Copywriting – 10. díl – Pište Efektivnější Texty na Sociálních Sítích

Copywriting

Ať už podnikáte v jakémkoli oboru, budování komunity prostřednictvím internetu vám nikdy nemůže být na škodu. A přesně k tomu vám, kromě vašich webových stránek, pomohou sociální sítě.

Sociálních sítí existuje hodně, u nás je v této době nejrozšířenější a nejoblíbenější Facebook, za ním potom Twitter, Lidé a další. Statistiky říkají, že průměrný uživatel internetu stráví na Facebooku 20 minut denně.

To je neuvěřitelně dlouhá doba!!!

Jak by potom na Facebooku mohly chybět firmy… Facebook a jiné sociální sítě nabizejí z pohledu marketingu a budování vztahů se zákazníky neobyčejné možnosti.

Využijte možnost přímého kontaktu s vašimi zákazníky

Výjimečnou vlastností Facebooku a jiných sociálních sítí je přímá komunikace s potenciálními zákazníky. Můžete tak zákazníkům sdělovat nejrůznější informace, novinky, aktuální nabídky a podobně. Zároveň můžete vytvářet různé diskuze a získávat tak od zákazníků zpětnou vazbu, která je vždy velmi důležitá.

Facebook

Vytvořit si firemní stránku na Facebooku je opravdu jednoduché. Stačí mít jen svůj vlastní profil a musíte být osobou, která je oprávněna pro firmu stránku vytvořit.

Nepopleťte si stránku se skupinou – skupiny se tvoří spíše ve fanouškovském stylu, nikoli pro firmy.

Když si vytvoříte svou vlastní stránku, můžete si pomocí obrázků upravit její vzhled. Nemáte sice bůhví jakou volnost, ale každé (byť malé) přiblížení vaší firemní image je důležité.

Proč se ale bavíme o těchto věcech zde v sérii článků o copywritingu? Ano správně, důležite je totiž jakým způsobem návštěvníky vaší Facebookové stránky oslovíte. A k tomu potřebujete kvalitní text.

Opět se budeme držet klasického „poznej svého potenciálního zákazníka“.

„To se mi líbi“

Prvním a zásadním úkolem je přimět návštěvníka, aby klikl na ikonku „To se mi líbí“. Abychom si jej takto získali, musíme v něm vyvolat zájem. Nikdo nečeká, až si vytvoříme svou stránku na Facebooku, aby se na ni okamžitě vrhnul, „Likenul“ ji (klikl na „To se mi líbí„) a odebíral od nás vše, co se rozhodneme napsat na naši zeď.

K tomu, abychom přiměli naše potenciální zákazníky kliknout na ono kouzelné tlačítko, jim musíme nabídnout něco na oplátku. Něco, co je zaujme a co potřebují nebo chtějí. Využijte nějakého benefitu/užitku, který dáte návštěvníkům za to, že kliknou na „To se mi líbí„. Zároveň nezapomeňte na uvítací stránce použít zajímavý text, který na tyto užitky upozorní, a výzvu k akci.

Když váš potenciální zákazník klikne na zmíněné tlačítko, vše, co napíšete na svou zeď, se mu automaticky zobrazí na jeho profilu. Každá zpráva, událost, novinka, akce nebo nabídka se mu zobrazí mezi ostatními příspěvky.

Zároveň, pokud bude příspěvek zajímavý, jej může uživatel sdílet. Tím tento příspěvek odešle všem svým přátelům.

Příspěvky

Máte-li vytvořenou svou Facebookovou stránku, je více než vhodné se jí kontinuálně věnovat. Ať už pravidelně nebo nepravidelně, pište příspěvky často. Jednou týdně, dvakrát týdně, klidně každý den. Buďte se svými zákazníky v neustálém kontaktu.

Trojice zásad psaní příspěvků:

  1. Poutavý nadpis.
  2. Stručný informativní text.
  3. Zajímavá nabídka.

O nadpisech jsme si toho řekli už mnoho, nebudeme to tedy rozebírat znovu. Snažte se nadpisem vždy čtenáře přimět k přečtení celého příspěvku. Každý uživatel má na svém profilu denně desítky i stovky příspěvků. Právě nadpis rozhoduje o tom, který příspěvek si přečte a který jen letmo přeskočí.

Text příspěvku musí čtenáři přiblížit, o co jde. Musí mu stručně a jasně vysvětlit podstatu. Právě v textu by měl být také obsažen prvek „call to action“ tedy výzva k akci.

Zajímavou nabídkou je myšleno něco, co zákazníka opravdu osloví a přiměje ho například kliknout na odkaz v příspěvku. Pokuste se příspěvek napsat tak, aby váš potenciální zákazník prostě nemohl nekliknout. Vžijte se do jeho situace… Co by vás vedlo k tomu kliknout na odkaz?

Události

Facebook umožňuje vytváření událostí. Tímto způsobem můžete své potenciální zákazníky informovat například o:

  • Různých akcích na vašich prodejnách.
  • Časově omezených nabídkách.
  • Výprodejích a podobně…

I v případě událostí musíte zvolit výstižný a zajímavý nadpis. V doplňujících informacích následně uveďte podmínky účasti, časový interval platnosti nabídky, místo konání a podobně.

Twitter

Twitter u nás není natolik oblíbený a rozšířený jako Facebook, přesto vám může přivést nové zákazníky. Funguje na podobném principu. Uživatel na vašem profilu klikne na „follow“ (místo na „To se mi líbí“ jako na Facebooku) a začne odebírat vaše zprávy.

Twitter byl však vytvořen pro krátké a časté zprávy. Uživatelé píší zprávy na Twitter klidně několikrát za den. Délka takové zprávy na Twitteru je omezena pouze na 140 znaků (včetně příložených odkazů).

Jedná se tedy spíše o poutavé nadpisy doplněné o odkaz na webové stránky.

Twitter se hodí kdekoli, kde je potřeba své zákazníky často informovat o změnách, novinkách, akcích, nových produktech, ale také ke komunikaci s těmito zákazníky.

Shrnutí

Každý uživatel jakékoli sociální sítě má každý den na svém profilu obrovské množství příspěvků. Každý je přehlcen informacemi. Snažte se psát všechny příspěvky, statusy, události i tweety s ohledem na tento fakt. Každý takový příspěvek v sobě musí obsahovat něco, co čtenáře zaujme a vystoupí z moře informací na jeho profilu.

Přemýšlejte nad tím, co by vás na jeho místě zaujalo. Co by vás přimělo přečíst si právě tento příspěvek namísto jiných.

Sledujete Propagaci na internetu na Facebooku? Ještě ne? Tak neváhejte a podívejte se na stránku Propagace na internetu na Facebooku!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

1 komentář u Copywriting – 10. díl – Pište Efektivnější Texty na Sociálních Sítích

  1. Purple Dog napsal:

    Čo sa týka toho benefitu na Like: my sme ponúkali 5% zľavu z nákupu po pridaní sa do skupiny a nebol o to príliž záujem. A naopak, kto sa pridal, častokrát zľavu nevyužil.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!