Kdo je „SEO mág“, Škodlivé Zpětné Odkazy a Jak Dělat SEO Perspektivně…

SEO mág, škodlivé zpětné odkazy a perspektivní SEO

Dnešní článek se skládá ze tří částí, které spolu úzce souvisí –

Nejdříve si povíme pohádku o SEO mázích.

Následně si zodpovíme dlouho diskutovanou otázku o tom, zda-li mohou zpětné odkazy poškodit váš web (předběhnu – ano, mohou :)).

A v poslední části si řekneme, jak by se správně měly zpětné odkazy budovat a jak by mělo vypadat perspektivní SEO.

SEO, které bude efektivní vždy, i po mnoha úpravách algoritmů.

Není to až tak dávno, kdy byly trendem katalogy – zaregistrujte se v tisících katalogů a vystřelte své webové stránky na přední pozice! Samozřejmě s dodatkem – „My to pro Vás uděláme za pár korun…

Co takhle PR články? Máme miliardu PR webů zdarma – napište článek a na všechny ho šoupněte! A jejda – Google se přizpůsobil. Nevadí – tady je program, který přepíše slova a nemusíte se bát duplicitního obsahu!

Vždy se objeví někdo s nějakým nápadem, jak převést vyhledávače a předběhnout ostatní… Je to ale k něčemu dobré?

Na každou „fintu“ se dříve nebo později příjde a programátoři algoritmus přizpůsobí…

Kdo je to SEO mág?

Určitě jste zaslechli pojem „SEO mág„. Je to člověk, který má napřirozené schopnosti vaše webové stránky posunout na přední pozice ve vyhledávačích? To opravdu ne…

Ono obecně sledování aktuálních („v cíli raz dva“) SEO trendů a snaha nahlédnout „SEO mágovi“ do rukávu je jen krátkodobé řešení, které může v budoucnu „vykouzlit“ více škody než užitku.

SEO mág je dobrodruh, je to nadšenec, který zbožňuje hledání podvůdků, jak obelstít vyhledávače a při každé úpravě algoritmu začíná opět od nuly… – takto bych definoval SEO mága pozitivními slovy…

Trocha analogie

Už jste se někdy setkali s někým, kdo si strašně přál být bohatý? Pořád tápal a přemýšlel… Hledal cestu, jak snadno přijít k obrovskému bohatství až to dopadlo tak, že pořád jen hledal a hledal… A hledal… A najednou zjistil, že nedosáhl ničeho, bohatý není a svůj nejproduktivnější věk promarnil hledáním.

Naproti tomu existují lidé, kteří se vždy snažili lidém pomáhat, vytvářet nové věci či poskytovat služby, které ostatním usnadní život. investovali do práce své srdce a postupem času se, malými krůčky, propracovali k obrovskému bohatství.

A stejně je to s SEO mágem. Tak dlouho hledá cestu, jak obelstít vyhledávač, až nakonec zjistí, že se nepohl z místa.

Nesnažte se hledat rychlé řešení, pracujte na své propagaci na internetu kontinuálně. Krůček za krůčkem pracujte na svém webu tak, aby jeho výsledky byly stabilní a kvalitní. Krátkodobým výstřelům webu na první pozice nevěnujte pozornost…

Otázka #1: Hledáte cestu, jak rychle zbohatnout?

Mohou zpětné odkazy poškodit váš web?

Konečně přišla jednoznačná odpověď na otázku, zda-li mohou zpětné odkazy poškodit vaše webové stránky.

Dlouho jsme měli za to, že zpětný odkaz web poškodit nemůže, a to z jediného důvodu – nikdo není schopen 100% kontrolovat odkazy, které vedou na jeho webové stránky.

Toto tvrzení je však vyvráceno a už si můžeme být konečně jisti, že ano – zpětné odkazy mohou poškodit váš web.

K poškození webu může dojít v případě, že se váš „odkazový profil“ skládá z velkého množství nekvalitních odkazů – odkazů, které pocházejí z nekvalitních webových stránek. Také zde hrají roli odkazy, které vedou z vašich webových stránek jinam. Pokud tyto odkazy vedou na nekvalitní, špatně hodnocené weby, pak opět hrozí, že si vašeho webu vyhledávač všimne (a nikoli v dobrém slova smyslu).

Více si o této problematice můžete přečíst ve článcích od Michala Kubíčka, nebo Draga zde:

Otázka #2: Jak vypadá váš odkazový profil? Hrajete na kvalitu nebo na kvantitu?

