Zpráva o návštěvnosti: květen 2011

Měsíční zpráva o návštěvnosti

První pondělí měsíce června je tady a stejně tak i zpráva o návštěvnosti za minulý měsíc – květen 2011.

Každý měsíc píšu tuto zprávu o návštěvnosti nejen proto, abychom měli všichni přehled o tom, jak se návštěvnost těchto webových stránek vyvíjí, ale také (a zejména) proto, abychom mohli společně analyzovat, co mělo v uplynulém měsící na návštěvnost největší vliv.

Podíváme se na to, co se v minulém měsíci událo, jak jsem na zvýšení návštěvnosti pracoval a co růstu stránek pomohlo. Zároveň uvidíme, která aktivita je účinnější než jiná, co funguje, co méně a co třeba nestojí ani za námahu.

Důležité události v květnu 2011

V minulé měsíční zprávě o návštěvnosti jsem psal, že celý květen budu usilovně věnovat registraci do nejrůznějších online katalogů. Registrace do online katalogů je vhodná jako základ budování zpětných odkazů.

Přestože jsem měl v plánu opravdu zkoumat a vyhledávat co největší množství těchto katalogů, zpočátku v první polovině měsíce jsem narazil na nečekaný problém, který mě poměrně dosti zabrzdil v aktivitách zvyšování návštěvnosti.

„Druhé kolo“ budování e-mailové služby

Když jsem se chtěl přihlásit do svého účtu na SmartEmailing, objevila se mi hláška, že uživatel neexistuje. Chvíli jsem přemýšlel nad tím, co se mohlo asi stát a řekl jsem si, že to zkusím druhý den a vše bude v pořádku.Druhý den jsem se opět pokusil přihlásit do svého účtu a opět mne vyděsila stejná hláška – uživatel neexistuje.

Začal jsem tedy problém řešit. Můj účet byl opravdu k mému neštěstí smazán. Byl jsem vytočený a naštvaný, ale po několika minutách jsem si uvědomil, že vztekem nic nenapravím a začal jsem pracovat na tom, abychom problém vyřešili.

Dobrou službu/společnost poznáte právě tehdy, když vznikne problém.

Řekl jsem si, že nebudu házet flintu do žita a s nadáváním odcházet k jinému poskytovateli e-mailové služby, a že se právě podívám na postavení poskytovatelů SmartEmailing k řešení tohoto problému.

Bylo mi vysvětleno následující: přihlásil jsem se na testování zdarma, které SmartEmailing poskytuje na prvních 15 dní. Pokud však můj účet po uplynutí této zkušební doby obsahuje méně než 10 přihlášených kontaktů, je automaticky smazán.

SmartEmailing se mi tedy hluboce omluvil a jako satisfakci mi nabídli kreditový (ten nejlevnější) tarif, který umožňuje odeslání 5.000 e-mailů (5.000 kreditů). V tomto základním kreditním tarifu však získáte jen možnost odesílat e-maily – nelze tedy nastavovat například e-mailový newsletter, sledovat statistiky a podobně. Já jsem však k tomuto nejlevnějšímu tarifu získal veškeré benefity byznys účtu. Uhradil jsem tedy fakturu na nejlevnější tarif, získal veškeré výhody a samozřejmě jsem byl spokojen.

Nechtěl jsem od SmartEmailingu odejít proto, že jsou mi zkrátka sympatičtí a hlavně proto, že nabízejí výborné služby (včetně doplňkových – jako například právě statistiky apod.) v balíčcích za přijatelné ceny.

No… Přestože můj problém byl cca po třech dnech kompletně vyřešen a já jsem na těchto stránkách změnil kódy pro registraci k odběru e-mailového rychlokurzu, neměl jsem na svém novém účtu připravené žádné e-maily k rozesílání.

Měl jsem před sebou celou práci od začátku, včetně přepracování šablony, nastavení e-mailů a vytvoření rychlokurzu. Rychlokurz jsem měl sice napsaný i na Google dokumentech, avšak vždy jsou (zejména kvůli anti-smapové kontrole) potřeba určité změny.

Po dokončení těchto příprav jsem zjistil, že je po 20. květnu a já nejsem zaregistrován ani v jednom jediném katalogu.

Registrace do online katalogů

Protože chodím jako většina lidí do práce, začal mě tlačit čas. Pustil jsem se ve dnech volna s plnou vervou do registrace a za 2 dny jsem byl hotov. Každý odkaz vložený do katalogu však čeká na manuální schválení správcem, takže „plná“ registrace je hotová u cca 4 katalogů (některé si vyhrazují dobu až 60 dní na schválení či zamítnutí odkazu).

Zároveň jsem katalogy třídil na funkční a nefunkční a ty, které fungovaly bezproblémově jsem sepisoval do třetí části kompletního průvodce tvorbou zpětných odkazů. Do tohoto článku budu průběžně doplňovat odkazy na webová místa, kde lze vytvořit nové zpětné odkazy pro vaše stávající webové stránky.

Takže při výkonu předsevzetí z minulého měsíce jsem téměř selhal. Jaké z toho plyne poučení?

