Jak Rozjet Úspěšný Partnerský Program

Partnerský Program

Pokud jste si přečetli minulý článek, pak už máte dobrou představu o tom, co to partnerský program je a jak funguje.

V dnešním článku si povíme o tom, pro jaké produkty se partnerský program hodí, jak zhodnotit situaci a určit provizi, kterou partner za sjednaný prodej obdrží a také o tom, jakým způsobem své partnery získávat a jak s nimi spolupracovat.

Pro jaké produkty jsou partnerské programy vhodné?

Technicky je možné implementovat partnerský program na jakýkoli produkt. Při jakémkoli prodeji můžete spustit provizní systém a vyplácet provize. Pro některé produkty je však partnerský program vhodnější a efektivnější než pro jiné.

Podíváme-li se na tuto problematiku z celosvětového hlediska, provizní systémy bývají nejčastěji využívány pro specifické produkty, kterými jsou například:

  • Elektronické produkty – elektronické knihy, videotutoriály, programy, pluginy (programové doplňky), šablony redakčních systémů…
  • Nákupy v e-shopech všemožných druhů (největší například www.amazon.com)…
  • Doporučení služeb – webhosting, webdesign, e-mail marketing, platební brány…
  • A také nechvalně známé prodeje drogerie, pojištění a podobně…

Provizní systém lze uplatnit prakticky kdekoli. Jediné, co musíme důkladně zvážit, je jaký zisk máme z prodeje daného produktu a jakou si můžeme dovolit vyplácet provizi (v tuto chvíli se nebudeme zabývat technickou stránkou).

Jakou si můžeme dovolit vyplácet provizi

Tato otázka je velmi spekulativní a velmi individuální, neexistuje jednoduchý vzorec pro výpočet vhodné provize.

Čím nižší bude provize pro partnera, tím více zůstane samotnému prodejci. Avšak čím bude provize pro partnera vyšší, tím lákavější nabídka to pro něj bude, tím bude mít větší motivaci a bude se více snažit přivádět nové zákazníky.

Velikost únosné provize se odvíjí od nákladů na daný produkt.

V případě elektronických produktů (například již vytvořená videoškolení, elektronické knihy, webináře, zmíněné pluginy, šablony, programy…) jsou náklady na prodej minimální. Tento software se jen kopíruje, takže tím, že se podaří uskutečnit 1.000 prodejů se náklady nijak znatelně nezvýší oproti 10 prodejům. Proto nebývá výjimkou, že prodejci nabízí svým partnerům provizi ve výši 50 a více procent z prodeje.

Přesto se to prodejcům stále vyplatí – nebýt partnera, zákazník by nikdy nepřišel, je tedy lepší mít 50% než nic.

A 50% výše provize je opravdu silným motivačním faktorem pro partnery k tomu, aby se opravdu snažili.

V případě klasických produktů, e-shopů a podobně je již situace trochu složitější. Vzhledem ke konkurenci se každý snaží držet ceny co nejníže, proto je zisk už tak na poměrně nízké úrovni a každé procento zde hraje svou roli.

Výši provize, kterou si můžete dovolit vyplácet, je potřeba opravdu důkladně zvážit. Snažte se nabídnout svým obchodním partnerům oboustraně co nejlepší dohodu. Nikdy nevíte, jakou audienci daný partner může mít a kolik nových zákazníků vám může přivést.

AffilBox - systém pro správu provizního systému

Jak získávat partnery pro svůj prodej – jak informovat o svém partnerském programu

Nové partnery lze získat v podstatě dvěma způsoby:

  1. Umístěte na své webové stránky informace o partnerském programu – pokud bude mít někdo zájem propagovat váš produkt, první místo, na které se podívá, bude váš web.
  2. Kontaktujte své potenciální partnery, o kterých si myslíte, že by byli pro váš partnerský program vhodní a zároveň by o něj mohli mít zájem. Napište jim osobitý e-mail s nabídkou a řekněte jim, co by pro ně účast v partnerském programu znamenala. Takovým lidem je také dobré nabídnout svůj produkt zdarma, aby se s ním seznámili a mohli jej propagovat opravdu na základě svých vlastních zkušeností (samozřejmě, je-li to možné :)).

