Jak Vytvořit Efektivní Landing Page

Landing page a jejich optimalizace

V minulém článku jsme si řekli, co to landing pages vlastně jsou, k čemu jsou dobré, proč je vlastně vytváříme a jaké jsou nejčastější chyby při jejich vytváření.

V tomto článku se na ně podíváme trochu podrobněji – vysvětlíme si, jak vytvořit efektivní landing page tak, aby dosahovala co nejlepších výsledků.

Vysvětlíme si, jak by měl mel vypadat nadpis landing page, její text, jak do textu zakomponovat výzvy k akci a také jak by měl vypadat design.

Podívejme se tedy postupně na všechny podstatné prvky landing page…

Nadpis Landing Page

Nadpis vaší landing page je velmi důležitým prvkem. Jak jsme si řekli v sérii článků o Copywritingu, cílem nadpisu je upoutat pozornost čtenáře.

8 z 10 čtenářů si přečte nadpis, ovšem jen 2 z 10 pokračují ve čtení dále.

Proto je potřeba dbát na to, aby vaší landing page velel opravdu silný nadpis. Takový, který čtenáře osloví a nedovolí mu stránku zavřít či z jakéhokoli jiného důvodu nepokračovat ve čtení.

Tipy pro vytváření efektivních nadpisů najdete ve článku Pozadí Úspěšných Nadpisů a Poutavější a Efektivnější Nadpisy Okamžitě – Zaručeno!

Text Landing Page

Efektivní text landing page by měl dodržovat tyto zásady:

  1. První odstavec by měl být krátký (jeden, nejvíce dva řádky), aby si upoutal pozornost čtenáře ihned po přečtení nadpisu. Pro udržení pozornosti čtenáře by však žádný odstavec neměl mít více než 5 řádků. Dlouhé odstavce odrazují od čtení a to si u landing page nemůžete dovolit.
  2. V úvodu textu by měly být uvedeny ty nejdůležitější informace pro čtenáře, tedy zejména užitky, kterých dosáhne dokončením akce.
  3. Předmětem celého textu by měl být čtenář. Vyhýbejte se tedy slovům “já” a “my” a používejte slova “ty” a “vy”.
  4. V celém textu se soustřeďte na dosažení jen jednoho cíle. Nezkoušejte odvádět pozornost čtenáře k nějakému jinému cíli. Pokud je cílem landing page prodat produkt, nenabízejte čtenáři nic jiného. Zapomeňte na formulář k odběru e-mailů, ankety a dotazy, i na doporučení jiných, doplňkových produktů (ty můžete nabídnout čtenáři posléze). Celý text soustřeďte jen na jeden zvolený cíl. Odstraňte vše, co s tímto cílem přímo nesouvisí.
  5. Text landing page by měl být jen tak dlouhý, jak je nezbytně nutné.

Výzvy k akci

Na landing page je potřeba jasným a výstižným způsobem sdělit čtenáři, co má k dokončení činnosti udělat. Pokud je cílem kliknutí na “Kup teď” tlačítko a vyplnit své údaje, je potřeba toto čtenáři jednoduše sdělit a vyzvat jej k tomu.

Výzvy k akci by měly být velmi stručné a výstižné.

Pokud je vaše landing page dlouhá, rozmístěte výzvy k akci rovnoměrně po celé její délce. Čtenář by měl mít výzvu k akci na očích na jakémkoli místě landing page.

Design landing page

Design by měl čtenáře navádět k dokončení žádané akce. Nesmí jej tedy jakýmkoli způsobem rozptylovat ani odvádět od tématu. Zároveň by měl design korespondovat s reklamou, která návštěvníka na danou stránku přivedla (například e-mail, banner apod.).

Landing page by měla být navržená jako jeden jediný sloupec umístěný uprostřed webové stránky. Bez jakýchkoli jiných upoutávek, bez postranního panelu a podobných prvků. Pokud je celý web více sloupcový a změna by byla náročná, je možné postranní panel(y) využít pro zobrazení doporučení od kupujících, hodnocení apod.

Jediný logický postup na této stránce by pro čtenáře měl znamenat přečtení textu a kliknutí na výzvu k akci.

Používejte jednoduché formátování textu, zvýrazněte (například tučným písmem, kurzívou, nebo jinou barvou) důležité pasáže textu.

Zvýraznění v textu by mělo čtenáře opticky směrovat k výzvě k akci – například k tlačítku “Kup teď”.

Odstraňte veškeré grafické prvky, obrázky i reklamy, které přímo nesouvisejí s cílem vaší landing page.

Pokud je potřeba použít odkazy, jako například více informací o daném produktu, vždy otevírejte tyto odkazy v novém okně/panelu. Snažte se udělat vše proto, abyste nepřerušili plynulý průchod čtenáře vaší landing page.

Obecné zásady u landing page

Na závěr si ještě vyzdvihneme nejdůležitější zásady, které je třeba mít vždy na paměti.

Dokončení činnosti musí být naprosto jednoduché až stupidní. Dokončit akci na vaší landing page musí zvládnout i malé dítě. Nikdy nevíte, kdo u vás nakupuje. Někdo si třeba chce váš produkt zakoupit, ale není na bůhví jaké úrovni práce s PC. Navrhněte proces co nejjednodušeji.

Jak jsme si již řekli, soustřeďte se při návrhu landing page pouze na jeden cíl. Často se stává, že má-li si zákazník vybrat z více možností, nevybere si nic.

Testujte! Pokud víte jak na to, provádějte split testy různých landing page neustále. My si o split testingu povíme později. Pokud nevíte jak na to, nevadí… Zkoušejte během stejných časových intervalů (například každý měsíc) landing page trochu pozměnit a sledujte, která bude mít nejlepší účinnost. I malá změna nadpisu může mít znatelně lepší výsledky. Testujte, testujte, testujte…

Máte nějaká doporučení pro vytvoření co nejefektivnější landing page? Doplňte 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

4 komentáře u Jak Vytvořit Efektivní Landing Page

  1. Pavel napsal:

    Pěkně shrnuto! 🙂 Já si ovšem myslím, že postranní panel se naopak hodí a to právě na ty potřebné citace zákazníků a výhody v bodech. Graficky ho určitě musí předčít výzva k akci, ale na ty reference a jiná lákadla je postranní panel velmi dobrý. Přijde mi to lepší, než cpát vše do sloupce uprostřed, jak někdy vidím na US stránkách.

    • Jakub napsal:

      Naprosto souhlasím Pavle,
      je dobré ten sidebar využít pro vhodné citace či komentáře, není však dobré nechat na landing page klasický sidebar, který je na ostatních (popř. domovské) stránce. Spousta reklam a upoutávek tak může odvrátit pozornost od toho nejdůležitějšího – dokončení cíle, pro který byla landing page vytvořena, proto by v sidebaru měly být jen takové věci, které souvisí pouze s touto landing page 🙂

  2. Pingback: Jak Analyzovat Data a Přivést Landing Page k Dokonalosti | Propagace na internetu

  3. člověč napsal:

    Máte rozbité háčky a čárky ve fontu na Ubuntu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!