Jeden 301 Redirect Nebo Víc?

Toto je reakce na otázku, kterou dnes položil Adam Šilhan skrze Twitter.


Odpověď by se mi nepodařilo vtěsnat do Twitter zprávy, tak jsem se rozhodl napsat tento kratičký článek.

301 redirect slouží k tomu, abychom vyhledávačům sdělili, že jsme permanentně přesunuli nějakou stránku (či její obsah) na nějakou jinou url adresu. Ovšem použít více těchto redirectů za sebou už může na vyhledávač působit jako pokus o manipulaci. Ale proč použít více 301 redirectů?

Napadá mě snad jen toto: web má velké množství podstránek a některé jsou již pomocí 301 přesměrované na další, která se ovšem stala opět neaktuální a je tedy znovu přesměrována na jinou stránku.

Teoreticky použití dvou 301 redirectů není v rosporu s žádnými pravidly, ovšem byl bych opatrný. Pokud se totiž tyto 301 redirecty budou řetězit více, může se to vyhleávačům přestat líbit a přestanou je následovat.

Z hlediska SEO je tedy lepší volit pouze jeden 301 redirect a přesměrovat tak stránku na jinou, nejvhodnější, dva by ještě neměly být takový problém, ale pozor na použití více než dvou redirectů, jinak více informací k tomu v následujícím videu Matta Cuttse:

Mohlo by vás zajímat také:

    Nebylo nalezeno

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

4 komentáře u Jeden 301 Redirect Nebo Víc?

  1. Lukáš Pítra napsal:

    Matt v tom videu právě říká, že problém může nastat až ve chvíli, kdy těch redirectů je podezřele hodně. Pokud z pohledu nějaké technické prasárny musí být dva a je to výjimečná situace, pak to dle mého Google nějak zvládne ( = nejedná se o celý web postavený na násobném zmatečném přesměrování).

    Seznam k redirectům přistupuje jinak a troufám si říct, že bude mít větší potíže jak on sám se s tím rozumně poprat tak i daná stránka býti dobře nalezitelná. Osobní zkušenost ale v tomto směru se Seznamem v širším měřítku nemám, protože se podobným harakiri snažím vyhýbat 🙂

    • Jakub napsal:

      No to jsem také napsal výše 🙂

      A k tomu Seznamu – tady nevím, ale vzhledem k tomu, jak přistupuje k ostatním záležitostem a že jeho algoritmus opravdu není zdaleka na takové úrovni jako algoritmus Googlu, řekl bych, že Seznam bude redirect jen slepě následovat a hotovo, že z toho žádný problém nebude… Ale chtělo by to třeba podobné video od Juhů 🙂

  2. rišo napsal:

    dva redirecty je už veľa ale ak to je nutnosť tak v pohode webu by to nemalo uškodiť, len to netreba preháňať

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!