Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Leden 2012

Měsíční zpráva o návštěvnosti

Měsíční zpráva prvního měsíce v roce 2012 je tady!

A jestli platí pořekadlo „jak na nový rok, tak po celý rok…“ pak se máme na co těšit 🙂

Měsíční zprávy slouží k tomu, abych nejen já, ale i všichni čtenáři tohoto webu mohli vytěžit maximum z analýzy návštěvnosti. Co je efektivní, co příliš nefunguje a nebo co je jen ztrátou času? Právě k tomu, abychom si mohli zodpovědět tyto otázky, jsou zde měsíční zprávy o návštěvnosti.

Leden by úžasný, pojďme se na něj podívat…

Sám jsem byl nejednou překvapen, kolik lidí na webové stránky Propagace Na Internetu v lednu zavítalo.

Ale ještě před tím, než se vrhneme na konkrétní čísla se podíváme na…

Důležité události v lednu 2012

V lednu jsem toho na webových stránkách příliš mnoho „nového“ neudělal. Prakticky celý tento měsíc jsem věnoval dvěma věcem:

  1. Dohánění skluzu z prosince – prosinec byl velmi náročným měsícem, takže jsem dočítal články z webů, které pravidelně sleduji (což jsem ještě dodnes nestihl dohnat), a věnoval jej psaní a předepisování článků a podobně – včetně článků pro Objevit.cz.
  2. Příprava na odlet – pokud jste četli minulý článek (Balím kufry a mizím!), pak víte, že jsem právě v Kalifornii, kde se snažím pochytit co nejvíce nových zkušeností jak pro svou práci v Bazarech Měšec, tak (a hlavně) nové znalosti ohledně propagace na internetu a internetového marketingu.

Přestože na práci na tomto webu jsem neměl příliš času, práce na kvalitních článcích se opravdu vyplácí a zpozoroval jsem zmínku na několika dalších webových stránkách a získal si nové internetové přátele.

Vliv na návštěvnost měly nepochybně odkazy, které se objevili na následujících webových stránkách:

Vždy je to opravdu znatelné, když se někdo jiný, kdo už má svou vlastní komunitu návštěvníků, rozhodne zveřejnit odkaz na nějaký web.

Linkovací služba Tipper.cz a starší komentáře

Pravidelné přidávání článků do linkovací služby tipper.cz se také vyplácí a opět z tippera přišlo téměř sto návštěvníků.

Naopak na čtení článků a účast na diskuzích jsem neměl nějak dostatek času, přesto i tento měsíc vidím desítky návštěvníků přicházet například z webu 404.com i dalších. Jakékoli takové akce mají tedy dlouhodobý charakter a vždy se vyplatí na tomto pracovat.

Statistiky návštěvnosti

Návštěvnost v lednu 2012

Modře je vykreslen leden 2012, zeleně prosinec 2011.

Návštěvnost Leden 2012Návštěvnost se zvýšila oproti prosinci z 1.463 návštěv na nádherných 2.446 návštěv (o 67,19% více!). Takový nárůst jsem opravdu nečekal :).

Počet unikátních návštěvníků vzrostl z 875 na 1.576 unikátních návštěvníků (+80,11%).

Prohlédnuté stránky se zvýšili z 3.066 na 5.249 (o 71,20%) a průměrný počet shlédnutých stránek za návštěvu narostl o 2,40% (z 2,10 na 2,15 stránek/návštěva).

Naopak zase porostla Bounce Rate – Míra Opouštění a klesl průměrný čas strávený na stránkách. S tím je ale potřeba vždy při takové skokové změně počítat…

Zdroje návštěvnosti v lednu 2012

Zde je přehled zdrojů návštěvnosti za uplynulý měsíc:

Zdroje Návštěvnosti Leden 2012Poměrové rozložení je opět velmi kvalitní.

Nejméně návštěvníků přišlo pomocí přímého zadání adresy – 293 návštěvníků.

Následováno doporučujícími stránkami (referring sites) – 806 návštěvníků.

A nejvíce návštěvníků přišlo opět srze vyhledávače – celkem 1.346 návštěvníků.

5 nejlepších zdrojů návštěvnosti:

  1. Google
  2. Přímé zadání adresy
  3. Seznam
  4. Affilblog.cz
  5. Bugovo.cz

5 dotazů, na které přišlo z vyhledávačů nejvíce návštěvníků:

  1. jak zvýšit návštěvnost webu
  2. propagace
  3. payu
  4. co je to copywriting
  5. landing page

Konverze

V lednu se k odběru e-mailů přihlásilo celkem 11 návštěvníků (v prosinci to bylo také 11).

Odhadované procento konverzí – 0,7%.

Co se bude dít v únoru

Celý únor strávím v zahraničí. Budu se proto snažit využít tohoto místa co nejvíce k tomu, abych pochytal nové znalosti a zkušenosti a všechno mohl přinést vám, čtenářům.

Kromě toho samozřejmě budu psát pravidelné články, aby PNI v žádném případě mou nepřítomností netrpěla (od toho je to internet, abych mohl pracovat odkudkoli no ne? :)).

Ovšem žádné velké ani menší změny na webu v únoru nečekejte. Na to bohužel nebudu mít čas.

A mimo obor propagace na internetu si budu v únoru užívat toho, že jsem čerstvým strejdou – mým synovcem je čerstvě narozený američan/čech Matthew Jacob :).

Závěrem

Návštěvnost vzrostla poměrně znatelným skokem, proto očekávám v únoru spíše pokles návštěvnosti.

V tom množství návštěvníků, kteří přijdou z doporučujících stránek, se vždy najde určitá část, kterou tento web prostě zajímat nebude a ti sem chodit nebudou… Jednoduše proto, že je tento obor nezajímá a jen se přišli podívat. Je to naprosto přirozené a očekávatelné. No nechme se překvapit, snad se mi podaří návštěvnost alespoň udržet :).

Co přinesl první měsíc nového roku vám?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

6 komentářů u Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Leden 2012

  1. Chalupář napsal:

    Pěkná čísla, jsem zvědavý na čísla za únor. Zda bude pokles a případně jak velký a z jakých kanálů. U mě aktualitou ledna je, začátek blogování ,o)

    • Jakub napsal:

      Tak to jsou super zprávy, přeji hodně štěstí a návštěvníků do začátků.

      Začít je skvělé. Spousta lidí se chystá a vzdělává, ale ve finále se na to stejně vykašlou… Pustit se do toho je velmi významný krok.

      Držím palce!!

  2. Marek L. napsal:

    Zaujímavé čísla a aj slušný nárast oproti predchádzajúcemu mesiacu, uvidíme ako sa štatistiky pohnú po mesiaci

  3. Pingback: Měsíční Zpráva o Návštěvnosti - Únor 2012 | Propagace na internetu

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!