E-mail Marketing: co je to Kvalitní Databáze Kontaktů?

E-Mail Marketing

Dnešní článek bude pojednávat o tom, že není ve vašem zájmu mít co nejvíce kontaktů ve své databázi e-mailového marketingu.

Proč? Odpověď je velmi jednoduchá:

Potřebujete mít kvalitní databázi e-mailových kontaktů!

Povíme si také o tom, proč se vám nevyplatí kupovat databáze, nebo placeně inzerovat v cizích e-mailových kampaních a o dalších věcech spojených s touto problematikou…

E-mail je velmi osobní záležitost. E-mail používáme každý den a pro některé z nás, kteří se na internetu pohybují relativně hodně, je e-mail něco jako telefonní číslo. A ani já, ani vy, ani nikdo jiný nestojíme ve své e-mailové schránce o zprávy, které nás nezajímají nebo dokonce obtěžují.

Co je to nevyžádaná pošta

Když se řekne „nevyžádaná pošta“ většina z vás si představí slovo spam. Ano je tomu opravdu tak, ale zapomeňme na vteřinu na slovo spam a zústaňme u nevyžádané pošty. Nevyžádaná pošta je přesně to, jak to zní – pošta, o kterou jsme si sami neřekli, kterou jsme si nevyžádali.

Zákon se snaží uživatele před nevyžádanou poštou (spamem) chránit. A to tak, že musíte dát svolení k zasílání obchodního sdělení, aby vám někdo mohl zaslat reklamní e-mail. I toto však lze obejít, například takto:

Společnosti, které se tímto zabývají mají v podmínkách, že pokud jim dáte svou e-mailovou adresu, budete dostávat obchodní sdělení nejen od nich, ale také od jejich obchodních partnerů. A je to v suchu…

Jenže, přestože z pohledu zákona se nejedná o spam, stále se jedná o nevyžádanou poštu – příjemci o tuto poštu nestojí. A o takové příjemce zase nestojíte vy, věřte mi…

Házení špaget na zeď

David Kirš v kurzu Email Academy Online mluví o skvělé analogii. Rozesílání e-mailů lidem, kteří o ně nestojí (nevyžádali si je), je jako házení špaget (nebo jiných těstovin) proti zdi – hážete a doufáte, že se nějaká přilepí.

To ale není to, co potřebujete ve své e-mailové kampani…

Potřebujete kvalitní kontakty

Lidé, jejichž kontakt jste získali od někoho jiného, nejsou ve vašem oboru zainteresování. Nevíte, kdy svůj e-mail dané společnosti poskytli a nevíte proč…

Co když daný člověk poskytl svůj e-mail jen proto, aby získal jednorázovou slevu na nákup bot? Vážně mu nyní (třeba po dvou letech od jeho „darování“ emailové adresy) chcete poslat e-mailem nabídku na prodej autodílů? A ještě za takový kontakt platit?

Takto ne přátelé 🙂

Potřebujete takové kontakty, kteří jsou otevření naslouchat vašim slovům.

Potřebujete takové kontakty, které zajímá to, co jste jim poslali.

Potřebujete kontakty, kteří na váš e-mail čekají.

Sbírejte si kontakty sami!

Sběr kontaktů je technicky velmi jednoduchá záležitost. Stačí se zaregistrovat u poskytovatele e-mailových služeb. Já například využívám SmartEmailing, ale vyberte si službu, která vám bude vyhovovat nejvíce.

Tento poskytovatel vám dá již hotový kód, který jen vložíte do kódu svých webových stránek. A sběr je zajištěn...

Kontakty tak ví, komu svou e-mailovou adresu dali, co naoplátku dostanou a poštu, kterou jim budete následně zasílat, si sami vyžádali. Nemusíte se tedy bát toho, že po prvním e-mailu, který odešlete, se vám 95% kontaktů odhlásí z odběru, protože špageta se nechytla.

Lze rozumným způsobem využít cizí databázi?

Ano…

Přesto nikoli jako primární způsob e-mailového marketingu. Rozumné využití cizí databáze si představuji například tak, že se dohodnete s někým, kdo nabízí podobné (komplementární) produkty nebo služby jako vy. Dohodnete se s ním, že rozešlete e-mail na své databáze a budete své kontakty informovat o existenci toho druhého.

Předpoklady: relevantnost oboru, zájem kontaktů, zpráva nesmí obtěžovat

Samozřejmě existují i další způsoby, ale myslím, že jste pochopili, kam tím mířím…

Závěr

Tento článek jsem napsal proto, protože neustále někde slyším, že kupovat e-maily jde, že existuje legální způsob a podobně. Tomuto modelu opravdu nevěřím a věřit nebudu.

Vždy, když nad něčím takovým přemýšlím, snažím se vžít do role zákazníka. A jako zákazníkovi se mi tyto způsoby prostě nelíbí, zpravidla si u mě taková společnost vyslouží stálou ignoraci, než náklonnost. A to jsem člověk otevřený, ochotný platit…

Ale takhle ne… Tohle není e-mail marketing

Co si o tom myslíte? Věříte v kupované databáze nebo v takové, které si vybudujete sami?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

6 komentářů u E-mail Marketing: co je to Kvalitní Databáze Kontaktů?

  1. Anonymní reklamní emaily podle mě nefungují. ale doporučení někoho cizího, který řekne o nás svým čtenářům, to mi připadá jako vhodné využití cizí databáze. Na anglickém internetu toto můžeme vidět docela často mezi bloggery.

  2. Holina napsal:

    Souhlasím, že dopad sdělení na nakoupené emaily má minimální konverze, ikdyž něco to asi hodí. Sbírám emaily společně s objednávkami na shopu, myslíte, že stačí vložit větu o rozesílání obchodních sdělení do všeobecných podmínek? Nebo to musí být nějakým způsobem zviditelněno právě ve chvíli, kdy zákazník zadává své údaje?

    • Jakub napsal:

      Zdravím Holino, nemusí to být vyloženě řečeno, není to přikázáno, ale určitě je to vhodné. Návštěvníci by měli vědět, co bude následovat 🙂

  3. VladoPt napsal:

    No niektoré moje BLACK HAT SEO systémy už asi majú kopu emailov v databáze, ale nikdy som ich nevyužil, ani nepredával. Takže to znamená, že som nidky neinvestoval do email marketingu čas ani peniaze, ale teraz, keď som začal skúšať eshopy sa to možno hodí, no uvidíme, ak to využijem, aké budú výsledky.

    • Jakub napsal:

      No tak na výsledky jsem určitě zvědavý Vlado… Dej mi potom vědět, rád si přečtu nebo shlédnu nějaké shrnutí 😉

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!