Nikdy nelze počítat s tím, že vše bude fungovat tak, jak má. Zejména pokud se jedná o cokoli, co je ve spojení s počítačem 🙂

Naštěstí jsem vše stihl a v katalozích jsem zaregistrován. Ale výsledek se nemohl projevit ve zvýšení návštěvnosti během května 2011, což je škoda…

Nabídka na spolupráci

Byl jsem kontaktován nejmenovaným zástupcem nejmenované společnosti (vzhledem k tomu, že jsem jej nepožádal o svolení tak nemohu zveřejnit jeho jméno ani jméno společnosti). Byla mi nabídnuta spolupráce při vytváření nového webového portálu pro podnikatele. Předmětem spolupráce je tvorba obsahu (článků) na zmíněný portál.

Tento zástupce mě našel zde na těchto stránkách (po pouhém měsící provozu těchto stránek) a líbily se mu mé články, což ve mě vyvolalo pocit uspokojení :).

Cílem webových stránek Propagace na internetu je pomáhat lidem v dosažení úspěchu, zvýšení návštěvnosti webových stránek a zvýšení prodeje pomocí webových stránek.

A to, že jsem po tak krátké době někoho oslovil, mi udělalo opravdu radost…

Se spoluprácí jsem souhlasil, takže uvidíme, co se z toho vyvine.

Statistiky návštěvnosti

Důležité události byly shrnuty, pusťme se tedy do statistik, nic není konkrétnější, než právě čísla…

Podívejme se na návštěvnost v květnu 2011

Unikátní návštěvy minulý měsíc: 21, tento měsíc: 72, rozdíl: +51

Návštěvnost v květnu 2011

Minulý měsíc: 61 návštěv, tento měsíc: 139 návštěv, rozdíl: +78 návštěv

Přírůstek návštěvnosti je velmi pozitivní, vezmeme-li v úvahu, že z těch 61 návštěv minulý měsíc jsem byl podstatnou částí já, když jsem testoval webové stránky na různých počítačích.

Naopak začíná růst bounce rate, tedy míra opouštění stránek. Minulý měsíc byla 32,79%, tento měsíc byla 49,64%. V prvním měsící jsem pracoval i několik hodin na psaní článků, designu a podobně, proto byla míra opouštění hodně ovlivněna moji přítomností… 49,64% procent však není nic strašného a tento nárůst je naprosto přirozený, mnoho lidí se na tyto stránky dostalo skrze nejrůznější long tail klíčové fráze, takže opuštění stránky je pochopitelné.

Stejně tak klesá průměrný čas strávený na stránkách – avg. time on site.

Špičky v grafu návštěvnosti jsou způsobeny opět sdílením na facebooku, relativní klid ve střední části je způsoben tím, že jsem odhalil nefunkčnost e-mailového rychlokurzu a tudíž jsem nové články nějakou dobu nesdílel na facebooku.

Zdroje návštěvnosti

Zdroje návštěvnosti květen 2011

Zatímco minulý měsíc přišlo pomocí vyhledávačů pouze 3,28% návštěvníků, tento měsíc jich bylo 19,42%. Tento výsledek je velmi pozitivní. Cílem optimalizace je zvýšit návštěvnost právě pomocí vyhledávačů. Skok ze 3% na 19% se mi velice zamlouvá 🙂 jen tak dál.

Také jsem zjistil, že právě long tail klíčové fráze mi posílají hodně návštěvníků. Jedná se o takové fráze, na které jsem se v mnoha případech ani nezaměřoval (a ani by mě nenapadly), což je také velmi pěkný „bonus“.

Vždy se snažte psát zajímavý obsah pro uživatele, nikoli jen pro vyhledávače a jejich roboty. Právě bohatý obsah vám může přinést velké množství návštěvníků.

Konverze

Mou prioritní konverzí je přihlášení do e-mailového rychlokurzu. Vzhledem k velmi nízké návštěvnosti však ještě nečekám žádné zázraky.

Počet přihlášených uživatelů: 3

Zhodnocení

Přestože jsem nestihl udělat minulý měsíc na těchto stránkách tolik věcí, jak jsem si představoval, přesto jsem poměrně zaskočen tím, jak návštěvnost pěkně vzrostla jen díky nově přidávaným článkům, bez jakékoli externí podpory (jako zpětné odkazy a podobně). Příští měsíc už snad bude lepší a já se budu moci konečně věnovat tomu, kvůli čemu tu jsem, tedy propagaci těchto stránek :).

Jako další velmi pozitivní událost také vidím to, že se tyto webové stránky zobrazují při hledání fráze „propagace na internetu“ v případě Googlu na první stránce výsledků vyhledávání (po měsíci!). Sice na poslední pozici, ale na první stránce. Přitom fráze „propagace na internetu“ bude poměrně dost konkurenční, mnoho firem nabízejících optimalizaci webových stránek a reklamu na internetu se na tuto klíčovou frázi zaměřují.

Co se bude dít následující měsíc?

Následující měsíc, tedy červen 2011 bude věnován psaní a publikaci PR článků na PR webech. Jednak jako další krok v budování zpětných odkazů, ale také pro rozšiřování článku zdroje pro budování zpětných odkazů. Snad to půjde lépe než v květnu :).

Tak to bychom měli všechna důležitá data z minulého měsíce. Pokud máte jakékoli rady nebo doporučení, neváhejte a komentujte, rád se přiučím. Stejně tak rád zodpovím jakékoli vaše dotazy…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!