Zpráva o návštěvnosti – červen 2011

Měsíční zpráva o návštěvnosti

Opět s prvním pondělkem v měsíci přichází také rekapitulace návštěvnosti měsíce minulého.

Každý měsíc zpracovávám tuto zprávu o návštěvnosti, abychom mohli společně analyzovat nárůst návštěvnosti, čím byl způsoben, co tomuto navýšení návštěvnosti pomohlo a co ne.

Zároveň uvádím, čemu jsem se v minulém měsíci věnoval a co plánuji vylepšovat v měsíci následujícím.

Důležité události v červnu 2011

V červnu jsem se začal věnovat psaní PR článků na různé PR weby. Tyto PR články vám umožňují budovat zpětné odkazy. Není to sice tak snadné jako registrace do katalogů, protože PR článek musí být zajímavý a informačně přínosný a zároveň to musí být článek unikátní. Tvorba takového článku tedy zabere více času než vyplnění jednoduchého formuláře pro zaregistrování odkazu. PR weby, do kterých se mi podařilo články napsat, jsem sepisoval do 3. části kompletního průvodce tvorbou zpětných odkazů, abychom všichni měli místo, na kterém můžeme s tvorbou zpětných odkazů začít.

Také jsem v uplynulém měsíci vytvořil 4 úplně nové webové stránky pro lidi ze svého okolí, kteří je nutně potřebovali. Přestože se jedná o webové stránky naprosto rozdílného zaměření, než je propagace na internetu, i takový zpětný odkaz se může hodit. Proto jsem na všechny tyto stránky umístil jednoduché obrázky s odkazem na tyto webové stránky (samozřejmě patřičně optimalizované obrázky :)).

Každou svou volnou chvíli jsem věnoval studiu copywritingu a analýze a zkoumání různých webových stránek, které se copywritingem zabývají. Copywriting je velmi důležitý. Pokud se jeho studiu začnete věnovat (třeba v sérii článků na tomto webu ;)), zjistíte, že to není žádná raketová věda. Copywriting si lze poměrně snadno osvojit. Sám jsem přesvědčen o tom, že každý článek na tomto webu je (co se kvality týče) lepší a lepší.

Co se týče spolupráce s online magazínem pro podnikatele, zde trochu stagnuji. Vytvořil jsem vzorový článek pro zástupce zmíněného e-zinu a ten mi jej přeposlal s úpravou, jak by měl vypadat podle jeho představ. Přestože úpravy byly velmi malé, už jsem se k přepracování článku nedostal :(. Bohužel vytvoření zmíněných čtyř úplně nových webových stránek podle náčrtu, studium copywritingu a psaní článků pro Propagaci na internetu (což má samozřejmě nejvyšší prioritu) mi bohužel neumožnilo se věnovat práci na článcích pro e-zin.

Statistiky návštěvnosti

Návštěvnost v červnu 2011

Unikátní návštevníci minulý měsíc: 72, tento měsíc: 106, rozdíl: +34

Návštěvnost červen 2011

Celková návštěvnost minulý měsíc: 139 návštěv, tento měsíc: 186 návštěv, rozdíl: +47.

Přestože je přírůstek celkové návštěvnosti nižší než v minulém měsíci, vnímám jej pozitivně. O těchto stránkách ví stále ještě málo lidí. Vybudování opravdu solidní základny čtenářů není nic jednoduchého. Nelze očekávat zázraky během měsíce nebo dvou.

Oproti minulému měsíci se opět navýšila hodnota bounce rate, tedy míra opouštění webových stránek.

Minulý měsíc: 49,64%, tento měsíc: 57,53%, rozdíl: +7,89%.

Nárůst není nijak razantní. Mým cílem je udržet hodnotu bounce rate pod 40%. To ovšem nebude nijak jednoduché a hlavně to nebude krátkodobá záležitost.

Průměrný čas strávený na stránkách klesl z 5 minut a 31 sekund na 2 minuty a 39 sekund, což značí, že se noví návštěvníci příliš na stránkách nezdržují. Na průměrný čas strávený na stránce má ovšem vliv i bounce rate, která se do tohoto času započítává. Pokud tedy někdo stráví na stránce jednu sekundu a stránky zavře, průměr se snižuje velmi rychle.

