7 Tipů, jak Efektivně Využívat Twitter

7 tipů, jak na Twitter

Twitter je jedna ze dvou sociálních sítí, které se jen stěží vyhnete. Už ve statistické zpráve o sociálních sítích jsme si řekli, že dvě základní sociální sítě, které by měla každá firma používat, jsou Facebook a Twitter.

Pokud Twitter využíváte, najdete v tomto článku několik tipů, jak jej využívat co nejefektivněji. A pokud ne, snad vás tento článek přesvědčí, že je na čase 😉

Přestože je z celosvětového pohledu Twitter velmi oblíbenou sociální sítí, v České republice bývá často opomíjen. Mají jej v oblibě zejména lidé, kteří jsou s počítači gramotnější (nebo se alespoň za gramotnější považují). Musím říct, že i já jsem musel postupem času na Twitter téměř plně přejít, protože věci, které mě zajímaly, se objevují v drtivé většině spíše na Twitteru než na Facebooku.

Nejednou jsem zahlédl ne příliš přáleské:

Twitter je jednoduchá služba pro chytré lidi, Facebook je chytrá služba pro jednoduché lidi.

Přestože Facebook má, co se týče funkcí, mnohem širší využití a větší možnosti, ani tak bychom na Twitter neměli zapomínat a měli bychom se pokusit jej maximálně využít pro své podnikání. V žádném případě nezastávám názor „vykašlete se na Facebook a Tweetujte„, naopak, pokuste se využít co nejlépe obě tyto sociální sítě ve svůj prospěch. Ono totiž nejde o to, kterou síť máte radši vy, opět a zase se jedná především o vaše cílové zákazníky.

Jak tedy Twitter využít co nejlépe? Zde pro vás mám 7 jednoduchých tipů…

1. Vlastní pozadí

Vytvořte si vlastní pozadí, které bude korespondovat s vaší firemní (nebo osobní) image. Toto pozadí si můžete jednoduše vytvořit pomocí grafického programu. Vytvořte si obrázek o rozměrech 2048 x 1900 pixelů (72 px na palec). Zároveň mějte na paměti, že jediné dobře viditelné místo je na levé straně o šířce 300 pixelů. To je to jediné, co návštěvník vašeho profilu čistě uvidí, když začne rolovat dolů. Máte-li obrázek hotový, uložte jej ve formátu jpg, gif, nebo png. Nejvyšší akceptovaná velikost souboru je 800Kb.

Připravený obrázek nahrajte na Twitter v Sekci Settings -> Design. Zde v dolní části v oblasti „Customize your own“ klikněte na „Choose file“ a nahrajte svůj obrázek. Potvrďte pomocí „Save changes“ a je to.

Toto vlastní pozadí umožní návštěvníkům vašeho profilu okamžitě rozpoznat, o koho se jedná. Podívejte se například na můj profil na Twitteru.

2. Používejte reprezentativní obrázek

Váš obrázek – profilová fotka se bude zobrazovat u každého vašeho Tweetu. Je tedy vhodné jej zvolit tak, aby každý již podle obrázku poznal, kdo Tweet napsal. Pokud používáte Twitter jako jedinec, použijte fotku, na které jste dobře rozpoznatelní.

V případě, že používáte Twitter jako firma, je nejlepší použít logo.

3. Nepoužívejte ve jménech čísla

Často se lidé nechají zlákat tím, že za obsazené uživatelské jméno dosadí číslice. Napřiklad namísto @jakub použijí jméno @jakub123. To sice umožní vytvořit si účet se svým jménem, ale čísla pro vás nejsou vůbec dobrá.

Twitter se totiž zobrazuje i mezi výsledky vyhledávání a to může pomoci vaší návštěvnosti. Pokud ovšem roboti ve vašem jméně uvidí číslice, mohou jej považovat (a často také považují) za účet automaticky vytvořený nějakým systémem. Následně vás diskvalifikují a nebudou vás brát vůbec v úvahu.

Vyhněte se tedy uživatelským jménům s číslicemi a raději zvolte jiné, podobné, unikátní uživatelské jméno.

4. Ze všeho nejdůležitější je vaše „bio“

Ze všeho, co lze nalézt na vašem profilu, je nejdůležitější vaše „bio„. Vzhledem k tomu, že bio může nabývat délky nejvýše 160 znaků, měli byste si na jeho tvorbě dát opravdu záležet.

Bio by vás mělo dokonale popsat a pokud se vám to podaří a použijete ve svém biu také klíčová slova spojená s vaším předmětem činnosti, v žádném případě neprohloupíte.

