Tvorba Obsahu – 2. Kvalitní Obsah jako Rozcestník a Stěžejní Bod

Tvorba Obsahu - Obsah jako rozcestník a stěžejní bod

V minulém článku této série o tvorbě obsahu jsme si řekli, jak je kvalitní obsah důležitý pro vaši propagaci na internetu. V dnešním článku si povíme o tom, jak nejefektivněji můžete obsah využít pro podporu svého podnikání. Obsah by měl totiž sloužit jako rozcestník a stěžejní bod pro vaše návštěvníky. A jak to pomůže k navýšení vašich zisků?

Obsah dokáže zvýšit vaše příjmy a povědomí o vaší firmě/značce. Jen málokdy se to však povede ze dne na den. Kvalitní obsah by však měl být to první, co váš potenciální zákazník uvidí. Skrze tento obsah totiž začnete se svým potenciálním zákazníkem vytvářet vztah. A tento vztah zahrnuje celou cestu od nalezení vaší firmy přes první nákup až k opakovaným nákupům a doporučením vaší firmy dalším přátelům – zákazníkům.

Zpravidla se jedná o následující postup:

1. Získávání návštěvníků

Dobře napsaný obsah, obsahující slova a slovní spojení, která jsou důležitá pro vašeho potenciálního zákazníka, vám pomůže ke zvýšení návštěvnosti vašeho webu. Obsah se bude totiž řadit ve vyhledávačích na nejrůznější slovní spojení, které byste často ani nečekali.

Těmto slovním spojením se říká „longtail keyword“ česky klíčová slova s dlouhým ocasem. Tímto způsobem vás návštěvníci a potenciální zákazníci budou pomocí vyhledávače nalézat na mnohem širší spektrum dotazů, než na které se snažíte cílit. Opět vše vychází z toho, že musíte dokonale znát svého zákazníka a v textu používat slova, která jsou pro něj důležitá, která s největší pravděpodobností používá on, když se snaží najít produkt nebo službu, kterou nabízíte.

2. Vzdělávání zákazníků o produktech a službách, které si mají v plánu zakoupit

S největší pravděpodobností se zákazník/návštěvník na vaše webové strány nedostal jen tak. Pravděpodobně má o to, co mu můžete nabídnout, zájem. Dost možná ale vůbec neví, jak si takový produkt zakoupit, nebo který z řady produktů je pro něj ten nejvhodnější.

Předáte-li všechny tyto informace svému zákazníkovi a vysvětlíte mu, k čemu ten který produkt slouží a jaké jsou jeho výhody a nevýhody, bude mnohem více nakloněn k tomu, aby si u vás daný produkt zakoupil.

3. Získání důvěry

Pokud výše zmíněné informace potenciálnímu zákazníkovi ochotně sdělíte, bude vám důvěřovat.

Už pro něj nebudete jen anonymní společností, která se mu snaží prodat co nejdražší produkt, aby dosáhla co největšího zisku. Bude vám důvěřovat, protože z těch kvalitních informací, které jste mu poskytli vycítí, že vám jde právě o to, aby byl se svým nákupem co nejvíce spokojen.

4. Prodej

Pomocí kvalitního obsahu je také mnohem jednodušší prodat. Pokud zákazníkovi předáváte své zkušenosti a znalosti a na závěr těchto informací mu doporučíte některý z vašich produktů, který se nejlépe shoduje s jeho potřebami, zákazník je opět mnohem více nakloněn k tomu, aby si u vás tento produkt nebo službu zakoupil.

5. Řešení problému a poradenství

Vypracováním stránek jako jsou například „Často kladené otázky“ nebo podobných informačních zdrojů na téma podpory, budou zákazníci mnohem spokojenější, než když se budou se svým problémem trápit sami. Není totiž ani zdaleka výjimkou, že si zákazník po zakoupení produktu neví s něčím rady.

V případě, že se objeví nějaký problém a zákazník rychle a snadno najde popis tohoto problému a jeho řešení, vyhnete se tak nepříjemnostem a nespokojeným zákazníkům.

Zároveň také můžete na svých webových stránkách vytvořit sekci pro ty, kteří si již váš produkt zakoupili, a tam jim ukázat, jak s tímto produktem co nejlépe pracovat.

