Copywriting – 7. díl – SEO Copywriting

Copywriting

Je to děs a hrůza… Nejdříve zjistíte, že si dnešní doba žádá vaši přítomnost na internetu. Potřebujete webové stránky. Tak co s tím? Pustíte se do plánování a navrhnete si jakousi strukturu vašeho webu. Tento náčrt předáte webdesignérovi a ten vám po nějaké době vytvoří vaše vlastní webové stránky.

Webové stránky máte hotové a vystavené na internetu. Super, pomyslíte si. Konečně jdeme s dobou a všechno je tak, jak má být.

Potom někde zaslechnete podivné slůvko – SEO. Co to kruci je? Začnete brouzdat po internetu a zjistíte o čem je řeč. „Musíme začít s optimalizací našich webových stránek pro vyhledávače, aby na naše stránky chodilo více cílených návštěvníků.“ A začnete s optimalizací vašich webových stránek, aby se vaše webové stránky lépe umísťovaly ve vyhledávačích…

Jakoby toho nebylo dost, potom se objeví další cizí slovíčko – Copywriting. Nějaká magie, která dokáže pomocí správně poskládaných slov v reklamním textu zvýšit jeho efektivitu. To už by snad mohlo stačit…

A najednou se objeví kouzelná kombinace těchto dvou (ještě nedávno tajemných) slov – SEO copywriting… A tady začíná naše dnešní povídání…

Co je to SEO copywriting a k čemu je dobrý?

Před několika lety bohatě stačilo, když jste měli své vlastní internetové stránky. S ubíhajícími léty však webové stránky přibývaly neuvěřitelnou rychlostí.

Už nestačilo mít jen webové stránky. Museli jste mít webové stránky lepší než konkurence. Ovšem s přibývající konkurencí na internetu je potřeba se stále zdokonalovat. A zejména – držet se aktuálních trendů.

O čem je SEO copywriting

Jednoduše řečeno, základním smyslem SEO copywritingu je:

  • Umístit na webové stránky takový text, který bude přátelský k vyhledávačům. Vyhledávače budou vědět, o čem webové stránky jsou a komu je mají zobrazovat.
  • Napsat kvalitní text, který přiměje čtenáře ke sdílení, záložkování nebo odkazováni na danou stránku.

4 pilíře úspěšného SEO Copywritingu

1. Webové stránky by měly obsahovat pečlivě zvolená klíčová slova.

O volbě správných klíčových slov jsme si již řekli v článku Průzkum internetu a výběr správných klíčových slov a frází, nebudeme se tím tedy zabývat podrobně.

Nejdůležitější je ovšem zvolit takový jazyk, který používají vaši potenciální zákazníci – vaše cílová skupina. Jsou vaši zákazníci odborníci? Držte se specifických a odborných termínů. Jsou to laici, kteří potřebují vaše služby? Zvolte raději méně odborné, obecnější pojmy.

2. Zvolená klíčová slova by se měla nacházet na specifických místech vašich webových stránek.

Velmi důležitá jsou klíčová slova v titulku a na dalších místech vašich webových stránek. To je ovšem běžná optimalizace on-page faktorů vašich webových stránek.

Copywriter musí zároveň tato klíčová slova zabalit do celku, který upoutá pozornost čtenáře. Titulek stránky se zobrazuje také jako nadpis/text odkazu ve výsledcích vyhledávání, vzpomínáte? O tom, jak zvolit vhodný nadpis – titulek se více dozvíte ve článcích Pozadí úspěšných nadpisů a Poutavější a efektivnější nadpisy okamžitě – zaručeno!

3. Obsah webové stránky musí být bohatý na klíčová slova

Klíčová slova by měla být také zvýrazněná (například tučným písmem). Měla by se v obsahu stránky objevovat v různých podobách a pádech. Také je dobré použít synonyma a slova podobná vašim klíčovým slovům.

Přitom všem musí být obsah webové stránky pestrý a čtivý pro vaše čtenáře.

4. Každý text musí vašeho čtenáře obohatit

V každém textu, který chcete, aby někdo četl, musí být pro tohoto čtenáře nějaká přidaná hodnota. Čtenář musí být po přečtení vašeho textu něčím obohacen. V opačném případě pro něj text nebude zajímavý a s největší pravděpodobností jej ani nedočte.

Nejdůležitějším zdrojem zákazníků/návštěvníků budou vždy vyhledávače. Ať už vaše cílová skupina používá jakýkoli vyhledávač, princip je stejný u všech – nabídnout co nejkvalitnější výsledky k vyhledávanému dotazu. Internet byl, je a vždy bude o vyhledávání. Vašim cílem je nechat se najít.

SEO copywriting je tedy mnohem sofistikovanější než samotný copywriting nebo samotná optimalizace webových stránek. Je to umění spojit tyto dva klíčové aspekty v jeden funkční a efektivní celek. Dát naprogramovaným vyhledávačům to, co chtějí, a současně dokázat upoutat pozornost člověka a přimět jej k akci.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!