Květen utekl neuvěřitelně rychle a já jsem tady opět s měsíční zprávou o návštěvnosti.
Květen byl velmi produktivním měsícem a v této zprávě si vše shrneme.
Každý měsíc zpracovávám tyto zprávy nikoli proto, abych se mohl pochlubit návštěvností tohoto webu. Vytvářím je ze dvou hlavních důvodů – abych si udržel kvalitní přehled nad tím, jak se návštěvnost vyvíjí a co jsem pro zlepšení webu udělal, a také proto, abychom se z tohoto všichni mohli přiučit a využít nabité informace pro své ostatní projekty.
Takže se do toho pěkně pustíme…
Co se událo v květnu 2012
Další kompletní průvodce
V květnu jsem začal článkem, který poskytuje kompletní návod na to, jak uspět s psaním článků na jiné webové stránky. Na tomto článku jsem si dal velmi záležet a zařadím jej mezi nejkvalitnější články – kompletní průvodce. Doufám, že se vám článek líbil a pokud jste jej ještě nečetli, tak se do toho pusťte :).
Sraz Webtrhu v Olomouci
Hned na začátku měsíce jsem se vydal na sraz Webtrhu v Olomouci. Byl to skvělý zážitek a potkal jsem a seznámil se s mnoha velmi chytrými a významnými lidmi. Rozhodl jsem se také, že se těchto srazů budu účastnit pravidelně každý měsíc. Více o tomto srazu si můžete přečíst ve shrnujícím článku.
Scházet se se stejně naladěnými lidmi je velmi důležité a bez nejmenších pochyb mi to dodalo na motivaci a odhodlání. Potřeboval jsem se však s těmito lidmi scházet častěji a proto…
Nový projekt Internet Marketing Sraz
A proto jsem se rozhodl, že vytvořím tento projekt a budu pořádat srazy zájemců o podnikání a marketing na internetu. Vytvořil jsem tedy webové stránky www.imsraz.cz, napsal článek a začal pracovat na propagaci.
Webové stránky jsem spustil se 14 denním předstihem před prvním srazem a čekal, co se z toho vyklube. Jak to celé dopadlo? Musím říct, že jsem byl opravdu nadšení a více si o tom, jak sraz probíhal můžete přečíst v samostatném článku, více informací o celém projektu také v rozhovoru na webu mladypodnikatel.cz.
Tento projekt, tento web, jsem spustil proto, abych rozšířil povědomí o internetovém podnikání, našel nové přátele, umožnil ostatním nacházet nové přátele a také, abych podpořil svůj hlavní projekt – webové stránky Propagace Na Internetu.
Na svou práci jsem opravdu hrdý 🙂
Webový projekt Kradene.cz
Zároveň jsme v naší firmě Bazary Měšec zakoupili nově spuštěný projekt Michala Kubíčka – webové stránky Kradene.cz. Tento web byl stvořen proto, aby pomohl lidem zvýšit šance na nalezení předmětu, který jim byl odcizen. O tomto nákupu si můžete více přečíst ve článku Honzy Kvasničky na mladypodnikatel.cz.
Když jsme se o tomto portálu v našich Bazarech Měšec dozvěděli, bili jsme se všichni do hlavy za to, že nás to nenapadlo již dávno. Jsme totiž bazar, který zloděje nepodporuje a všemi silami proti nim bojuje.
Napsat totiž status na Facebook nebo Twitter umí každý, tento projekt však nabízí každému uživateli snadný způsob, jak si vytvořit jednoduchý popisný příspěvek se všemi údaji a ten teprve sdílet všude, kde se dá (samozřejmě také s pomocí portálu kradene.cz).
Ne každý si totiž pro svou ukradenou věc vytvoří nové webové stránky (jako například Michal :D). Tento projekt dá každému prostředí, které může naplno využít.
Na webu se momentálně usilovně pracuje a snažíme se ho přivést na co nejužitečnější a nejefektivnější cestu.
Tak to by bylo to nejdůležitější a nyní se pojďme podívat na to hlavní…
Statistiky návštěvnosti
Návštěvnost v květnu 2012
Modře je vyobrazen květen, oranžově duben roku 2012.
Květen byl téměř ve všech statistikách v červených číslech. To je však způsobeno tím, že mi spoustu čtenářů přeposlal Pat Flynn díky článku, ve kterém jsem napsal o našem setkání v San Diegu.
Takový jednorázový nával bylo těžké překonat 🙂 přesto však obecná návštěvnost vzrostla z 2.838 na 2.891 návštěv, což pokládám za velký úspěch.
Jinak, jak vidíte na obrázku, všechny statistiky jsou v poklesu.
Zdroje návštěvnosti v květnu 2012
Návštěvnost byla pěkně rozložená – 47,42% (1.371 návštěv) přišlo z vyhledávačů, 35,90% (1.038 návštěv) přišlo díky doporučením na jiných webových stránkách a 16,67% (482 návštěv) přišlo přímým zadáním adresy.
