná (a stejná) – dosáhnete na zákazníky, kteří by se o vás nikdy nemuseli dozvědět.

A nestačilo by si na daném webu jen zaplatit banner? Nemuseli bychom potom vyplácet provize…

Provize vyplácíte zpravidla jen tehdy, pokud se prodej opravdu uskuteční. Neplatíte tedy „výstavní“ poplatky za banner.

To ale není vše. Váš partner není jen někdo, kdo zobrazuje vaši reklamu. Vzhledem k tomu, že získáva provize z uskutečněných prodejů, propaguje váš produkt mnohem aktivněji. A o to lépe, pokud má s vašim produktem vlastní zkušenosti (používá jej).

Pokud k tomu přidáte motivační provizi z každého prodeje, spolehněte se, že vaši partneři udělají maximum proto, aby zprostředkovali co nejvíce prodejů.

Každý z vašich partnerů má pravděpodobně nemalou skupinu čtenářů/posluchačů, kteří jej pravidelně sledují a důvěřují mu. Pokud potřebují podobný produkt a tento člověk, kterého vnímají jako autoritu a specialistu, jim doporučí váš produkt, máte velké plus oproti konkurenci.

AffilBox - systém pro správu provizního systému

Reklama placená po prodeji, nikoli předem

Většina reklamních kampaní vyžaduje investici před uskutečněním prodeje. Zaplatíte za PPC reklamy, bannery, billboardy, reklamy v rádiu, letáky a podobně. Počáteční investice do partnerského programu je relativně nízká a svým partnerům platíte provizi až po uskutečnění prodeje.

Nemusíte mít tedy velký počáteční kapitál na to, abyste mohli rozjet velkou propagační akci 😉

Vyplatí se vám partnerský program?

Jak vidíte implementace partnerského programu vám může poměrně jednoduchým a levným způsobem přivést mnoho nových zákazníků.

Vaši partneři jsou jako váš outsorcovaný marketingový tým, který dře (bez vzájemné závislosti) na tom, aby vám přivedl co nejvíce zákazníků.

V příštím článku se podíváme na to, pro jaké produkty je použití partnerských programů vhodné, jakou bychom měli partnerům nabízet provizi, jak partnery získávat a jak s nimi spolupracovat, aby výsledky byly co nejlepší, budu se těšit 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

11 komentářů u Co je to Partnerský Program a Jak Vám Může Pomoci?

  1. Honza napsal:

    Dnešní článek jsem proběhl jen v rychlosti, protože už mám toto téma prozkoumané a popravdě jsem v něm nalezl nynější hlavní zdroj příjmů a dává mi to větší smysl než zaměstnanecký poměr.
    Vědět o tom o pár let dříve, tak třeba na Aukru se daly vydělávat statisíce. To už je pasé, ale partnerský program (affiliate) je stále in a tak chci tuhle síť dále rozvíjet.

    • Jakub napsal:

      To souhlasím, ale já jsem se spíše snažil uvést čtenáře do problematiky partnerských programů z opačného úhlu – tedy jako prodejce, kdy může partnerský program přivést nové kupující zákazníky 😉

  2. Martin Mažár napsal:

    Dobrý článok. Túto problematiku mám tiež zvládnutú, ale páči sa mi pohľad z druhej strany. Chýba v ňom však link(affiliate) na affiliate software :),

    • Jakub napsal:

      Zdravím Martine,
      právě o to jsem se snažil :), jinak link na affiliate software tady chybí proto, že žádný nemám osobně vyzkoušený, takže nemohu 100% doporučit.

      Nicméně jeden takový software, o kterém vím a který si lidé chválí je http://www.affilbox.cz/ (a tento odkaz není partnerským odkazem :)).

      Děkuji za pochválení článku.

      • Martin Mažár napsal:

        Kľudne ten link mohol byť aj affiliate – klikol by som na neho :). Keď tak boli by to zaslúžené peniaze.