Jak dělat SEO perspektivně

SEO reprezentuje „Search Engine Optimization“ – optimalizace pro vyhledávače. To ale všichni víme a známe. O co se ale snaží vyhledávače? O to nabídnout lidem co nejvhodnější výsledky na jejich dotaz. O algoritmy, které tyto výsledky vyhodnocují se stará spousta velmi schopných programátorů, kteří dělají neustálé pokroky a algoritmus vylepšují.

Každým dnem, kdy programátoři vyhledávačů pracují celou svou pracovní dobu na zlepšování algoritmů a na tom, aby se vyhledávače co nejvíce přiblížily lidem, spousta SEO triků zaniká a je třeba přicházet na další.

Nebo je zde druhá variantaA tou je kvalitní web. Tečka.

Pokud budete své webové stránky vytvářet tak, aby co nejlépe posloužily uživatelům, byly přehledné a hodnotné, nemusíte se bát budoucích změn algoritmů.

Pokud budete svůj web hýčkat tak, aby obsahoval spoustu hodnotných informací a řešil problémy návštěvníků, lidé na vás budou odkazovat sami (a rádi). Budete totiž zdrojem hodnotným informací.

Bude-li váš web studnou moudrosti, lidé si vás budou vážit a budou na vás pohlížet jako na experta. A nejen to… I vyhledávače na vás budou pohlížet jako na experta a budou vás řadit na přední pozice.

Znamená to, že mám ignorovat vše, co se točí kolem toho SEO?“ Nikoli. jsou určité věci, které byste vždy měli mít na paměti, když vytváříte (nebo upravujete) své webové stránky. Například mít na paměti Klíčová slova a fráze, na které chcete být k nalezení. Odkazy, prostřednictvím kterých na vás poukážou hodnotné webové stránky z vašeho oboru, a podobně…

Nesmrtelnou SEO strategií je tedy pracovat na webových stránkách tak, aby byly jedničkou v daném oboru. Když se podívate na své stránky, má zákazník opravdu důvod nejít na stránky konkurence? Co můžete udělat proto, aby každý, kdo váš web navštíví, si řekl „To je ono, tohle jsem hledal„.

Otázka #3: Jste opravdu jedničkou ve svém oboru? Jsou vaše stránky (pro návštěvníky) ty nejlepší? Ty jediné a jedinečné?

Odpovědi na všechny otázky pište do komentářů, podělte se s námi, jak jste na tom? :). Ať nemusíte vyhledávat otázky v článku, ještě si je na závěr shrneme…

  1. Hledáte cestu, jak rychle zbohatnout?
  2. Jak vypadá váš odkazový profil? Hrajete na kvalitu nebo na kvantitu?
  3. Jste opravdu jedničkou ve svém oboru? Jsou vaše stránky (pro návštěvníky) ty nejlepší? Ty jediné a jedinečné?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

4 komentáře u Kdo je „SEO mág“, Škodlivé Zpětné Odkazy a Jak Dělat SEO Perspektivně…

  1. Martin Mažár napsal:

    Jakub,

    máš chybu v texte: v odstavci: „Pokud budete svuj web hýčkat……, lidé budú na vás obsahovať (malo by byť odkazovať) sami.

  2. Doporučím zde zajímavý zdroj- video ze seomoz, které pěkně shrnuje opravdu dlouhodobé SEO- http://www.seomoz.org/blog/6-changes-every-seo-should-make-before-the-over-optimization-penalty-hits-whiteboard-friday

    Naše vyhledávání je ovlivněno nejen Google, ale také Seznamem, takže je otázka, kdy a jestli vůbec se dostaneme do fáze, kdy budou všechny tyto aspekty podchyceny. Ale uvidíme.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Josefe, děkuji za video, hned jsem se na něj podíval a tyto „whiteboard friday“ mi nějak utekly a vypadají velmi zajímavě. Pro ty, jejichž angličtina není na dostatečné úrovni, aby videu porozuměli, asi sepíšu překladový článek 🙂 velmi zajímavé video, ještě jednou díky.

      A k seznamu, ano je potřeba se soustředit na obojí. Seznam je oproti Googlu velmi pomalý, ale na druhou stranu – Seznam je také vyhledávač, jen upgrady přicházejí pomaleji. Seznam tedy ještě toleruje to, co Google už netoleruje. Proto, budeme-li se držet konceptu kvalitního webu pro Google, budeme se dobře řadit i na Seznamu.

      Z dlouhodobého hlediska je tedy určitě efektivní z pohledu obou vyhledávačů vytvářet kvalitní weby. Oni ti, kteří využívaji různé seo zkratky, i na Seznamu jednou penále se dočkají 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!