5. Nechte prostor ostatním

Twitter umožňuje psát zprávy o maximální délce 140 znaků. Pokud však bude chtít někdo váš Tweet „retweetnout„, tedy přeposlat svým followerům, zpravidla dodává jméno autora, popřípadě nějaký svůj další text.

To je potřeba mít na paměti a své Tweety vytvářet tak, aby tento prostor pro případné doplnění zůstal volný.

Studie zároveň ukazují, že nejefektivnější a nejčtenější Tweety jsou o délce 120 – 130 znaků.

6.  Pomáhejte – odpovídejte na otázky

Chcete-li se na Twitteru „profláknout“, nejlepším způsobem je sledovat ty, kteří se zajímají o stejnou problematiku a mají podobné problémy jako vy nebo vaši zákazníci. Takovým uživatelům se snažte vždy pomoci. Poraďte jim, odpovídejte na jejich dotazy, diskutujte s nimi.

Když někomu poradíte a pomůžete mu vyřešit jeho problém, nezřídka se promění ve vašeho followera. Zde potom vzniká také šance na to, že vaše vlastní Tweety bude retweetovat a o vás se tak dozví mnoho dalších lidí.

7. Sledujte ty, kteří sledují vás

Pokud vás někdo začne sledovat, je vhodné jej začít sledovat také (ve většině případů – ne vždy). Třeba se dozvíte o nových problémech vašich cílových zákazníků, nebo nové informace z oboru a podobně.

Nejdůležitější je však to, že přímé zprávy na Twitteru lze odesílat jen těm, které sledujete a kteří zároveň sledují vás. Pokud vám tedy bude chtít napsat přímou zprávu někdo, koho nesledujete, Twitter mu to nedovolí. To je škoda zejména v případe, kdy se jedná o něco negativního, co by se jinak dalo vyřešit mimo veřejnou diskuzi.

Využíváte Twitter naplno? Máte nějaká doporučení, o která se s námi podělíte?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

9 komentářů u 7 Tipů, jak Efektivně Využívat Twitter

  1. Dobré tipy.

    Myslíš, že v ČR má smysl followovat systematicky lidi, aby si získal nové followery?

    • Jakub napsal:

      No popravdě Mário já to nedělám a nezkoušel jsem to, mám totiž už teď při osmdesáti following problém s tím, udržet krok s informacemi. Vůbec si nedovedu představit, že bych měl sledovat stovky, tisíce, nebo dokonce desetitisíce lidí.

      Přesto si ale myslím, že smysl to určitě má… Proč? Pozoruju to sám na sobě, kdykoli mi přijde notifikace, že mě někdo sleduje, přečtu si jeho „bio“ a pokud mě zaujme, tak jej followuju také :). A řekl bych, že je to tak při nejmenším 50% nových followerů, které followuji zpět 🙂

  2. frances napsal:

    Velmi přínosný článek, dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí, takže se du pustit do jejich implementace:)

    • Jakub napsal:

      To jsem rád Francesi, a ještě doporučuji vytvářet tématické hashtagy třeba #linkmonitor 😉

  3. Kate napsal:

    Než začnu, přijde mi zvláštní, že píšete tipy pro Twitter komunikaci při stavu 85/85 followings/followers a 211 napsaných tweetech (z toho jsem si všimla 9 po sobě jsou fotky z Instagramu, už jen proto bych vám nedala follow), a ještě se zmiňujete, že se osmdesát followings těžko zvládá. Optimum je podle mých zkušeností minimálně 200 a maximálně 500 followings, aby člověk dokázal dobře a na maximum Twitter využívat (teď nemyslím firemní profil, ale osobní).

    S pozadím, obrázkem a biem jste to napsal dobře, s tím souhlasím. Ale s čím ne, je 5. bod. Existují dva druhy retweetů. To, co jste napsal vy, se týká starého způsobu, který se dnes již velmi málo používá, spíš naopak je zavrhován samotnými uživateli. Když někdo napíše tweet o délce 140 znaků a někdo jej retweetne, zobrazí se celý. Toto se týká případu, kdy chce někdo k tweetu doplnit svou informaci, ale zde už nejde o retweet, ale spíše citaci ve tweetu.

    Diskuze s ostatními uživateli je vesměs jediná úspěšná cesta, jak se na Twitteru zviditelnit, tady souhlasím.

    Další bod, sledování svých followerů. Tohle dělám jen málokdy, z větší části jsou to pro mě nezajímaví lidé a já sama si hledám, koho začnu sledovat. Kdybych měla dávat follow tolika lidem, timeline by se mi neuvěřitelně rozrostla a špatně by se mi po čase uklízela. Dávám přednost důkladnému zvážení follownout někoho. Občas dělám i to, že někoho na týden sleduju a potom se rozhodnu, jestli budu pokračovat nebo ne. Čistit si followings je nutnost, aby Twitter nepřerostl v něco, co nechci.

