Pokud se rozhodnete spustit e-mail marketing, je potřeba si vybrat vhodnou službu, která bude splňovat vaše potřeby a požadavky.
Společnosti, které poskytují e-mailové služby, se často v mnohém liší.
Můžete narazit na služby, které jsou zdarma, ale nenabídnou vám takové služby, které potřebujete a nebo budou jejich servis a služby pochybné.
Proto se nyní podívejme na 6 věcí, které by vás při výběru e-mailové služby měly opravdu zajímat a na které byste si měli dávat pozor. Berte na vědomí, že není vždy nejjednodušší změnit svou e-mailovou službu…
1. Spolehlivost poskytovatele
Když začnete s e-mail marketingem a implementujete na svých webových stránkách přihlašovací formulář, je velmi důležité, aby vše fungovalo tak, jak má.
Nemůžete si dovolit, aby kvůli výpadku služby byl váš formulář nefunkční. Nedělá to dobrý dojem na vaše návštěvníky a hlavně to není dobré ani pro vás. Každého přihlášeného návštěvníka potřebujete. Nemůžete si dovolit o něj přijít kvůli technické závadě.
Co když se něco porouchá a vy přijdete o seznam e-mailových adres svých přihlášených návštěvníků? Poskytovatel musí vytvářet pravidelně a často zálohy, aby k něčemu takovému nedošlo. Návštěvníci si toho ani nevšimnou a určitě nepoletí hned zpátky na vaše webové stránky, aby se znovu přihlásili.
V případě jakéhokoli problému musí být technická podpora poskytovatele k dispozici a ochotně a rychle vám pomoci váš problém vyřešit.
2. Možnosti odesílání e-mailů
Automaticky odesílané e-maily pracují na dvou základních principech:
Automatické odeslání na kontakty v seznamu
Můžete napsat e-mail a ten odeslat všem, kteři jsou přihlášeni k odběru vašich e-mailů, nebo nastavit, že se tyto e-maily budou odesílat v konkrétní den a čas.
Tento způsob je vhodný například pro e-maily s aktuální nabídkou produktů, akcí, novinek a podobně.
Časované automatické odesíláni
Můžete vytvořit sérii e-mailů, které se budou přihlášeným uživatelům odesílat v určitém časovém intervalu, který si sami zvolíte.
Můžete tedy odeslat e-mail ve chvíli, kdy se uživatel přihlásí k odběru, druhý e-mail například jeden den po jeho přihlášení, třetí e-mail dva dny po jeho přihlášení a tak dále.
Výhodou tohoto způsobu je, že uživatel vždy obdrží informace ve správné posloupnosti. A je úplně jedno, kdy se přihlásí.
Záleži jen na vašich potřebách, jaký způsob odesílání e-mailů je pro vás a vaše návštěvníky nejvhodnějši a nejeefektivnější. Vždy si ale zjistěte, jestli váš zvolený poskytovatel umožňuje takový způsob odesílání e-mailů, který potřebujete.
3. Možnost úpravy grafického vzhledu e-mailů
Vzhled vámi odesílaných e-mailů by měl být podobný vzhledu vašich webových stránek. Pokud uživatel otevře váš e-mail, musí mu být ihned jasné, že je tento e-mail od vás.
Skvělým příkladem je e-mailový newsletter Aukra. Který je vždy vytvořen v téměr identické grafice, jako jejich webové stránky.
Dnes je již skoro standardem, že se odesílají e-maily ve formátu html, můžete tedy vzhled těchto e-mailů téměr bez omezení přizpůsobit svým potřebám. Se znalostí html kódu si však nemusíte dělat starosti. Šablonu vám může vytvořit váš poskytovatel, váš grafik, můžete si vybrat z předvytvořených šablon (pokud toto poskytovatel umožňuje) a nebo vám s tvorbou pomůže nějaký jednoduchý editor, ve kterém se pracuje podobně jednoduše jako například ve Wordu.
Vaše webové stránky by měly, co se vzhledu týče, korespondovat s vašimi kamennými prodejnami. Stejně tak by e-maily měly korespondovat s vašimi webovými stránkami.
4. Sledování a statistiky
Říkáme si to často a řekneme si to znovu – co nelze měřit, nelze řídit.
I pro váš e-mailový marketing jsou statistiky velmi důležité.
Co vás při sledování zajímá? Jedná se především o následující otázky:
- Kolik lidí se přihlašuje?
- Prostřednictví které stránky a kterého formuláře se přihlašují?
- Proklikli se prvním potvrzujícím e-mailem (double opt-in)?
- Otevírají došlé e-maily?
- Klikají na odkazy v e-mailech?
- Odhlašují se z odběru?
