6 Pravidel pro Úspěšný Marketing na Sociálních Sítích

Marketing na Sociálních Sítích

Někdo si myslí, že jsou sociální sítě něco jako kouzelná hůlka, kterou stačí mít a vše se v dobré obrátí, jiní jsou zase přesvědčeni o tom, že užitečnost sociálních sítí je diskutabilní a pochybná.

V minulém článku jsme si řekli holou pravdu o sociálních sítích. Co pravda je, co není a také to, že sociální sítě mohou být opravdu efektivní součástí vašeho marketingu.

V roce 2009 provedla společnost Nielsen Media Research průzkum, který prokázal, že 70% nakupujících dá na zveřejněný názor někoho, kdo si produkt zakoupil již dříve.

Zajímavé že?

Jiné studie zase prokázaly, že 2/3 konverzací (ano správně – 2/3!), které probíhají na sociálních sítích se týkají nějakého produktu nebo služby.

Není tedy pochyb o tom, že sociální sítě mohou vašemu byznysu pomoci

V dnešním článku se tedy podíváme na 6 pravidel úspěšného marketingu na sociálních sítích

Pravidlo #1 – Zvolte takovou sociální síť, kterou využívají vaši cíloví zákazníci

Každému je příjemnější něco jiného. Někteří rádi tráví čas na facebooku, jiní raději využívají Twitter či Google Plus a někteří úplně něco jiného.

Jedním z nejdůležitějších úkolů je zvolit tu správnou sociální síť.

Vše ostatní může být dokonalé, ale pokud se na dané sociální síti nebudou vyskytovat vaši potenciální zákazníci, bude to zbytečná ztráta času i peněz.

Pravidlo #2 – Udělejte dobrý první dojem

Jste na sociální síti, kde se pohybují vaši potenciální zákazníci – super. Co teď? Je potřeba začít budovat nějakou základnu fanoušků (nebo jak je nazývá daná sociální platforma :)).

Nyní musíte na svou stránku dostat návštěvníky a přesvědčit je o tom, že stojí za to stát se fanouškem.

Nově příchozí by tedy měli vidět, že jako fanoušci získají přístup k informacím, které jinde nenajdou a že budou pravidelně informování o tom, co je opravdu zajímá.

Stránka by také měla býti doplněna vhodným designem, který bude jednak poutavý a také bude korespondovat s designem vašich webových stránek, prodejen a podobně.

První dojem je velmi důležitý, pokud si návštěvníka ihned nezískáte, pravděpodobně už nebudete mít další příležitost.

Pravidlo #3 – Vyzdvihněte svou konkurenční výhodu

Proč bych měl nakupovat u vás a né u konkurence?

Tohle je zásadní otázka, která se podvědomě objeví v mysli každého potenciálního zákazníka. Vaším úkolem je dokázat mu na tuto nevyřčenou otázku co nejdříve odpovědět.

Ukažté zákazníkům, že jste lepší než vaše konkurence a hlavně jim řekněte v čem.

Pokud můžete doplnit nějaké komentáře svých spokojených zákazníků, udělejte to!

Pravidlo #4 – Vše se točí kolem vašich zákazníků

Váš cílový zákazník je centrem celého dění.

Pokud tedy promlouváte ke svým cílovým zákazníkům, je potřeba mít na paměti jejich:

  • potřeby
  • obavy
  • touhy
  • priority

Některé zákazníky utáhnete na nižší ceny, jinému zákazníkovi je zase (svým způsobem) jedno, jestli u vás utratí 200,- nebo 2.000,-. Je pro něj důležité to, aby byl s produktem/službou spokojený.

Podle preferencí vašich cílových zákazníků se orientujte na užitky, kterých zákazník nákupem získá. Jak jsem již několikrát zmínil heslo, jehož autora jsem si nezapamatoval – zákazníka nezajímá vrtačka, ale ta díra, kterou potřebuje udělat ;).

