Sociální Sítě – Jedna Lež, Jedna Pravda, Jedno Nebezpečí a Jedna Velká Příležitost

Sociální Sítě - Jedna Lež, Jedna Pravda, Jedno Nebezpečí a Jedna Velká Příležitost

Sociální sítě jsou velmi populárním tématem už hezky dlouhou dobu. Před několika lety, když světu zavládli Facebook, Twitter, MySpace a další, dokázali tyto sítě připoutat k obrazovkám mnoho uživatelů.

Sociální sítě dokázaly propojit kamarády, rodinu, známé, spolužáky i spolupracovníky. Ať už se kdokoli z nich nacházel kdekoli na světe. Tím si dokonce dokázaly získat i takové uživatele, kteří doposud o internet neprojevovali zájem.

Když velké společnosti, marketingoví specialisté, středně velké firmy i drobní podnikatelé viděli, kolik lidí tráví svůj volný čas na těchto sociálních sítích každý den, chtěli si z toho samozřejmě „urvat“ i něco pro sebe.

No a tak se zrodil marketing na sociálních sítích 🙂

Ovšem marketing na sociálních sítích je v určitých ohledech výjimečný, v jiných ohledech je zase postaven na nezbouratelných zásadách, které jsou lidstvu známé již stovky let.

Přesto se šíří povědomí o tom, že jsou sociální sítě jakousi „černou skříňkou„, která dokáže z „ničehonic“ zvýšit zisky, přivést nové zákazníky a jednoduše řečeno – udělat takový menší zázrak ve vašem byznysu.

Co je na tom pravdy? O tom si povíme v dnešním článku…

Sociální sítě jsou kouzelným nástrojem, který dokáže jako zázrakem přivést spoustu nových zákazníků

Lež.

Když se sociální sítě začly pozvolna rodit, dopad na konečné zákazníky byl mnohem znatelnější, než v dnešních dnech. Je to jednoduchý zákon evoluce. Lidský organismus (spotřebitelé) si proti reklamě na sociálních sítích svým způsobem vybudoval obranné buňky.

Představte si situaci, že neexistují billboardy, a najednou se jich ve městě objeví 5. Efektivita bude mnohem větší, než když jich po městě budou stát stovky. Stejně je to s reklamou na sociálních sítích.

Sociální sítě vám nedokážou mávnutím proutku přivést kupující zákazníky. Stejně jako ve všem ostatním musíte marketingu na sociálních sítích obětovat svůj čas, úsilí a odlišit se od konkurence.

Sociální sítě šíří informace neuvěřitelným tempem

Pravda.

Kdykoli se rozhodnu napsat něco na profil na své sociální sítí, okamžitě si to mohou přečíst všichni, kdo se se mnou přátelí, kdo mě followují a podobně. A je jedno, jestli jsou ode mě vzdálení dva kilometry, nebo tisíc kilometrů.

Budu-li se chtít pochlubit nebo si postěžovat, napsáním informace na svůj profil to předložím všem. I ti mohou navíc toto mé sdělení sdílet ještě dále s ostatními, které já vůbec neznám.

Ve finále se může informace šířit exponenciální rychlostí, což je nevídaný jev, který přinesly až právě tyto sociální sítě.

Sociální sítě nejsou jednostranná reklama, sociální sítě jsou o komunikaci

V určitých situacích může být ohrožením.

Komunikace mezi lidmi na sociálních sítích může do velké míry ovlivnit vaši prosperitu.

Příklad:

Zakoupím si drahý produkt, který nebude v pořádku a prodejce se se mnou nebude vůbec bavit, reklamaci mi nevyřídí a mé peníze budou jako z okna vyhozené.

Co udělám? Napíšu na Facebook (např. 200 přátel), na Twitter (řekněme 100 followerů) a také se samozřejmě zmíním kamarádům u kávy nebo při obědě (pro ilustraci dalších 10 lidí).

Jeden nespokojený zákazník dokázal okamžitě informovat přibližně 310 lidí o tom, jak je daný prodejce otřesný. Samozřejmě jako správný spotřebitel si všechno ještě přibarvím.

Je dost velká šance, že pokud se někdo z okruhu mých známých/přátel/rodiny bude rozhodovat o tomto, nebo konkurenčním prodejci, dá ve většině případů přednost konkurenci.

Sociální sítě DOKÁŽOU přivést nové zákazníky

Příležitost.

Pokud jsou vaše produkty opravdu kvalitní a zákazníci jsou s nimi spokojeni, pak jsou sociální sítě vaším přítelem a mohou být také nedocenitelným spojencem.

Stejně jako v minulém, negativním, případě – pokud bude zákazník spokojený a bude mít příležitost vás nebo váš produkt někomu doporučit, udělá to. Nikoli proto, aby vám pomohl (i když i takoví lidé se dnes najdou, ale je to spíše ohrožený druh), ale jednoduše proto, že bude za „frajera“ který pomohl s vyřešením problému ;).

Základní stavební pilíř marketingu na sociálních sítích

Chcete-li uspět v marketingu na sociálních sítích, je potřeba více než kdekoli jinde postavit tuto propagaci na základním pilíři, a tím je spokojený zákazník.

Pokud je váš produkt skvělý, plní svůj účel a zákazníci jsou s ním spokojeni, pak vám investice do marketingu na sociálních sítích přinese pozitivní výsledky.

V případě, že tento základní pilíř je, jak to říct, pochroumaný :), pak mohou sociální sítě napáchat více škody, než užitku.

V příštím článku si povíme, jak na úspěšný marketing na sociálních sítích, zůstaňte se mnou 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u Sociální Sítě – Jedna Lež, Jedna Pravda, Jedno Nebezpečí a Jedna Velká Příležitost

  1. Holina napsal:

    Možná jsem se zbláznil, ale rozhodl jsem se, že pokud dosáhnu nějakého úspěchu na webu (upozorňuji, že jsem zcela čerstvý nováček), dosáhnu ho bez pomoci sociálních sítí. Je to šílenství? Nerad bych slyšel, že ano.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Holino,
      neřekl bych, že je to šílenství. Nemyslím si, že jsou sociální sítě něco, bez čeho se nedá obejít. Přesto ti ale mohou pomoci.
      Já například používám sociální sítě k tomu, abych měl všechny informace, které mě zajímají na jednom místě. Pokud se o novínkách nebo nových článcích nedočtu například na Twitteru a nebo ve své RSS čtečce, pak mi většinou tyto informace a články utečou, protože jen zřídka navštěvuji webové stránky standardním způsobem 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!