Zejména tato forma obsahu vám následně otevře dveře k…

6. Šíření na sociálních sítích a mezi přáteli

Zákazník si u vás zakoupí produkt. Objeví se problém, ten mu však pomůžete rychle a snadno vyřešit. Zároveň bude mít váš zákazník přístup ke všem informacím, jak z tohoto produktu dostat maximum a využít jej co nejlépe ke splnění jeho účelu. Tento zákazník bude bezpochyby spokojený. A spokojený zákazník rád poradí svým přátelům, kteří budou mít podobný problém.

Takto spokojený zákazník je také mnohem více nakloněn k šíření informací o vaší firmě. Stačí jej o to požádat.

Pokud bude zákazník opravdu spokojen se zakoupeným produktem, může se stát vaší samostatnou reklamní jednotkou. Představte si, že tento člověk přijde do skupiny lidí (mezi své přetelé) a ti se budou zrovna bavit o řešení nějakého problému. Někdo prohlásí, že zkouší to a to a že je relativně spokojen. Váš spokojený zákazník vás však vychválí s tím, že zkoušel konkurenční produkty, ale že jen ten váš jeho problém opravdu vyřešil… Nestalo se vám někdy něco podobného? Já myslím, že ano 😉

7. Udržování kontaktu se zákazníky

Prodejem to nekončí…

Po uzavření prodeje a získání platby byste se neměli o svého zákazníka přestat zajímat. Zákazník, který u vás už jednou nakoupil a byl s nákupem spokojen, v budoucnu mnohem radši nakoupí opět u vás, než u konkurenční firmy.

Tvorba kvalitního obsahu vám umožní si tohoto zákazníka připoutat a udržovat s ním neustálý kontakt.

Ať už prostřednictvím článků vydávaných na webových stránkách, nebo třeba pomocí e-mail marketingu. Budete-li například vydávat pravidelné články o tom, jak s produktem udělat to a ono, zákazníci se budou na váš web rádi vracet a dost možná si od vás zakoupí i nějaký komplementární, popřípadě novější, produkt.

Další dopady kvalitního obsahu

Sdělení příběhu

Skrze obsah na vašem webu můžete svým zákazníkům sdělit svůj vlastní příběh. Můžete jim ukázat, jak se k problematice stavíte a jaké jsou vaše zásady. Tyto informace pomáhají vytvořit emocionální pouto mezi vámi a zákazníkem, které může vyústit v náklonnost a preference vaší firmy před těmi konkurenčními.

Například já se skrze obsah tohoto webu vždy snažím stát za tím, že SEO a internetový marketing obecně se má dělat poctivě a nejen pro vyhledávače. Pokud totiž budou návštěvíci vašeho webu spokojeni, dosáhnete mnohem lepších výsledků, než když budete jen „nějaká firma“ na první příčce v Seznamu nebo Googlu.

Stejně tak v našich Bazarech Měšec se snažíme vždy stát za tím, že jsme bazar poctivý a nepodporujeme zloděje a kradené věci. I to je příběhem a postavení, které pomáhá budovat naše vztahy se zákazníky.

Mějte také svůj vlastní příběh a sdělte jej svým zákazníkům…

Podnícení impulzivních nákupů

Nezřídka se může stát to, že zákazník si čte o vašem produktu, získává informace a znalosti a už jen díky tomu dostane chuť si produkt zakoupit. Spontánní nákupy nejsou nic výjimečného a kvalitní obsah na vašem webu může zákazníka naladit tak, že si produkt zakoupí, i když to původně neměl vůbec v plánu.

Vytvářejte hodnotný obsah a následně využijte tento obsah k tomu, abyste navázali konverzaci se svými návštěvníky. Obsah vytváří konverzaci, konverzace zainteresuje návštěvníky. Zainteresovaní návštěvníci se mnohem snáze konvertují ve spokojené zákazníky. A spokojení zákazníci se velmi často stávají věrnými zákazníky a chodící reklamou 🙂

Mohlo by vás zajímat také:

    Nebylo nalezeno

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

1 komentář u Tvorba Obsahu – 2. Kvalitní Obsah jako Rozcestník a Stěžejní Bod

  1. Pingback: Plánování obsahu a obsah jako takový | Propagace na internetu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!