Copywriting – 8. díl – Placená Reklama na Internetu

Copywriting

Kromě neplacených forem reklamy na internetu můžeme využít také reklamu placenou.

Placených forem reklamy je mnoho, nejčastěji se však nabízí PPC reklama a reklama placená paušálně.

PPC reklama, jak už jsme si řekli dříve, je forma reklamy, kdy platíte pokaždé, když na vaši reklamu někdo klikne a je přesměrován na vaše webové stránky. Jedná se o poměrně jednoduchý způsob reklamy, který si snadno spustíte a zároveň nad ním máte dobrou kontrolu.

Další nejběžnější možností je umístit svou reklamu na cizí webové stránky, které jsou spjaty s vaším oborem podnikání. Zde se platí za určité období, po které je vaše reklama na webových stránkách umístěna. Zpravidla se jedná o měsíční období. Cena za takovou reklamu je odvozena od měsíční návštěvnosti.

Oba způsoby reklamy mají svá pro i proti. Záleží jen na vás, pro kterou se rozhodnete, nebo zda-li je budete kombinovat. V první části článku si řekneme, co mají tyto formy reklamy společné a ve druhé části v čem jsou specifické a rozdílné.

Společné charakteristiky placené reklamy na internetu:

  • Reklama musí svou podobou upoutat zájem potenciálního zákazníka.
  • Nadpis reklamy musí čtenáře přimět pokračovat ve čtení textu.
  • Text reklamy musí být správně zaměřený na konkrétní cílovou skupinu zákazníků.

Vždy když tvoříte placenou reklamu, je třeba si dát opravdu záležet na její kvalitě. Když už máte za reklamu platit, musí se vám to vyplatit.

Nadpis reklamy

Nadpis reklamy musí čtenáře přimět k tomu, aby pokračoval ve čtení a přečetl si celý text vašeho reklamního sdělení. Nadpis by měl obsahovat akční sloveso – výzvu k akci pro čtenáře. Nepoužívejte nic neříkající nadpisy, které nikoho neosloví. Neuvádějte do nadpisů název vaší společnosti. Čtenáře je potřeba zaujmout benefitem, který získá. Příkladem mohou být takovéto nadpisy:

Špatně: Hubnutí
Správně: Zhubněte nadbytečná kila

Špatně: Levné pojistné
Správně: Ušetřete na pojistném 2.000,- ročně

Špatně: Levné a kvalitní dětské oblečení
Správně: Kupujte levnější a kvalitnější oblečení pro své děti

Špatně: Tvorba webových stránek
Správně: Vytvořte si webové stránky, které vám zvýší prodej

Text reklamy

Text reklamy musí být stručný, ve většině případů máte k dispozici jen velmi málo prostoru, takže se nemůžete příliš rozepisovat.

V textu reklamy se musíte zaměřit na takové informace o produktu/službě/ firmě, které jsou podstatné pro danou cílovou skupinu vašich potenciálních zákazníků. Soustřeďte se na:

  • Priority vašeho zákazníka.
  • Výjimečné vlastnosti produktu/služby, které jej odlišují od konkurence.
  • Bonusy, které zákazník získá, nakoupí-li u vás namísto u konkurence.

Výše zmíněné charakteristiky jsou společné pro jakoukoli reklamu na internetu. Podívejme se, jak se od sebe liší PPC a paušálně placená reklama.

PPC reklama

U PPC reklamy platíte vždy, když na vaši reklamu někdo klikne. Proto je důležité, aby čtenář věděl, co jej čeká po kliknutí na odkaz. Pokud je vaším cílem prodej nějakého produktu, musí to čtenář pochopit dříve, než na reklamu klikne.

Už několikrát se stalo, že špatně vytvořená PPC reklama dokázala způsobit nemalé finanční problémy.

Příklad:

Představte si situaci, kdy vytvoříte opravdu poutavou reklamu pro nějakou oblíbenou dětskou hračku. Dítě, které sedí u počítače a takovou reklamu uvidí, na ní klikne. Takové dítě ale nemá peníze na to, aby si hračku koupilo. Přitom pokaždé, když nějaké dítko na vaši reklamu klikne, zaplatíte peníze.

Mnohem lepší by bylo v takovém případě reklamu zacílit na rodiče a těm sdělit, že je hračka zábavná, naučná a zdravotně nezávadná. Rodiče jsou totiž ti, kdo kupují dětem hračky.

Vždy si promyslete, kdo je vaším cílovým zákazníkem a text reklamy pište pro něj. Kupující totiž nemusí být vždy spotřebitelem daného produktu.

Pište text PPC reklamy tak, aby čtenář věděl, co nabízíte. Nesnažte se pomocí PPC reklamy oslovit co nejširší okruh lidí, snažte se získat zákazníky.

Paušálně placená reklama

Paušálně placená reklama je oproti PPC mnohem volnější. V tomto případě je cílem oslovit a přivést na vaše webové stránky co nejvíce zainteresovaných zákazníků.

U paušálně placené reklamy neplatíte za každého příchozího návštěvníka, ale za časový interval zobrazení reklamy. Zde vám návštěvník, který není přesvědčen o nákupu, vůbec nevadí. Dozví se o vás a může se pro nákup rozhodnout později, aniž by vás to stálo nějaké peníze navíc.

U paušálně placené reklamy se tedy snažíme napsat co nejpoutavější reklamní sdělení. Jde nám o to, přivést na naše stránky co nejvíce potenciálních zákazníků.

Paušálně placená reklama by měla být umístěna na webových stránkách podobného zaměření. Placená reklama na e-shop s parfémy nebude na webových stránkách o počítačové hře příliš efektivní.

Naopak na webovém portálu zaměřených na ženy, jejich problémy, rady a tipy pro domácnost a podobně, bude mít tato reklama velký potenciál.

Shrnutí

V obou případech je našim cílem oslovit potenciální zákazníky. Proto musíme napsat text zaměřený na našeho cílového zákazníka, jeho potřeby, priority a problémy.

V případě PPC nám záleží spíše na zákaznicích připravených nakoupit a utrácet peníze. Proto je dobré jim v textu reklamy přesně naznačit, o co se jedná a co je čeká.

U paušálně placené reklamy se snažíme získat co nejvíce návštěvníků. I zde nám záleží na tom, aby zákazníci nakupovali, máme však volnější pole působnosti.

 

Špatně: Hubnutí

Správně: Zhubněte nadbytečná kila

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

1 komentář u Copywriting – 8. díl – Placená Reklama na Internetu

  1. Veronica napsal:

    Ahoj, tyto stránky http://bodyshape.cz/jak-spravne-jist-a-hubnout/ by mohli někomu pomoci ve snaze zhubnout… 🙂 Je tam skvěle popsané co jíst, pokud se snažíte shodit nějaké to kilo navíc, inspirujte se! 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!