Soustřeďte se tedy na cíl, kterého zákazník dosáhne. Samotné vlastnosti produktu či služby mohou být dostupné buď na samostatné stránce, nebo níže v textu.

Pravidlo #5 – Budujte důvěru a udržujte kvalitní vztahy se zákazníky a partnery

Budování důvěry u vašich fanoušků je také velmi důležité. Tohle není reklama, kterou zákazník musí sledovat uprostřed filmu ať chce nebo ne. Bude vás sledovat jen ten zákazník, který bude sám chtít a který v tom bude spatřovat nějaký smysl.

Pokud budete zákazníky zahlcovat pouhými reklamními sděleními, stačí jedno kliknutí tlačítka myši a zákazník od vás má nadobro klid.

Snažte se vytvářet komunitu zákazníků tím, že jim budete prostřednictvím sociální sítě nabízet hodnotné informace, návody, poradenství, vytvářet zajímavé diskuze a podobně.

Informujte fanoušky o novinkách a zajímavostech v daném oboru, klidně z jiných webových stránek. Odkazujte na blogy, magazíny a podobně. Vaši fanoušci vás budou sledovat, protože jim přinesete zajímavé informace z míst, na které se oni nedostanou, nebo o nich neví.

Pravidlo #6 – Udržujte zájem a nadšení

Nikdy nenechte zájem „umřít„.

Neustále udržujte živé diskuze, přinášejte nové informace a ptejte se členů vaší skupiny nebo svých fanoušků. Ptejte se jich na zpětnou vazbu, na to co se jim nelíbí, jak můžete udělat věci pro ně lepší…

Informujte o nadcházejících nových produktech, zlepšeních a neustále vyvolávejte ve vašich fanoušcích nadšení.

Komunikujte/pište na sociálních sítích pravidelně, klidně i několikrát za den. Platí čím častěji, tím lépe. Ovšem na druhou stranu nedoporučuji psát denně více jak 3 příspěvky, poté už by to mohlo být vašim fanouškům nepříjemné a mohli by vám začít odcházet.

Závěr

Na sociálních sítích platí víc než kdekoli jinde, že musíte znát svého zákazníka. Každý z nás, kdo se pohybuje na nějaké sociální sítí ví, jak to tam funguje. Kdykoli se přihlasím, musím projíždět obrovské množství příspěvků „jak jsem dnes jel autobusem“ nebo „Mám v čaji mouchu, sakra…“ a mezi nimi je jen pár pokladů, které mi něco opravdu dají.

Chcete-li, aby vaše příspěvky lidé četli, musí váš příspěvek vybočovat z té hromady „nepořádku“. Používejte zajímavé obrázky a poutavé nadpisy a texty – doporučuji pročíst si kompletního průvodce Copywritingem.

A nezapomeňte na to, že v každém příspěvku musí být něco zajímavého pro vaše fanoušky. Nezapomeňte, jak málo stačí, abyste o fanouška přišli 😉

Máte pro nás také nějaká doporučení pro marketing na sociálních sítích? Podělte se s námi v komentářích

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u 6 Pravidel pro Úspěšný Marketing na Sociálních Sítích

  1. wosa napsal:

    kvalitní souhrn 🙂 jak se ti to daří praktikovat v praxi?

    • Jakub napsal:

      Ahoj Woso :),
      no předem musím říct, že u mě je to tak trošku jiné, já totiž nejsem klasický prodejce, ale i tak musím říct, že se snažím držet těchto zásad a podle mě opravdu fungují.
      Od počátku jsem měl 2 fanoušky na facebooku, a žádného na Twitteru. Od té doby, co jsem si nastavil „natvrdo“ budík na mobilu na pondělí, středu a pátek pro sdílení, jak fanoušci na facebooku, tak followeři na Twitteru se znatelně zvedli.
      Sdílím nejen své články, ale snažím se také komunikovat, odkazovat na jiné zajímavé zdroje a podobně.
      Takže – moje zkušenost s těmito pravidly je pozitivní 🙂 proto jsem je sepsal.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!