Skrytá Hrozba a Jak Se Bránit?

Skrytá hrozba a jak se bránit

Dnes bych vám rád řekl příběh, který je docela smutný a volající po obezřetnosti. Několikrát jsem se zmínil o tom, že SEO agentura nebo konzultant mohou i uškodit. Zde se ale nebudeme bavit jen o tom, že vám udělají nekvalitní optimalizaci webu, nebo vytvoří bezhodnotné zpětné odkazy, a nechají si zaplatit. Tento příběh se ubírá mnohem dál a riziko je mnohem větší.

Není to tak dávno, co jsem měl hovor na Skypu. Volala mi jedna paní a probírali jsme její problém. Abych dotyčnou nijak nepoškodil, nebudu zveřejňovat ani její business ani její jméno. Pro účely tohoto článku jí budeme říkat paní Karel.

Celý článek rozdělím na tři části:

  • problém
  • prevence
  • řešení

Nejdříve se podíváme na to, jak se můžete snadno nechat obelstít a jak vás mohou okrást, poté se podíváme, jak se danému problému dá předejít a nakonec, co dělat, když už se to opravdu stane…

Problém

Paní Karel mi jednoho krásného dne napsala e-mail a přestože bylo kolem deváté hodiny večerní, skočili jsme ještě na chvíli na Skype, abychom vše probrali. Měla velmi zajímavé podnikání, které je lukrativní a bezpochyby i velice výnosné (zároveň s téměř nulovou konkurencí). No a aby získala zákazníky, najala si SEO agenturu nebo možná jen živnostníka, aby jí s tím pomohl(a).

Dotyčný se do problematiky pustil a samozřejmě získal mnoho informací o daném podnikání. Pravděpodobně se mu to zalíbilo, spatřil v tom velkou příležitost a potenciál. No a zde je kámen úrazu. Dotyčný totiž udělal perfektní SEO služby a marketingovou práci, ale už pro svůj nový projekt, kdy prakticky obchodní plán zkopíroval. V podstatě svou prací web klientky sabotoval, aby se on objevoval na předních příčkách mezi výsledky vyhledávání.

Web nově vzníklého konkurenta je samozřejmě mnohem kvalitnější, správně vytvořený a zobrazuje se na předních příčkách mezi výsledky vyhledávání.

Paní Karel je naopak nešťastná a bezradná. Přišla o relativně dobrou pozici na trhu a prakticky si vyškolila a vytvořila přímého silného konkurenta.

Co teď?

Prevence

Zde je třeba mít se na pozoru již v samotných začátcích. Dávejte si pozor na toho, koho pustíte ke svému podnikání. Nemusí to být jen SEO agentura či konzultant. Podobně by se mohl zachovat i právník či účetní. Nebo kterýkoli z vašich zaměstnanců.

Pokud si vybíráte nějakou společnost či živnostníka, snažte se jej vybírat nejen podle toho, co vám naslibuje, ale také s přihlédnutím na to, jaká je to osobnost. Je mi to naprosto jasné – pokud si vybíráte někoho, u koho si necháte služby udělat, neznáte ho a nemáte ponětí, co je zač.

Zde je pár doporučení:

  • Zkuste se podívat na jeho reference a pobavit se s jeho bývalými klienty. Proč si od něj nechávají služby dělat? Nebo proč od něj odešli?
  • Zkuste zjistit, jaký je jeho přístup k práci, dělá to proto, že tento obor miluje? Dělá i další činnosti? Píše blog? Přednáší? Školí?
  • Je dotyčný veřejně vidět? Čím více je dotyčný na internetu i v reálném světě vidět a je známý, tím více by ho vaše „žalování“ mohlo zdiskreditovat. Proto u známých a veřejně profláklých poskytovatelů služeb se většinou ničeho podobného bát nemusíte.

Standa z malé vesnice se nějakého negativního jména bát nemusí a je mu to upřímně fuk. Naopak například kdyby něco podobného udělala Hájednička, prakticky okamžitě by se to rozšířilo po celém internetu a byl by to velký problém.

Vybírejte si takového poskytovatele, koho daný obor opravdu baví a nemá ani potřebu ani chuť dělat něco jiného a komu na veřejném jméně opravdu záleží.

Zároveň by mohla mít alespoň nějaký efekt například předběžná smlouva o tom, že poskytovatel nesmí zneužít získaných informací ve svůj prospěch a podobně.

Řešení

Ale co když už k něčemu podobnému dojde?

Jednoduše jste se nechali napálit a okrást.

Je k tomu potřeba tak přistupovat a nenechat se tím doživotně zlomit. SEO služby budou od jiné agentury trochu dražší (vznikl nový, relativně silný konkurent) ale nebudou v žádném případě nemožné.

