Vítejte u měsíční zprávy o návštěvnosti za září roku 2011.
Každý měsíc píši tyto detailní zprávy nejen proto, abych si udržel přehled o tom, jakým způsobem se návštěvnost tohoto webu vyvíjí, ale zejména proto, abychom viděli, co má na návštěvnost webu vliv. Co na zvýšení návštěvnosti zabralo a do jaké míry…
Září – první poprázdninový měsíc. Konečně skončil letní blázinec a honička. Konečně jsem měl možnost se opět vrátit k tomu, abych pracoval na zvýšení návštěvnosti.
A už od začátku tohoto měsíce jsem na statistiky návštěvnosti koukal s doslova vykulenýma očima…
Září bylo pro tyto webové stránky velmi produktivním měsícem… Věcí se událo hodně, zpráva bude trochu delší, avšak bude obsahovat mnoho informací, ze kterých se můžeme všichni přiučit :), pokud vás však zajímají pouze statistiky, je to v pořádku, klidně rolujte dolů ;).
Důležité události v září 2011
V září se toho událo celkem dost, takže jedno po druhém…
Dopad školení Michala Kubíčka
Už od začátku měsíce jsem sledoval nárůst návštěvnosti. Nevěděl jsem proč, tak jsem začal zkoumat data z Google Analytics.
Zjistil jsem, že na některých webových stránkách se objevily v komentářích odkazy na mé dva články:
- 10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 1. část
- 10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 2. část
Všechny tyto webové stránky jsem si tedy přidal do své složky „Daily check“, tedy webové stránky, které sleduji každý den. Tuto složku záložek používám namísto RSS čtečky – nemám totiž RSS čtečky přiliš rád, raději si zajímavé články čtu přímo v prostředí webu, který jeho majitel vytvořil :). Tímto způsobem jsem tedy objevil některé webové stránky, o kterých jsem nevěděl a na kterých se objevují zajímavé články…
Z těchto stránek mi tedy začli přicházet návštěvníci a číst si mé dva výše zmíněné články. Podle Google Analytics se tady mnohým návštěvníkům líbilo a prohlédli si i jiné články a vracejí se :).
Webové stránky, které mi poslaly nejvíce návštěvníků, jsou tyto:
- www.404m.com – Jak na doménový trh a internetové podnikání
- www.owww.cz – Petr Jeník píše o dění nejen na internetu
Webové stránky jsou zajímavé a rád se stanu jejich pravidelným návštěvníkem 🙂
Slovníček
Jak jsem psal v závěru minulé měsíční zprávy, vytvořil jsem Slovníček, který budu pravidelně doplňovat a různé výrazy, které se vztahují k optimalizaci webových stránek, internetovému marketingu a všemu kolem. Může se stát, že narazíte na nějaký pojem, který vám nebude 100% jasný… Ale… Teď už máte slovníček 😉
FeedBurner aneb odběr článků přímo do vaší e-mailové schránky
Kromě odběru do RSS čtečky jsem se zaregistroval do služby FeedBurner, která umožňuje návštěvníkům přihlášení k odběru článků e-mailem.
Tato služba je velmi pohodlná pro lidi, kteří nemají čas často kontrolovat webové stránky, které je zajímají a přesto chtějí mít možnost přečíst si vydávané články…
Ikonka je v bočním panelu – sidebaru hned vedle ikony pro odběr RSS.
Už teď se objevil jeden odběratel, takže to určitě nebylo zbytečné 😉
Vytvořil jsem poutavější odkaz na stránku Propagace na internetu na Facebooku. Malá ikonka nebyla příliš efektivní, proto jsem se rozhodl pro něco, co lépe upoutá pozornost.
Zároveň jsem na stránce Propagace na internetu na Facebooku nainstaloval aplikaci RSS graffity, která automaticky sdílí vydané články. Neuteče tedy ani jediný článek… Ani když budu v danou dobu (články vycházejí vždy v pondělí a v pátek v 18:00) někde mimo a nebudu mít přístup k internetu.
Komentování na jiných blozích
Začal jsem se aktivně účastnit diskuzí na jiných blozích. Jak jsem uvedl ve článku Každá Reakce Vyvolá Další Reakci aneb Přispívejte na Relevantních Fórech a Blozích, účast v diskuzích se může stát hodnotným zdrojem návštěvnosti.
V účasti budu samozřejmě pokračovat a budu rozšiřovat okruh své působnosti…
Analytické nástroje Clicky Analytics
Ke konci měsíce jsem implementoval další sledovací službu – Clicky Analytics.
