Budování zpětných odkazů – link building – kompletní průvodce

Budování zpětných odkazů

Budování zpětných odkazů, také nazývané link building, je pro vaši webovou stránku velmi důležité.

Vyhledávače hodnotí autoritu webové stránky (mimo jiné) podle toho, kolik jiných stránek na tuto webovou stránku odkazuje. Důležitou roli hraje také kvalita a tématická spřízněnost (relevance) této webové stránky, která na vaši stránku odkazuje.

Pohybujete se ve velmi konkurenčním prostřed? Mají všichni vaši konkurenti své stránky kvalitně optimalizované pro vyhledávače? Pak jsou jednou z možností, která vás může zvýhodnit oproti konkurentům, kvalitní zpětné odkazy.

Linkmonitor - tržiště internetové a sociální reklamyJaké jsou faktory, podle kterých se hodnotí kvalita zpětného odkazu?

  1. Relevance – jak je stránka, která na vaši stránku odkazuje, tématicky spřízněná s tou vaší.
  2. Kvalita – jak je stránka, která na vaši stránku odkazuje, hodnocena vyhledávači.
  3. Desítkystovky dalších faktorů. Kvalita a relevance jsou však nejdůležitějšími z nich.

V této sérii článků si nejdříve povíme základní informace o zpětných odkazech. Následně si řekneme, jak zpětné odkazy vytvářet a v závěrečné části si shrneme veškeré zdroje pro budování zpětných odkazů, které jsem osobně vyzkoušel a jsou plně funkční. Závěrečný díl je doplňován vždy, když najdu místo, kde je možné vytvářet zpětné odkazy.

Jak tedy na úspěšný linkbuilding?

Série článků:

  1. Tvorba Zpětných Odkazů – Link building – část první
  2. Tvorba Zpětných Odkazů – Link building – část druhá
  3. Tvorba Zpětných Odkazů – Link building – část třetí

Nová éra budování zpětných odkazů – Linkbuilding 2.0:

  1. Link building 2.0 – Získávání Zpětných Odkazů
  2. Link building 2.0 – Koncept a Princip Získávání Zpětných Odkazů
  3. Link building 2.0 – Nákup Zpětných Odkazů
  4. Link building 2.0 – Zpětné Odkazy z Článků

Další doplňující články:

  1. 10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Link buildingu – 1. část
  2. 10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Link buildingu – 2. část
  3. Linkmonitor – moderní Tržiště Internetové a Sociální Reklamy

50 Způsobů, jak získat zpětný odkazMichal Kubíček ze svého školení vytvořil elektronickou publikaci 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz. Chcete-li se tedy dozvědět další způsoby a metody, jak začít efektivně pracovat na svém linkbuildingu, tuto publikaci vřele doporučuji.

Poslouží vám totiž nejen jako jednorázová četba, ale i jako referenční příručka, kterou můžete použít kdykoli, kdy budete potřebovat nějak nakopnout.

Budování zpětných odkazů je běh na dlouhou trať. Pokud chcete stále zvyšovat kvalitu svých webových stránek (a to chcete že? ;)) a držet si dobré umístění ve vyhledávačích, je vhodné si budování zpětných odkazů – link building začlenit do své pracovní náplně (nebo tím někoho pověřit).