        Inak pozrel som ho a má jednu obrovskú nevýhodu – cena. Existuje lacnejšie riešenie. Jednorazová investícia a doživotná licencia.

        V najbližšom období sa budem rozhodovať pre affil software.

        • Jakub napsal:

          No právě – nemám zkušenosti, protože jsem osobně ještě žádný partnerský program nerozjížděl… O AffilBoxu jsem se jen doslechl a dle všeho se mi celkem zamlouvá. Ale ceny jsem ještě neporovnával.
          Na druhou stranu to, že je dražší než ostatní nemusí být na škodu. V 99% případů dostaneš to, co si zaplatíš. aby ostatní affil softy nebyly levné a na práci složité a nevychytané…
          Chtělo by to prozkoumat a porovnat 🙂

  3. Radek napsal:

    Zdravím Jakube,

    už delší dobu uvažuji o partnerském programu, provozuješ i ty sám partnerský program?

    Máš s tím zkušenosti?

    Doufám, že ti tykání nebude vadit a přeji ti do nového roku vše nejlepší a co nejvíce pravidelných návštěv na stránkách.

    PS: Jsem slepý nebo nemáš možnost vyhledávání? Potřeboval jsem něco ze staršího tvého článku a nechce se mi to celé projíždět.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Radku,
      ano mám zkušenosti s partnerským programem, ale jen jako partner. Jako prodejce zatím nikoli, avšak do budoucna s tím samozřejmě 100% počítám ;).

      Tykání mi samozřejmě vůbec nevadí, jsem rád, když tady na webu PNI máme přátelskou atmosféru :).

      Jinak slepý nejsi, možnost vyhledávání zde nemám. Prozatím jsem ještě nenašel vhodný plugin a klasické vyhledávání je k ničemu. Vyhodí ti to vždy všechny články, které obsahují danou frázi. Pokud se tedy jedná o nějakou trošku obecnější frázi, dostaneš jako výsledek vyhledávání jen kompletní seznam článku tohoto webu.

      Pro tyto účely jsem vytvořil „Začněte zde“, kde je soupis všech článků rozdělených podle tématu. Chybí tam jen měsíční zprávy, které jsou na zvláštní stránce, a aktuality… Kdykoli tedy budeš nějakou informaci hledat, vyzkoušej „Začněte zde“ 🙂 určitě tam daný článek najdeš…

      Přeji mnoho úspěchů v novém roce a omlouvám se za pozdní odpověď, konec roku byl poměrně náročný 😀

  4. Pepan napsal:

    Tak jsem to zkoušel zjišťovat jak přesně to funguje a affiliate firma poskytne pouze SW – program, který zajišťuje přehled o tom kdo co nakoupil a za kolik a kolik má být vyplaceno, ALE weby kde se prezentovat si stejně musím najít sám a aby si dali můj banner na web je musím taky přesvědčit sám. To už se snažím nějakou dobu dělat, nabízet provize za doporučení našeho produktu a to se nebavím o stokorunách ale v tisících, takže jak budu mít nalezeny ty weby, tak se mi tento program určitě hodí.
    díky za článek – rád sleduji tento web

    • Jakub napsal:

      Ahoj Pepane,
      díky za užitečné informace. Takhle to bohužel je, vždy se o propagaci a o shánění partnerů budeš muset postarat sám… Ledaže bys byl tak sledovaná osobnost, že když spustíš partnerský program, budeš mít hned od žačátku spoustu zájemců.
      Nebo také partnerský program pro něco, co ve stávajících programech není. Všude je plno affiliate na dárky, zájezdy, parfémy, hostingy… Kdyby vznikl affiliate program pro něco nového (co je třeba zároveň i spotřebním zbožím) a zařadil se do nějaké databáze, lidé by si jej určitě našli 🙂

  5. Pingback: Využijte Potenciál Provizního Systému Naplno! | Propagace na internetu

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!