Tato služba poskytuje některé nástroje navíc. Rád bych tedy porovnal data, která dává Google Analytics a ta, která mi poskytne Clicky Analytics.
Instalace je velmi jednoduchá, buď můžete vložit poskytnutý kód stejně jako v případě Googlu, nebo pokud používáte některý z podporovaných redakčních systému, stačí jen nainstalovat příslušný plugin.
Na konci příštího měsíce se tedy dozvíme, jestli je Clicky Analytics k něčemu dobré 🙂
Série článků o E-mail marketingu
Sám od uvedení těchto stránek do provozu využívám e-mailovou službu. Můžete se zde přihlásit do e-mailového kurzu optimalizace webových stránek, který spustí sekvenci odesílaných e-mailů v daném pořadí a v daných časových intervalech.
Tento způsob komunikace se zákazaníky a návštěvníky je velmi efektivní a proto jsem se rozhodl napsat sérii článku o tom, jak si takový e-mailový marketing uvést do ostrého provozu. Další z edice Kompletní Průvodce – E-mail Marketing. Snad se bude líbit 🙂
Zvláštní stránka pro přihlášení k odběru e-mailů
Tento měsíc jsem také vytvořil zvláštní stránku pro přihlášení k odběru e-mailů. Doposud jste se mohli přihlásit k doběru e-mailů pouze pomocí přihlašovacího formuláře buď v bočním panelu, nebo pod každým článkem.
Zvláštní stránku jsem vytvořil proto, abych mohl, kdykoli bude potřeba, nasměrovat návštěvníka tam, kde se může přihlásit a zároveň získá veškeré informace o tomto e-mailovém kurzu.
Na zvláštní stránku se můžete podívat zde: E-mailový Kurz Optimalizace Webových Stránek.
Přihlašovací formulář na stránce O tomto webu
Podle statistik v Google Analytics jsem zjistil, že kromě domovské stránky a dvou dílné série článku ze školení Michala Kubíčka, je nenavštěvovanější stránkou „O tomto webu„. Umístil jsem proto na tuto stránku přihlašovací formulář do e-mailového kurzu. Uvidíme tedy, jestli tato malá změna bude mít vliv na počet přihlášených odběratelů.
Projekt
A na závěr jsem pracoval na jednom zajímavém projektu 🙂 o tom vám ale povím, až se budeme bavit o tom, co se bude dít v říjnu…
Statistiky návštěvnosti
Návštěvnost v září 2011
Níže je screenshot z Google Analytics. Zeleně je označen srpen a modře září.
WOW!
Jak vidíte, návštěvnost se zvýšila opravdu nádherným způsobem.
Návštěvy vzrostly z 209 na 795 návštěv (+280,38%!).
Unikátních návštěvníků bylo v srpnu 135, v září 437.
Prohlédnuté stránky narostly ze 449 na 2.086 (+364,59%!).
Narostl průměr prohlédnutých stránek za návštěvu a téměř se zdvojnásobil průměrný čas strávený na stránkách – nyní 4:15 vteřin.
Zároveň klesla míra Bounce Rate, tedy míra opouštění.
Čekal jsem, že návštěvnost v září poroste, ale opravdu jsem nečekal, že poroste až takovým způsobem 🙂
A odkud tato návštěvnost pochází?
Zdroje návštěvnosti v září 2011
Přímá návštěvnost má opět nejmenší podíl na návštěvnosti, což je správně. Ten, kdo zná adresu těchto webových stránek, zpravidla nebude novým návštěvníkem…
Vyhledávače poslaly 39,25% celkové návštěvnosti – celkem 312 návštěvníků.
Největším zdrojem návštěvnosti byly v září referring sites – tedy jiné stránky, které sem odkazují. Poslaly celkem 46,16% celkové návštěvnosti což bylo celkem 367 návštěvníků.
5 nejvýznamějších zdrojů návštěvnosti:
- Google vyhledávání
- webové stránky www.404m.com
- Přímé zadání adresy do prohlížeče
- webové stránky www.owww.cz
- Seznam vyhledávání
5 nejvýznamnějších klíčových slov, skrze které z vyhledávačů přišli návštěvníci – zadali je do vyhledávání a přišli na tyto stránky:
- Propagace na internetu
- Jak psát pr články
- Budování zpětných odkazů
- Správná optimalizace webu pr články
- Copywriting základy
Konverze
Tento měsíc se k odběru e-mailů přihlásilo celkem 7 nových kontaktů. Není to sice žádná světaborná cifra, přesto je to více, než se přihlásilo za celou dobu existence tohoto webu, takže velmi pozitivní.
