Jak na „Content Marketing“ aneb Máte o čem Psát?

Jak na "Content Marketing" aneb Máte o čem Psát?

Když jsem si přečetl komentář Honzy u minulého článku  Chcete si Zajistit Stálý Přísun Nových Návštěvníků? Vytvořte Nadčasový Zdroj Informací! napadlo mě, že je určitě spousta lidí, kteří by se do psaní hodnotných informací pustili, ale neví jak začít.

Neví o čem psát…

Přestože asi opravdu existují takové obory, kde není nic, čím byste čtenářům mohli vyrazit dech, je jich jen nepatrné množství.

Téměř každý má o čem psát a může svým potenciálním zákazníkům nabídnout hodnotné informace.

Stačí jen najít to, co vás dělá výjimečnými…

A jak na to? Čtěte dále…

Možná máte spoustu nápadů, možná nevíte jak začít…

  • Děláte něco, za co vám jiní lidé ochotně zaplatí?
  • Prodáváte něco, co potřebují?
  • Máte znalosti, které ostatní nemají?

Pak bezpochyby máte o čem psát a znáte něco, co by ostatní rádi znali také.

Honza například zmínil zubaře… Představte si, že přijdete na webové stránky místního zubaře. Informace ve zkratce – jsme tam a tam, vemte si kartičku pojištěnce, občanku a peníze. Těšíme se na vaši návštěvu.

Potom navštívíte web zubaře, na kterém kromě standardních informací o tom, kdo se o vás bude starat a kde jej najdete, budou také informace popisující jednotlivé nemoci a jejich příznaky, upozornění, na co byste si měli při péči o své zuby měli dávat pozor a mimo jiné také to, jak lze ošetřovat či předcházet různým vážnějším onemocněním. Dále co dělat, když už je něco špatně a podobně. Dovedu si nakrásno představit web zubaře, který bude přetékat informacemi k nezaplacení…

Autoklempíř? Dokážete si udělat takovou práci sami? Pochybuji (pokud nejste jedním z nich :D)… Co se autoklempíř musí naučit, aby mohl tuto profesi vykonávat? Jaké jsou nejčastější problémy těch, kteří jej musí navštívit? Čím vším si takový člověk musí projít, co musí absolvovat a co se musí naučit, aby byl v tomto oboru jedničkou? Nepochybně je spousta informací, které může tento člověk nabídnout veřejnosti…

Prodavač bot může na svém webu pomoci návštěvníkům vybrat nejvhodnější obuv pro účel, pro který ji potřebují. Chcete sportovat? V teple nebo v zimě? Máte takovou a takovou velikost, takové či jiné potřeby? Pro jaký sport obuv potřebujete? Máte nějaké problémy s chodidly? I v tomto případě mě napadá spousta témat, která by mohla web prodejce obohatit…

Jak najít inspiraci a vytvořit téměř nekonečný seznam témat pro psaní a vytváření hodnotných informací?

Nyní si uvedeme několik jednoduchých způsobů, jak přijít na to, o čem psát

Vaše znalosti a minulé vzdělávání

  • Čím jste museli projít, abyste mohli dělat to, co děláte?
  • Co jste se museli naučit, aby vás lidé navštěvovali a aby vám platili?
  • Co víte a oni ne?

Řešite nějaký problém?

Řešíte nějaký problém svých zákazníků? Opravujete něco, co se jim porouchalo? Léčíte nemoci? Jednoduše svým zákazníkům poraďte

  • Jak tomuto problému předcházet?
  • Jaké jsou příznaky tohoto problému?
  • Co dělat, když se tento problém objeví?
  • Kdy už třeba nemá cenu problém řešit, ale zakoupit například nový produkt?

Jak si nejlépe vybrat _______?

Poraďte svým zákazníkům, jak si mohou vybrat produkt, který nejlépe sedne jejich potřebám.

Který model má jaké výhody a nevýhody, poměr cena/výkon a podobně. Nenuťte jim určitý produkt, nechte je projít procesem a pomozte jim vybrat ten pro ně nejvhodnější.

Dostupná literatura

Podívejte se (třeba jen v knihkupectví) na tituly zaměřené na váš obor činnosti. Prolistujte obsahem a nechte se inspirovat tím, o čem píšou jiní… Pokud se kniha dobře prodává, nejspíše obsahuje informace, které vaše potenciální zákazníky zajímají

Weby, blogy, fóra…

A jsme zpět na internetu.

Prozkoumejte terén, najděte si weby, které se vaším oborem zabývají, podívejte se na webové stránky vaší konkurence a sledujte fóra, co nejvíce zajímá vaše potenciální zákazníky.

Pak popřemýšlejte, jak těmto lidem nabídnout tyto informace, které je opravdu zajímají v co nejlépe konzumovatelné formě.

Máte o čem psát?

Nepochybujte o sobě ani o svých znalostech.

Pokud jsou lidé ochotni za vaše schopnosti, vědomosti, dovednosti, znalosti či produkty platit, pak existuje spousta informací, které váš zákazník ocení…

Na druhou stranu, existují i oblasti, kde je „content marketing“ (přeloženo do češtiny obsahový marketing, marketing obsahu) opravdu těžký až nemožný. Například prodejce zeleniny na minitrhu před prodejnou potravin asi těžko vytvoří informačně hodnotný web. Otázka která vyvstává je – Potřebuje tento člověk internetovou propagaci? 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

7 komentářů u Jak na „Content Marketing“ aneb Máte o čem Psát?

  1. honza napsal:

    Odpověď na poslední otázku je samozřejmě: NE.

    Jinak jsem rád, že jsem tě inspiroval k výbornému článku, který zase inspiroval mě 🙂 Díky!

  2. Turek napsal:

    Pěkně napsáno. Já si třeba myslím že člověk psaním na nějaké téma získa mimo jiné i dobrý přehled o daném tématu a sám se může stát díky studii tématu odborníkem. Sám to vidím začal jsem tvořit průvodce po Toskánsku a studiem x zdrojů si myslím že o Toskánsku toho budu vědět víc než Italové. Nemluvě o tom že jsem tam 2x byl a teď si teprve uvědomuji některé souvislosti a významnosti míst. Skoro lituji že jsem to nepsal naopak prvni psal a potom tam jel. Teď tak třeba přemýšlím o dalším tématu na které se vrhnu a to z pohledu, že jak se do něj pustím budu chytrý jak rádio 🙂

    • Jakub napsal:

      Zdravím Turku, konkrétně u mě tento proces probíhá ve dvou možných způsobech. Marketing a propagace na internetu je obor, který vyžaduje neustálé studium a sledování novinek.
      První možností je, že studuji, následně o svých nových poznatcích píšu a současně je implementuji do praxe. To mi velmi vyhovuje díky tomu, že mě to neustále udržuje v soustředěné práci.
      Druhou možností je, kdy studuji, následně implementuji do praxe a poté o tom napíši článek (popř. články). Tahle metoda má výhodu zase v tom, že když už píšu článek, mám nějaká data, kterými se vše dá podložit.
      Prostě studium propojené s psaním je fantastická věc a udržuje a podporuje koncentraci a soustředěnost…

      Každopádně děkuji za komentář 😉

  3. Zdeněk Hejl napsal:

    Pěknej článek Kubo. Jdu sdílet.

  4. Martin K. napsal:

    Pánové, vždy je o čem psát. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!