Reklamní Bannery a jak na ně

Reklamní Bannery a jak na ně

Chcete si udělat reklamu na internetu a rádi byste na nějaký cizí web umístili svůj poutavý banner?

Chcete oslovit komunitu a návštěvníky nějakého relevantního webu?

Zároveň jste ale slyšeli o různých úpravách algoritmů vyhledávače, které podobné zpětné odkazy znehodnocují, nebo dokonce cílový web penalizují?

A co bannerová slepota? Má v dnešní době vůbec smysl platit za bannery?

Vše si objasníme v dnešním článku…

Je to už nějaký ten pátek, co Petr Jeník na svém webu napsal skvělý článek o efektivním využití reklamních prostorů na webu.

Petr ovšem píše z pozice prodejce reklamy (i když s férovým ohledem na inzerenta). My se na tomto webu věnujeme stejné problematice, ale z opačného úhlu. Zkusme se tedy na banerovou reklamu podívat jako inzerent

Banner z pohledu SEO

Google Panda položil málo kvalitní webové stránky a Penguin zase znehodnotil nekvalitní zpětné odkazy a tím podkopl spousty webů. Z tohoto můžeme usoudit, že co se kvality zpětného odkazu týče, menší, nepříliš obsahem zaplněné weby nám z hlediska SEO příliš nepřinesou.

To ale neznamená žádnou katastrofu, pokud totiž budujete své zpětné odkazy poctivě a máte různorodý obsahový profil (nebo chaotický, jak napsal Plaváček :)), nemusíte se bát postižení kvůli sem tam nějakému zpětnému odkazu špatné kvality. Můžete se tedy plně soustředit na to, jestli vám takový banner přinese to, co od něj opravdu potřebujete:

Návštěvnost.

Pokud chcete, aby se vám investice, kterou za banner zaplatíte (a budete platit rekurentně) vrátila, je třeba se více než na technickou stránku, dívat spíše na komunitu, návštěvnost a relevanci webu. Drtivý dopad na úspěšnost vaší bannerové reklamy má totiž to, kdo daný web navštěvuje.

Pokud web navštěvují lidé, kteří z podstaty nejsou ochotni peníze v dané oblasti utrácet, investice se vám vrátí jen steží.

Vy totiž potřebujete takovou komunitu lidí, kteří jsou vašimi potenciálními zákazníky a kteří by u vás mohli nakoupit.

Pokud z takových stránek budou přicházet návštěvníci, kteří budou vykazovat vysoké procento konverze, je pro vás taková reklama mnohem přínosnější, než reklama, která vám přivede desetitisíce lidí, ale nikdo si nic nekoupí.

Lekce 1 – věnujte patřičnou pozornost komunitě cílového webu.

Banner z pohledu návštěvníka

Lidé si za léta vypěstovali bannerovou slepotu. Na většině webů jsou bannery téměř všude a snaží se návštěvníka upoutat barvami, neuvěřitelnou nabídkou, blikáním (uaaaaa) a podobně.

Přirozená evoluce tedy dospěla k tomu, že už bannery v podstatě ani nevnímáme – ignorujeme je.

Pokud chcete návštěvníka upoutat, myslete při vytváření banneru hlavně na něj.

Důkladně si prohlédněte cílový web a snažte se banner vytvořit tak, aby do webových stránek bezvadně zapadl a byl vytvořený na míru uživatelům daného webu.

Co takhle namísto banneru s poutavými barvami a textem „Nejlevnější tvorba webových stránek na míru“, využít banner, který do prostředí cílového webu zapadne a jako text využít „Stáhněte si zdarma e-book, jak mají vypadat dobře vytvořené webové stránky“. Míra prokliků bude mnohem větší a hlavně, lidé si k vám vypěstují uznání za vaší práci, podle e-booku budou vědět, že své problematice rozumíte a tudíž si u vás raději tvorbu webu objednají (pokud ji budou potřebovat).

Lekce 2 – i v případě placené reklamy nabídněte něco, co cílového návštěvníka osloví.

Banner z (vašeho) pohledu inzerenta

Máte-li na webu úspěšně umístěný banner, sledujte, do jaké míry vám přináší kýžené ovoce. Nedívejte se jen a pouze na návštěvnost, ale sledujte, zda-li vám díky banneru vzrůstají prodeje a jestli získáváte nové zákazníky.

Nově příchozí návštěvníky je dobré „připoutat“. Získejte od nich e-mailovou adresu a navažte komunikaci. Budujte vztah, budujte důvěru, budujte si respekt a autoritu. Pokud není člověk hned připraven nakupovat, nevadí. Neznamená to, že u vás nenakoupí v budoucnu.

Lekce 3 – vždy sledujte, co vám umístění banneru na webu přináší a jestli to opravdu stojí za investici.

Banner z pohledu prodejce reklamního prostoru

Každému správnému prodejci reklamy by mělo záležet na svých inzerentech. Budou-li jeho inzerenti spokojení, nebude mít nouzi o vyplněný reklamní prostor. Bude-li se web zvětšovat a zkvalitňovat, i inzerent časem rád přistoupí na navýšení ceny za reklamu, pokud se budou jeho zisky díky této reklamě zvyšovat.

Jednoduše – je v nejlepším zájmu prodejce reklamy, aby vaše reklama na jeho webu byla funkční a efektivní. Pokud se tedy setkáte s někým, kdo nebude ochoten s vámi komunikovat, nebude mít zájem na tom, aby vaše reklama do webu řádně zapadla a přiváděla vám návštěvníky, možná by bylo lepší poohlédnout se někde jinde.

Lekce 4 – majitel/provozovatel cílového webu by měl být kvalitním obchodním partnerem (i) do budoucna.

Podle čeho vybíráte umístění placených reklamních bannerů vy?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!