Přihlašování by mělo i nadále narůstat a procento konverzí by se mělo zvětšovat. Tento měsíc je procento konverzí 1,6%.
Co se bude dít v říjnu
V říjnu mám v plánu následující…
Linkovací služby
Udělám pořádný průzkum internetu a vyhledám všemožné české linkovací služby. Tedy takové webové stránky, kam přidáte svůj článek a lidé, kteří tyto stránky navštěvují si jej mohou přečíst, hlasovat pro něj, aby se umístil na vyšší pozici v žebříčku a podobně…
Přidávání článků do linkovacích služeb je dalším způsobem budování zpětných odkazů.
Dokončení série článků o E-mail Marketingu
Během aktuálního měsíce bude dokončena série článků o E-mail Marketingu.
Kdokoli z čtenářů tedy bude schopen zařídit si svůj vlastní e-mailový marketing.
Účast v diskuzích na diskuzních fórech
Vzhledem k tomu, co se potvrdilo během září, tedy že účast v diskuzích na relevantních fórech a blozích může opravdu efektivně zvyšovat návštěvnost webových stránek, hodlám se už konečně pustit do účasti v diskuzích.
Co se týče propagace na internetu, relevantními fóry jsou:
- webtrh.cz
- webfair.cz
- webforum.cz
V říjnu se tedy budu věnovat průzkumu těchto fór a aktivně se účastnit v diskuzích…
Projekt
Jak jsem slíbil výše, teď vám prozradím, na čem jsem to tajně v září pracoval…
Pracoval jsem na elektronické publikaci – ebooku 13+1 Tipů Jak Zvýšit Návštěvnost Webu – Jednoduché tipy, jak začit ihned zvyšovat návštěvnost webových stránek, které zvládne opravdu každý.
Tento ebook je k dispozici zdarma pro každého. Zároveň jej chci nahrát na všemožné webové stránky.
Dne 3.10.2011, kdy vychází tato zpráva, jej tedy začnu šířit zdarma po internetu…
Co je cílem této elektronické publikace?
Snažil jsem se tuto e-knihu napsat tak, aby tipy v ní uvedené byly snadno pochopitelné pro každého – i pro naprostého laika. Každý tedy může začít zvyšovat návštěvnost svých webových stránek. Některé tipy sice vyžadují menší zásah do stránek, ale od toho přeci lidé mají webdesignéry ne? Nenecháme je přeci umřít hlady :).
Zároveň by tato elektronická publikace měla rozšířit povědomí o webových stránkách propagacenainternetu.cz a přivést další návštěvníky. Další návštěvníci totiž znamenají další názory, další hodnotné příspěvky do diskuze a další nápady na vylepšení.
Do knihy jsem investoval mnoho sil, věřím tedy, že pomůže mnoha lidem 🙂
Zde se můžete na knihu podívat a stáhnout si ji – 13+1 Tipů Jak Zvýšit Návštěvnost Webu.
Závěrem…
Září bylo úžasné a už se nemůžu dočkat další měsíční zprávy :). Každá měsíční zpráva znamená další poučení a ukazuje nám všem, co pro své stránky můžeme udělat abychom získali více návštěvníků…
Děkuji za váš čas věnovaný čtení této vyčerpávající zprávy (její napsání mi zabralo 3 hodiny :)) a doufám, že jste zde našli zajímavé informace.
Máte nějaké příspěvky do diskuze? Chcete něco navrhnout? Na něco se zeptat? Chcete jen říct „ahoj„? Pište do komentářů níže 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
Pěkné. Doporučuji odkaz na stažení PDF (zde: http://www.propagacenainternetu.cz/13-1-tipu-jak-zvysit-navstevnost-webu) upravit, aby byl počet stažení evidován v Google Analytics.
Zdravím Pavle, děkuji za doporučení, v GA jsem si přidal stažení mezi Goals a Clicky Analytics taky trackuje stažení souborů, sleduju sleduju :).
Zdravím Jakube, návštěvnost se ti teda pěkně zvedá, gratuluji. Elektronickou knihu jsem si stáhl, přečetl a mohu doporučit. Pro začátečníky bude určitě hodně přínosná.
Děkuji za uznání Radku, to potěší 🙂
Thank You, I Have Just Been Searching For Info About This Subject For Ages And Yours Is The Best I Have Discovered Till Now. But, What About The Conclusion? Are You Sure About The Source?
Judi Bola terbesar Terpercaya