Největší návštěvnost – největší špička v grafu byla 10.6.2011, což byl pátek, kdy vyšel první článek ze série o copywritingu – tedy Co je to copywriting. V ten den přišlo na tyto stránky 17 nových návštěvníků. Copywriting je velmi zajímavý a velmi důležitý, což vysvětluje zájem o tyto články.

Zdroje návštěvnosti v červnu 2011

Zdroje návštěvnosti červen 2011

Přímá návštěvnost, tedy návštěvníci, kteří se na tyto webové stránky dostanou zadáním přímé adresy do prohlížeče procentuálně stále klesá, což je vynikající. zatímco minulý měsíc byla přímá návštěvnost 58,99%, tento měsíc klesla na 22,58%. Tento pokles značí, že se na tyto stránky dostává stále více lidí, kteří je neznají. A právě to je mým cílem.

Nejvýznamnějším zdrojem návštěv jsou Referring sites, tedy jiné webové stránky, ze kterých návštěvníci přišli sem s podílem 41,94% (minulý měsíc 21,58%). Nejvíce lidí přišlo prostřednictvím facebooku.

Pokud ještě nemáte propagaci na internetu v oblíbených stránkách na facebooku, přicházíte o novinky a zajímavosti, klikněte pro přechod na stránku na facebooku – propagace na internetu na facebooku.

Pomocí vyhledávačů přišlo na webové stránky 66/35,48% návštěvníků (minulý měsíc 27/19,42%). Cílem je přivést na tyto stránky co nejvíce lidí z vyhledávačů. Rostoucí podíl mě tedy velmi těší.

Konverze

Tento měsíc se nikdo nepřihlásil k e-mailovému rychlokurzu optimalizace webových stránek.

Tento rychlokurz přináší každý týden návod krok-za-krokem k optimalizaci webových stránek.

Pokud nebude o tento rychlokurz při rostoucí návštěvnosti ani nadále zájem, začnu vážně přemýšlet nad nějakými jinými důležitými informacemi, které bych do týdenního e-mailového newsletteru vytvořil. Jaké informace byste rádi získali pomocí e-mailového newsletteru? Pište do komentářů níže 🙂

Zhodnocení

Návštěvnost webových stránek Propagace na internetu stále roste. 186 návštěv stále není nic světaborného, ale přesto mě teší.

S postupným přidáváním článku očekávám stále větší návštěvnost z vyhledávačů – zejména díky long tail klíčovým frázím. Tyto klíčové fráze přivádějí návštěvníky, které bych často ani nečekal. Zde je vidět, jak bohatý obsah webových stránek může mít opravdu zásadní dopad na návštěvnost.

Nezájem o e-mailový rychlokurz mě neustále nutí přemýšlet nad tím, co je špatně. Zvažuji změnu grafické podoby přihlašovacího formuláře, ale i budoucí změnu obsahu newsletteru. No, dáme ješte rychlokurzu šanci se uchytit. Třeba nárůst návštěvnosti bude mít na e-mailový rychlokurz pozitivní dopad. Nechme se překvapit.

Pokud by nezájem pokračoval, vytvořil bych z tohoto rychlokurzu sérii článků a do newsletteru zavedl jiné informace.

Co se bude dít v červenci?

V červenci bude dokončena série článku o copywritingu a pustíme se opět na jiná témata.

Pro lepší přehlednost webu plánuji pro každou takovou sérii článku vytvořit speciální stránku, která bude obsahovat přehledné informace o celé sérii článku včetně všech odkazů pěkně pohromadě. Prozatím jsem vytvořil dvě série článků:

  • Tvorba zpětných odkazů – kompletní průvodce
  • Copywriting

S dalšími sériemi by již nemusela být stránka „Začněte zde“ perfektně přehledná, proto vytvořím samostatné webové stránky pro každou sérii článků.

A jako obvykle, v každé volné chvíli se budu věnovat psaní PR článků kvůli budování relevantních zpětných odkazů. PR weby, které se ukážou jako plně funkční budu i nadále doplňovat do 3. části kompletního průvodce tvorbou zpětných odkazů.

To by bylo z měsíční zprávy vše. Věřím, že kvalita i návštěvnost těchto stránek se bude i nadále jen zlepšovat a hlavně, že tyto stránky splní svůj účel – pomáhat zvyšovat návštěvnost vašich webových stránek a díky tomu i profit vašeho byznysu.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!