Vy máte svůj business a máte ho rádi, podvodník jej dělá jen za účelem zisku. Zapojte do akce svou kreativitu a buďte lepší, dávejte zákazníkům lepší služby a uvidíte, kdo přežije. Podvodníká to také může přestat velmi rychle bavit.

A jak s ním naložit?

Podvodník prakticky zneužil svého postavení a okradl vás, vykradl vaše know how a podnikatelský záměr. Zažalujte jej! Nebojte se toho!

Udělejte mu ostudu, pracuje-li na internetu, teoreticky se bude snažit být co nejvíce viděn. Ukažte všem, kteří by jej mohli najít, že je to sprostý podvodník. Pomozte tak těm, kteří by mu mohli v budoucnu naletět.

Mátě nějaké pdoobné zkušenosti s nějakým poskytovatelem služeb v oblasti internetového marektingu? Nebo obecně, s jakými problémy jste se při práci s lidmi v tomto oboru setkali? Podělte se s námi v komentářích pod článkem, třeba pomůžete někomu ušetřit spoustu peněz…

Sdílejte článek a pomozte tak i ostatním, takovým parchantům je potřeba se bránit!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

8 komentářů u Skrytá Hrozba a Jak Se Bránit?

  1. Pepan Mencl napsal:

    Docela mě to překvapilo, že je někdo schopen toto udělat takto na ostro. Zadělává na problémy těm poctivým.
    Smluvně něco ošetřit je podle mě dost složité a to z toho důvodu, že ani smlouva vám nezaručí to, na čem se s dotyčným domluvíte. Těmto podvodníkům je smlouva dobrá akorát na „podpal v kamnech“. Ale je to pořád lepší než nemít nic. Má někdo další tip na to jak vztahy ošetřit, než jenom smlouvou?

    • Jiří Warmuž napsal:

      Tohle prostě nejde ošetřit, záleží na daném typu člověka – když bude mít smlouvu tak to řekne přítelkyni a ta to rozjede a neudělá se nic : o)

      Je to risk podnikání. Pokud mám takový produkt tak bych si dával sakra velký pozor komu bych toto řekl, popřípadě bych to udělal tak aby ten dotyčný nezjistil, jaký to má potenciál a dělal jenom to co bych mu řekl.

      • Jakub napsal:

        Je to pravda, ale i tak lepší něco než nic. Proto bych se ale určitě soustředil spíš na tu prevenci a pečlivě si spolupracující vybíral, abych se přesně těmto problémům vyhl…

    • Jakub napsal:

      To je sice pravda, že zadělává na problémy poctivým, ale je mu to zcela fuk :). A naprosto souhlasím s tím, že je lepší mít alespoň tu smluví. I kdyby nefungovala, je to částěčně prevence a částečně to může být k něčemu dobré v případě problému. Každopádně se tím nic nezkazí 🙂

  2. David napsal:

    Já bych nedoporučoval žádnou firmu, jelikož i v drahé firmě pracují pouze a jenom zaměstnanci a i ten zaměstnanec může vzít telefon a zavolat známému a řící, hele Pepo tohle je dobrý koukni na to, dělám tomu SEO a můžeme to rozjet lépe!!!!

    Jediné, co opravdu doporučuji je, zakoupit materiály, udělat si kurzy, školení a také hlavně samovzdělávání, jelikož vaší hlavu nikdo neukradne!! Pokud mám unikátní produkt nebo službu, je lepší se vše naučit sám, jelikož pokud je to opravdu unikát, o zákazníky se bát nemusím a pozice ve vyhledávačích přijdou sami s referencemi!!

    Mám tu samou zkušenost, jako paní jenom mi podrazil kolega, se kterým sem podnikal…….

    • Jakub napsal:

      No jo, to je samozřejmě nejlepší řešení, jenže pokud je firma trochu větší, práce je tolik, že majitel má dost práce i tak. A i kdyby měl nějaký čas navíc – on by se měl věnovat rozvoji svého podnikání a nikoli se soustředit na studium úplně nového oboru. To by pak měl prodávat rohlíky, učit se, jak si opravit auto a postavit dům, protože i tam tě můžou natáhnout a podobně.

      Pokud na to má dotyčný čas a chuť, je to super. Každý to ale dělat nebude, protože jednoduše nemusí chtít a raději si někoho zaplatí. V tom případě je třeba být ale opravdu opatrný… Být okraden kolegou je ještě horší, než někým cizím…

    • Radim napsal:

      Promiň, ale to je podle mě pitomost. Trochu by si o tom paní Karel mohla zjistit, ale rozhodně ne do dostatečné hloubky. Ono taky dost záleží, jaké má daný podnikatel smlouvy s dodavateli, jaké má podmínky, apod. Zkrátka celé podnikání nemůže stát jenom na SEO.

  3. Honza napsal:

    Tak tohle je opravdu už moc. Nikdy by mě nenapadlo, že tohle někdo může udělat. Ale zřejmě jsou mezi námi, lidé kterým to přijde normální.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!