    Chápu, že Twitter je jen jedna z mnoha cest, jak cokoli propagovat, a vy se věnujete komplexně všem způsobům. Berte tedy mé připomínky jako doporučení či rady.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Kate, moc děkuji za skvělý a hodnotný komentář 🙂 vemu to postupně:

      80 followerů/followings – ano já jsem velmi selektivní v tom koho sleduji a nechci mít zapráskaný twitter tak, abych nebyl schopen držet krok, lidé, které na twitteru sleduji jsou velmi aktivní a postují často, proto nemám potřebu followovat každého :). 80 lidí mě sleduje a jsem s tímto počtem nad míru spokojen, neboť me na twitteru sledují v drtivé většině lidé, kterých si navýsost vážím a jsou také uznávanými lidmi v oboru…

      Ano, zaměřuji se na propagaci na internetu celkově, nevěnuji se pouze a jen twitteru, proto jsou mé tipy spíše obecnějšího charakteru, kdybych se věnoval jen Twitteru, určitě by pro vás byl článek užitečnější :). Pokud jste právoplatným odborníkem na Twitter, s potešením bych uvítal guest post na toto téma, kdyby mě i čtenářům tohoto webu předal nějaké kvalitní informace 🙂

      Délka tweetu – těch 10-20 znaků už mi neublíží a nemyslím si, že citace tweetů je nějak výjimečná, ba naopak – stává se mi velmi často, že lidé doplňují nějaký další text, proto jsem to uvedl. Navíc jsem toto doporučení četl v mnoha příručkách uznávaných autorit (např. Social Media Examiner, HubSpot, H1 a další), nevěřím, že by se všichni mýlili a na základě mých zkušeností – mě osobně se to vyplácí.

      8 fotek z instagramu – aaano nevidím na tom nic špatného, neboť fotografie pocházeli z akce srazu podnikatelů a marketérů na internetu a byly určeny pro ty, kteří se srazu nezůčastnili…

      V každém případě ještě jednou děkuji za moc pěkný komentář, vážím si takových názorů, rozpoutávají diskuze 🙂 a samozřejmě – všechny rady beru v úvahu, jen těch 200-500 followings, no nevím to se mě osobně zdá moc – já se snažím opravdu poctivě číst každý tweet, aby mi neutekla nějaká důležitá informace 🙂

  4. Radek Bochňák napsal:

    Na Twitteru sice nejsem moc aktivni ale i presto jsem si rad precetl Tvuj clanek abych se dozvedel opet neco noveho 🙂
    Ale dovolim si nesouhlasit s tou grafikou pro pozadi…
    Sam jsem to resil hned ze startu kdy jsem zakladal svuj firemni profil a zkousel a zkousel 🙂
    Co se tyce minimalni vysky ci sirky bych oponoval jelikoz kdyz ma nekdo mensi rozliseni tak to samozrejme hlavni content zakryje a jakkolik krasne pozadi je to tam…
    Primarne bych vychazel z nejpouzivanejsiho rozliseni obrazovky coz podle mych statistik je prave 1280×1024 ovsem musime kontrovat jelikoz hojne vyuzivane je stale i rozliseni 1024×768 coz by potom Tvych 300px prislo vnivec kdyz content Twitteru ma sirku cca 940px 😉
    A jeste jedna vec – mozna jsem staromodni ale presto – nedoporucoval bych vytvaret pozadi pro maximalni vysku a sirku protoze preci jenom je trosku rozdil nacitat obrazek s maximalnim rozlisenim nez treba 800×600…
    Sam toho na svem profilu na Twitteru vyuzivam – jen pro nazornost Abrupta Servis

    • Jakub napsal:

      Ahoj Radku, ono se u těch rozměrů počítá s největším rozlišením. Pozadí se ti pak pěkně natáhne. A těch 300px je tam proto, protože je to šířka toho levého panelu. Pokud tedy sroluješ dolů, uvidíš to, co je v těch 300 pixelech umístěno :). Ty máš zatím na Abruptě málo tweetů, ale až jich budeš mít víc, uvidíš, proč se doporučuje to nejdůležitější dávat na ten kraj. Těch 300px je zároveň vidět i při nižších rozlišeních monitoru, takže je to pro každého. Když ale těch 300px překročíš a někdo bude mít nastavené nízké rozlišení, tvé pozadí bude pod samotným Twitterem a nebude vidět…

  5. Aprenderás todos los trucos para que lo puedas explotar al
    límite, con consejos sobre crear páginas artículos,
    los mejores complementos existentes, trucos en la edición del contenido y considerablemente más.

    La Matrícula para el curso de Joomla! es Gratis.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!