Pokud budete mít přístup ke statistikám, které vám na tyto otázky dají odpovědi, můžete se z nich mnoho přiučit. Můžete reagovat na umístění formuláře, které je nejefektivnější. Pokud neotevírají e-maily, je potřeba upravit Předmět zprávy, aby je upoutal, pokud se odhlašují z odběru, je nutno se zamyslet nad obsahem, aby uživatele více zajímal a podobně.
Nikdy nepodceňujte statistiky! Poučte se z minulosti. Vemte si příklad z toho, co funguje. Vyvarujte se tomu, co nefunguje.
5. Uživatelské prostředí
Máte-li neustále pracovat ma svém e-mailovém marketingu, je nutností, aby prostředí pro správu a tvorbu těchto e-mailů bylo uživatelsky přátelské, jednoduché a intuitivní.
Nechcete se přeci pokaždé „mordovat“, když potřebujete vytvořit nový e-mail. Navíc, pokud je uživatelské prostředí nepřehledné, může se snadno vloudit nějaká chybička, která může v závěru nadělat docela paseku.
Ještě než se tedy nějakému poskytovateli zavážete, zkuste si na jeho webových stránkách (nebo kdekoli jinde na internetu) najít nějaký videonávod, nebo alespoň obrázky. Ať máte představu o tom, jakým způsobem se s touto službou pracuje.
6. Cena
Záměrně jsem uvedl cenu až jako poslední kritérium.
Proč?
Protože věřím, že všechny ostatní položky jsou důležitější.
E-mail marketing neni nijak extra drahá záležitost. Můžete nalézt služby zdarma, avšak ty bývají často ochuzené o spoustu funkcí, které já osobně považuji za důležité.
Navíc, pokud je služba zdarma, hrozí také nízká kvalita zákaznického servisu, který hraje v případě e-mailového marketingu velkou roli.
Je-li služba opravdu kvalitní a spolehlivá, ceny se pohybují od zhruba 400,- korun měsíčně. Většinou záleží na počtu kontaktů. Lze sehnat i kreditní služby nebo levnější služby. Vždy záleží jen na vašich potřebách a možnostech.
Uvažujete nad nějakým poskytovatelem? Nebojte se zeptat!
Pokud jste si vyhlídli nějakého poskytovatele e-mailového marketingu, prostudovali jste si jeho webové stránky a stále vám něco není jasné, neváhejte a ptejte se. E-mailová služba je běh na dlouhou trať a není nejjednodušší poskytovatele změnit. Proto si při výběru dejte opravdu záležet.
Máte-li nějaké otázky ohledně nabízených služeb, pošlete poskytovateli e-mail s veškerými dotazy. Poskytovatel může získat dlouhodobého zákazníka, proto je v jeho vlastním zájmu vám všechny otázky zodpovědět.
Já jsem zde vsadil na SmartEmailing a musím říct, že jsem moc rád, že jsem nešel od počátku cestou řešení zdarma. Nabízí veškeré důležité funkce, autorespondery, statistiky a návody. Pokud si nejste jisti jakého poskytovatele si vybrat, jednoznačně doporučuji SmartEmailing.
Máte nějaké doplňující tipy na to, co by mělo každého zajímat při volbě e-mailové služby?
Mohlo by vás zajímat také:
osobně používám http://www.mailchimp.cz – uživatelsky přívětivé rozhraní a do 2000 mailů měsíčně zdarma…
Zdravím Michale, taky jsem hodně přemýšlel nad MailChimpem, do 2k kontaktů zdarma, celosvětově asi druhý nejuznávanější (hned po Aweber.com), ale jak jinak – u služby zdarma chybí ta nejdůležitější funkce, tedy alespoň podle toho, co jsem vyčetl na stránkách, a tou je autoresponder – tedy automatické časované odesílání e-mailů… Ale pro každého, kdo nepotřebuje autorespondery a zvládne rozhraní v anglickém jazyce, určitě bych mailchimp doporučil 🙂
Díky za užitečný komentář 😉
Úspěšně používáme mailchimp.com a můžu jej jedině doporučit.
2k adres zdarma – už jsme téměř na limitu.
ano v zdrama edici chybí časování, ale to se dá přežít-po páte kampani jsme věděli, kdy odesílat a podle toho si uděláme čas – rozpracovaný email uloźit a pak to poslat.
Pingback: E-mail Marketing: co je to Kvalitní Databáze Kontaktů? | Propagace na internetu
Pěkný článek o výběru. Zkuste se prosím podívat na email online software pro rozesílání hromadné pošty na stránce: http://www.robotmail.info
Je to snový systém pro email marketing, který jsme spustili. Budeme rádi, když si systém vyzkoušíte. Pro vyzkoušení je možné si založit testovací účet zdarma. pokud se vám jednoduché a intuitvní ovládání + vysoký výkon bude zamlouvat, pak budeme rádi když budete systém využívat i do budoucna nebo jej alespoň doporučíte. Opravdu děkujeme všem za podporu v tomto novém projektu a přejeme všem hezký den.