Prosím… Používejte Zdravý Rozum!

Takhle ne!

Internet je skvělé místo, kde čerpat informace.

Otevřete si webový prohlížeč, spustíte vyhledávač, zadáte dotaz a máte stovky/tisíce/miliony výsledků. A můžete se informacemi krmit a krmit až do zblbnutí.

To je sice všechno hezké a otevírá to neuvěřitelné možnosti. Ale prosím vás – používejte při tom zdravý rozum.

Buďte opatrní, kde se začnete učit. Stejně jako všude jinde totiž můžete pěkně naletět a můžete si pořádně uškodit.

Dnešní možnosti na internetu jsou neomezené, ale je to dvojsečná zbraň. Některé kurzy, weby, blogy či fóra jsou nekvalitní a budou vás krmit jen nesmysly, které vám tak akorát zadělají na potíže. Dnes se právě na jeden takový exemplář podíváme…

Typickým příkladem je totiž naše milá, oblíbená…

Zuzanka Dobrá a její tipy na zpětné odkazy

Pokud se pohybujete v oblasti internetového marketingu, určitě vás neminula naše skvělá Zuzanka Dobrá, která je nejspíš jen fiktivní postavičkou, za kterou pravděpodobně stojí autor newsletteru Tomáš Dobrý (patrně nějaký miliónový projekt). Nic neříkající obsahy e-mailů, kde se prakticky nic nedozvíme, kromě toho, že „nejlepší je mít odkazy všude„. Což je samozřejmě samo o sobě pořádná hloupost. Z počátku jsem si opravdu myslel, že je to jen vtip nějakého zkušeného linkbuildera, bohužel jsem se zmýlil…

Zuzanka ve svých mailech povídá o odkazech v patičkách a podobných kravinách, ale nejhorší je (pravděpodobně affiliate) doporučení na nákup zpětných odkazů ve stovkách katalogů (vítejte zpět v roce 2000).

Za měsíc tomu bude rok, co Google vypustil svého v kvádru oděného zvířecího pomocníka (24.4.2012), aby se dal na stopu nekvalitním zpětným odkazům (a samozřejmě i jiným věcem), jejichž účelem bylo pouze posílit web v očích vyhledávačů, ale žádná další přidaná hodnota tam nebyla.

No a dnes si někdo vymyslí sympatickou dívenku, schová se za milá slůvka a nabídne vám, abyste si za peníze podřezali větev…

Nejhorší jsou mé obavy z toho, že lidé, kteří se v této problematice neorientují, to naší Zuzance spolknou i s navijákem a akorát si zadělávají na problémy a vyhazují peníze z okna. A nejen Zuzance, takových lidí a projektů je bezpochyby mnohem více. Dalším příkladem nesmyslné nabídky je tento e-mail.

Proto vás žádám, používejte zdravý rozum a neskačte po hlavě do něčeho, čemu vůbec nerozumíte. Před časem jsem sepsal článek jak by podle mého měla fungovat SEO agentura, před dvěmi týdny jsem poukázal na velmi nepříjemný případ, který jsem řešil na Skypu. Na internetu máte totiž vždy spoustu možností, kde se můžete zdarma poradit s někým, kdo tomu rozumí (jako například na tomto webu). Nebojte se toho a poraďte se, než se do něčeho pustíte, nebo než se někomu upíšete.

Omlouvám se, jestli jsem v tomto článku příliš útočný, i když ne – neomlouvám 🙂 byl bych mnohem radši, kdyby si všichni tito podvodníci našli nějakou lepší činnost :).

PS: V článku jsem záměrně neuvedl odkaz na Zuzančiny tipy, pokud opravdu chcete, najdete si ji sami. Ovšem nechci riskovat, že by jí (jemu) naletěl někdo kvůli mě…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

7 komentářů u Prosím… Používejte Zdravý Rozum!

  1. anakin napsal:

    Možná takové záměrně chybné rady mají fungovat jako boj proti konkurenci.

    • Pepan Mencl napsal:

      Zajímavý pohled, to mě nenapadlo.

    • Pepan Mencl napsal:

      Škoda jen, že to vesměs čtou hlavně ti co to vědí. Ten kdo by to číst měl, tak ten „přece radu nepotřebuje“ ;-), ale o tom jsme již diskutovali.

    • Jakub napsal:

      To je sice velmi zajímavý nápad, ale jak by to mohlo v praxi fungovat? Jediná možnost mě napadá pomoci negativní asociace. Jako že někdo poukáže na nějakého totálního nlbce a pak jej dá dohromady s (již méně špatnými) konkurenty. Jinak by totiž dělal blbce jen ze sebe sama.

      Jinak mě nenapadá, jak to zužitkovat proti konkurenci…

      Nějaký další nápad? 🙂

  2. Radek P. napsal:

    Pěkné, ale nedalo mi to :)) zmýlit…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!