Tvorba zpětných odkazů – kompletní průvodce – část třetí

Budování zpětných odkazů

Vítejte u třetí části našeho kompletního průvodce tvorbou zpětných odkazů. Třetí část bude věnována zdrojům. Zde budou pěkně pohromadě umístěny adresy online katalogů, PR webů, míst, na kterých si můžete zdarma vytvořit své webové stránky a blogy a podobně.

Tato třetí část – zdroje pro tvorbu zpětných odkazů nebude nikdy hotová, tento článek budu doplňovat vždy, když objevím nějaké nové místo, kde je možné vytvořit zpětné odkazy.

Kdykoli se rozhodnete vymezit si svůj čas pro tvorbu zpětných odkazů, můžete začít právě na tomto místě…

Externí odkazy na zdroje pro budování zpětných odkazů

www.seznamkatalogu.cz – na tomto webu naleznete odkazy na nejrůznější online katalogy a PR weby, které jsou průběžně kontrolované. Pokud se nějaký katalog ukáže jako nefunkční, návštěvníci jej mohou sami nahlásit. U odkazů jsou také uvedeny hodnoty S-ranku a PageRanku, takže víte, které katalogy či PR weby pro vás mají vyšší prioritu. Jednoznačně skvělý web.

www.seznamprwebu.cz – docela hezky zpracované webové stránky, které vám poskytnou dostatek inspirace, pokud chcete začít s psaním PR článků. Najdete zde odkazy na mnoho PR webů.

Google alerts – pomocí této služby od Google můžete najít stránky podobného tématu jako jsou ty vaše. Tyto stránky vám mohou pomoci při budování zpětných odkazů. Na těchto stránkách se můžete například účastnit diskuzí, komentovat, nebo se jen přiučit něčemu novému :).

Online Katalogy

Vždy, když spouštíte nové webové stránky, byste je měli zaregistrovat do základních katalogů jako Firmy.cz na Seznamu, Najisto.Centrum.cz a podobně. Registrace do ostatních katalogů by se mohla stát vyplněním vašeho času, kdy nemáte zrovna nic lepšího na práci.

Dávejte si ale pozor na duplicitní odkaz. Pokud své webové stránky registrujete do více katalogů, každý příspěvek musí mít unikátní text. Zejména si na toto dejte pozor, pokud necháte (a zaplatíte) někoho jiného, aby tyto registrace provedl za vás…

Odkaz na aktualizovaný seznam katalogů najdete výše v sekci externí odkazy.

PR weby

Webové stránky, na které můžete zdarma vložit PR článek a tím získat opět zpětné odkazy. PR weby by měly stejně jako katalogy, vyplňovat jen váš přebytečný čas. Kvalitních PR webů je totiž pomálu a odkaz z nekvalitních PR webů nemá valnou hodnotu.

Dávejte si pozor na duplicitní obsah – každý PR článek musí být unikátní.

Odkaz na aktualizovaný seznam PR webů najdete výše v sekci externí odkazy.

Webové stránky a blogy zdarma

Na internetu jsou místa, kde si můžete naprosto zdarma vytvořit webové stránky. Tyto webové stránky jsou zpravidla na doméně třetího řádu (tedy například www.vasestranky.webnode.cz). To ale není problém, protože:

  1. Tyto stránky vás nic nestojí.
  2. Zpravidla bývá jednoduché na těchto místech webové stránky vytvořit (zvládají to i děti), takže vás to nestojí ani moc času.
  3. Přestože vaše vytvořená stránka má rank 0, je součástí domény, která už funguje nějakou tu dobu a je tedy z pohledu vyhledávačů kvalitní (záleží případ od případu). Například blog na www.wordpress.com bude součástí domény wordpress.com, která má v očích Googlu i ostatních vybudovanou silnou autoritu.

Stejně jako u PR článků i zde si dávejte pozor na duplicitní obsah.

Místa, kde si můžete zdarma vytvořit webové stránky:

  • webnode.cz
  • estranky.cz
  • wordpress.com
  • blogger.com
  • blog.cz
  • a další…

Další místa vhodná právě pro váš obor činnosti

Zadejte si do vyhledávání svůj obor činnosti a takové fráze, které předpokládáte, že budou do vyhledávání zadávat vaši potenciální zákazníci.

Projíždějte si výsledky, které vám vyhledávač nabídne a hledejte webové stránky, které jsou informativního charakteru, diskuzní fóra, blogy a podobně. Hledejte vše, co není vaše přímá konkurence a na těchto webových stránkách se můžete aktivně účastnit diskuzí.

Nezapomínejte na své obchodní partnery, zákazníky, odběratele, návštěvníky apod. se kterými se na této spolupráci můžete domluvit a navzájem si tak pomoci.

Komerční (placená) místa pro vaši reklamu na internetu:

Zde naleznete takové webové stránky, kam lze umístit placenou reklamu. Zejména se jedná o PPC reklamy („pay per click“ – platba za kliknutí). Pokud víte o nějakých konkrétních stránkách, kam byste chtěli umístit svou reklamu, nebojte se majitele webových stránek oslovit přímo.

PPC reklamy:

V doplňování zdrojů pro tvorbu zpětných odkazů budu pokračovat neustále, proto se zde můžete podívat kdykoli, kdy budete mít chuť nebo potřebu vytvořit nějaký ten zpětný odkaz :). Pokaždé když objevím nějaký způsob jak vytvořit zpětný odkaz, bude zde zobrazen v příslušné kategorii. Pokud budete hledat tento článek kdykoli později, nejsnáze jej najdete na stránce Začněte zde. Prozatím přeji pěkný a pohodový víkend všem!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

6 komentářů u Tvorba zpětných odkazů – kompletní průvodce – část třetí

  1. Pingback: Měsíční zpráva o návštěvnosti - květen 2011 | Propagace na internetu

  2. Pingback: Měsíční zpráva o návštěvnosti - červen 2011 | Propagace na internetu

  3. Pavel napsal:

    PPC reklama má efekt jako zpětný odkaz?

    • Jakub napsal:

      Zdravím Pavle, PPC reklamy jsou zde spíše jako doplněk. Přesto však je za zpětný odkaz počítám. Ale to je subjektivní názor, záleží na pohledu každého jednotlivce.

      Stejně tak by se dalo namítat, že účast na fórech a v diskuzích, které mají definované „nofollow“ odkazy, nemá efekt při budování zpětných odkazů. Přesto však to jsou odkazy a mohou ti přivést návštěvníky. Proto já je jako zpětné odkazy (i když ne tím správným způsobem a se správným efektem) vnímám.

      Ale jak říkám, zde jsou spíše pro doplnění a proto, ať jsou zdroje pro budování odkazů co nejkompletnější 🙂

  4. Pingback: Tvorba zpětných odkazů - kompletní průvodce - část druhá | Propagace na internetu

  5. Máte sexuální frustrace a nechce se vám јe rešіt stále s tou
    stejnou osobou. Někteří lidé hledají online dlouhodobé partnery na sex, jiným ke štestí stačí dirty talk а erotické konverzace.
    Νa Seznamce se absolutně nemusíte cítit pod tlakem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!