Proč je Marketing Pro Vyhledávače Jeden z Nejefektivnějších Způsobů Reklamy na Internetu

Proč je marketing pro vyhledávače jeden z nejefektivnějších způsobů reklamy na internetu

Jak jste si určitě na mnoha webových stránkách všimli, reklama na nich je často velmi nevkusná a hlavně – je téměř všude.

Na některých webových stránkách je dokonce tolik reklamy, že už ani nepoznáte, co je opravdovým obsahem těchto stránek a co je jen reklama.

Webové stránky jsou přeplněné agresivními bannery, blikajícím textem, vyskakovacími okny, v některých případech se až graficky podobají výstražným oknům, aby upoutaly vaši pozornost.

Některé reklamy se dokonce snaží zaujmout návštěvníky pomocí různých her – například sestřelte pomocí myši 5 flašek, terčů nebo čehokoli podobného.

Reklama se snaží upoutat pozornost za každou cenu.

Přirozeně Vyvinutý Reflex – Ignorace Reklamy

Není tedy divu, že si lidé vyvinuli jakýsi přirozený reflex a reklamní sdělení ignorují.

Často to je podvědomé jednání, člověk si ani neuvědomuje, že reklamu ignoruje. On ji totiž ani nezaregistruje, že tam je.

Celosvětové studie prokázaly, že návštěvníci reklamu, která se nachází na standardních místech, jako jsou například boční panely a podobně, vůbec nevnímají.

Podívejte se, jak podle studií vidí většina lidí tyto webové stránky…

Ignorace reklamy na internetu

… jak vidíte, návštěvník vnimá pouze oblast s obsahem. Místa, která upoutávají jeho pozornost – jako například logo nebo boční panel, vůbec nevnímá.

O tom, jak se reklama stává agresivnější jsme si řekli i ve článku Dobrá a Špatná Reklama.

Reklama X Vyhledávání

Reklamní bannery a různé jiné způsoby propagace na webových stránkách jsou návštěvníkem považovány za vtíravé a nežádoucí. Návštěvník si je sám nevyžádal, proto jim nevěnuje pozornost.

Naproti tomu vyhledávání je pravým opakem.

Lidé zadávají do vyhledávání dotazy a se zájmem hledají webové stránky, které jim dají to, co potřebují.

Zákazníci hledají vaše stránky, protože sami chtějí.

Reklamní banner se zobrazuje mnoha lidem, které tato reklama nezajímá a kteří ani s největší pravděpodobností nemají o váš produkt zájem.

Při vyhledávání zájem mají.

Jedná se tedy o perfektní zacílení.

Největší pozornost samozřejmě získávají ty webové stránky, které jsou umístěny na prvních místech. Nebo alespoň na první stránce výsledků vyhledávání.

Uživatelů, kteří se proklikají na druhou stránku výsledků vyhledávání, je minimum (méně než 10%).

A jak je to s placenou (PPC) reklamou?

Úplně stejně…

Přestože některé studie potvrzují, že uživatelé mají raději přirozené výsledky vyhledávání než ty sponzorované, jedná se stále o kvalitní reklamu s kvalitním zacílením.

Představte si situaci, kdy by se někdo snažil oslovit co nejširší okruh návštěvníků pomocí PPC reklamy. Navrhl by kampaň na základě velkého množství klíčových slov a „obtěžoval“ by i ty uživatele, kteří o jeho produkty nemají zájem. Jak myslíte, že by dopadl?

Špatně!

Nejspíš by s tímto přístupem velmi rychle skončil, protože by se s velkým množstvím klíčových slov, které mu negenerují prodeje, nedoplatil.

I placená reklama je tedy stále obezřetně cílena a proto je ideální i pro uživatele.

Cílení ale není jedinou výhodou.

Další nepřehlédnutelnou výhodou je načasování.

Představte si, že na náměstí zastavíte kolemjdoucího a nabídnete mu svůj produkt. Náhodou se vám podaří trefit do jeho vkusu a tento člověk by měl o váš produkt zájem. Ale bohužel není vhodná doba – odjíždí, nemá peníze… A až nastane vhodná doba, na váš produkt si už pravděpodobně nevzpomene…

Vyhledávání nabízí dokonalé načasování – člověk hledá přesně ve chvíli, kdy věc/službu/informace potřebuje.

Statistické údaje

Pokud používáte (určitě používáte, že? :)) nástroje pro sledování návštěvnosti, máte s největší pravděpodobností také přístup ke zdrojům návštěvnosti.

Můžete si tedy snadno zjistit, na jaké dotazy k vám návštěvníci z vyhledávačů přicházejí.

Například Google Analytics nabízí velmi kvalitní prostředí a mnoho užitečných informací.

A jak jsme si už mnohokrát řekli, co nelze měřit, nelze řídit. Sledujte tedy své statistické přehledy. Napoví vám hodně o vašich návštěvnících.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!