Možnost přihlášení do partnerského programu by měla být na vašich webových stránkách v každém případě a na viditelném místě.

Jak spolupracovat se svými partnery

Váš partner by měl mít o produktu dokonalý přehled. V ideálním případě by jej měl sám používat a být s ním spokojen.

Ať už partner váš produkt používá či nikoli, vždy je dobré mu poskytnout veškeré důležité informace. Vytvořte prezentaci, elektronickou knihu, PDF dokument nebo cokoli, kde budou všechny důležité informace ohledně daného produktu a připojte zároveň jednoduchý marketingový plán, jak nejlépe propagaci rozjet.

Stejně jako svým zákazníkům, i svým partnerům musíte tento proces co nejvíce usnadnit.

Nezapomeňtě – v prvé řadě jsou to vaše peníze ;).

Udělejte partnera ze svého zákazníka – pokud si váš produkt někdo zakoupil a je s ním spokojen, můžete mu nabídnout možnost zapojit se do partnerského programu a získávat provize z uskutečněných prodejů. Pokud váš produkt někdo používá, může znát někoho, kdo jej také potřebuje a rád by jej tedy doporučil. Navíc ještě pokud získá provizi, o to raději se o vašem produktu zmíní.

Co si o partnerských programech myslíte vy? Dejte mi vědět v komentářích 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

5 komentářů u Jak Rozjet Úspěšný Partnerský Program

  1. Martin Mažár napsal:

    Ja by som pri určovaní výšky provízie neriadil len nákladmi. Náklady sú limit pod, ktorý by sme s provízkami nemali ísť. Okrem tohto by som však zohľadňoval i iné faktory:

    1. Cieľ – cieľom u affiliate nemusí byť len nárasť tržieb, ale aj zvýšenie popularity…V tom prípade by som išiel do vyššej provízie

    2. Konkurenciu – t. j. akú sadzbu používa konkurencia alebo ako ma nastavený provízny systém

    3. Náklady na inú propagáciu – pre mňa jeden z kľúčových faktorov. Keď človek nastaví príliš vysokú províziu môže na tom prerobiť. Keby investoval do inej formy reklamy tú istú čiastku mohol by zarobiť viac.

    Ak by som to zhrnul, tak affiliate je celkom pohodlný spôsob získavania zákazníkov. Človek neriskuje, že keď zaplatí, tak mu to neprinesie efekt, tak ako pri PPC reklame( ak je zle nastavená). Preto je to aj pomerne populárna forma získavania nového biznisu (v zahraničí).

  2. Jirka napsal:

    Ahoj. Děkuji za dobré počtení. O kouzlu provizního systému netřeba přemýšlet. Věta „Přesto se to prodejcům stále vyplatí – nebýt partnera, zákazník by nikdy nepřišel, je tedy lepší mít 50% než nic.“ to vystihuje naprosto přesně.
    Já však přemýšlím, jak bych mohl udělat partnerský program pro tvorbu webů. Nějak si s tím nevím rady.
    V praxi: někdo (např. minulý zákazník) mě doporučí svému známému, tomu udělám web za nějakou částku, a jako poděkování za doporučení vyplatím provizi tomu, co mě doporučil. Oproti klasickému proviznímu systému ale nevím, jak to technicky řešit. Protože to, že mě doporučí, ještě neznamená, že se s potenciálním klientem dohodneme na ceně, apod.
    Nějaké nápady na toto řešení?

    • Sam napsal:

      Pěkný hodnotný článek. K tomu dotazu, technické řešení je jednoduché. Na web vložíš formulář (závazná objednávka) a v případě že se domluvíte musí projít objednávka přes tenhle formulář a partnerovi se přičte provize, druhá možnost je: vytvořit balíčky služeb (hodiny, web, eshop atd. a podle toho určit provizi). Další možností je odměňovat nějakou částkou za zprávu v kontaktním formuláři, nebo za email. Vždy je ale riziko, že to nějaký vykuk zneužije.

      Pro partnery je u všech typů riziko, že se konverze někde ztratí, ale affiliate marketing je hodně o důvěře. Dotaz je starý, ale snad pomůže někomu jinému

  3. Pingback: Využijte Potenciál Provizního Systému Naplno! | Propagace na internetu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!