Dotazy, na které návštěvníci z vyhledávačů nejvíce přicházeli, mě však trošku zaskočily 🙂 podívejme se na žebříček:
- Not Provided (grrr) – 356
- Psychologie odívání – 24
- jak zvýšit návštěvnost webu – 23
- konkurenční výhoda – 22
- http://www.propagacenainternetu.cz – 21
- jak vybrat název internet obchodu – 19
- psychologie barev – 18
- payu – 16
- propagace na internetu – 13
- propagace web stránky – 13
Na dotaz „psychologie odívání“ se ani nezobrazuji na žádných předních pozicích (ani na Googlu ani na Seznamu), zajímalo by mě tedy, jak se tento dotaz dostal na první příčku tohoto žebříčku :).
Webové stránky, které přivedly na tento web nejvíce návštěvníků byly:
- marketingnainternetu.cz – 182
- Twitter – 93
- tipper.cz – 75
- imsraz.cz – 69
Marketingnainternetu.cz jsem dosud neznal a jsem opravdu překvapen tím, kolik na tento web přeposlal lidí. Od té doby web rád čtu a děkuji provozovatelům za to, že mě ve článku zmínili :).
Tipper se na předních příčkách objevuje celkem pravidelně. Určitě doporučuji vyzkoušet. Dokonce úvodní článek ze série kompletního průvodce tvorbou obsahu se umístil na druhé příčce tamějšího žebříčku nejčtenějších článků za poslední měsíc, což mi udělalo obrovskou radost.
No a imsraz.cz, zde jsem velmi mile překvapen, nečekal jsem, že hned první měsíc (ještě ke všemu jen druhá polovina měsíce) přijde díky tomuto webu tolik návštěvníků. Jsem vážně pyšný :).
Konverze
V květnu se do e-mailového kurzu optimalizace webových stránek přihlásilo celkem 30 lidí. Není to sice nový rekord, i tak jsou ale čísla nádherná :).
Co se bude dít v červnu?
Kradene.cz
V červnu se budu snažit maximálně věnovat rozvoji webu kradene.cz. Je to skvělý projekt, který má velký potenciál a tak si na něm chci dát opravdu záležet, aby pomohl co nejvíce lidem. Budeme tedy pracovat na designu, struktuře, funkčnosti, propagaci a všemu kolem dokola.
IMsraz.cz
Ve druhé polovině měsíce samozřejmě bude další Internet Marketing Sraz, na který se už opravdu těším a doufám, že vás přijde co nejvíce :).
Podcast Propagace na internetu
V červnu chci začít pracovat na podcastu propagace na internetu. Tento podcast by měl přinášet obsah i těm, kterým z nějakého důvodu nevyhovuje čtení rozsáhlých článků a přesto tyto informace potřebují. Již mám všechno potřebné vybavení (to jsem sháněl v květnu :)), takže se můžu začít věnovat obsahovému plánu a samotné realizaci.
Jedná se však o poměrně náročný projekt, tak si nejsem jist, zdali jej zvládnu v červnu dokončit, každopádně se máte na co těšit.
Závěr
Rozhodl jsem se, že nedopustím, abych zaspal na vavřínech. Kromě kvalitních článků tedy budu neustále pracovat na nějakém novém projektu. IMsraz.cz jsem zvládnul poměrně rychle, takže teď přišel čas vrhnout se na podcasty.
Velmi se mi líbil status, který na Facebook umístila Viva Ostrava –
Do one thing every day that scares you
Každý den udělej jednu věc, která tě děsí
To je opravdu skvělá rada a věřte mi, že jsou to právě ty věci, co vás děsí, které vám pomohou posunout se dál, ať už pracujete na jakémkoli projektu nebo podnikáte v jakékoli oblasti 😉
Jaký byl květen pro vás? Udělali jste něco nového? Posunuli jste své podnikání někam dál? Podělte se s námi v komentářích! 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
Jakube, co to znamená „Not provided“ v žebříčku návštěv? Též to tam mám a docela by mě to zajímalo…
„not provided“ je něco jako ochrana osobních údajů. Pokud se totiž uživatel přihlásí ke svému účtu na Google, tak ti G skryje dotaz, přes který na tvůj web přišel…
Je to kvůli protokolu https, který ve své specifikaci nepředává potřebné informace. Pokud jakýkoliv vyhledávač bude běžet na https, taky bude „not provided“.
Ano přesně tak, hpps nám takhle demoluje statistiky a přehledy. No nevím, jestli ochrana osobních údajů a snaha googlu o to, aby se výsledky nezneužívaly, je v tomto ohledu opravdu nutná…
Opět Jakube skvělý report . Vše posouváš kupředu a v hodně dobré kvalitě, což se cení.
Zmiňoval jsi stránky marketingnainternetu.cz já jsem k nim někdy šel omylem, když jsem zadával jméno tvé domény.
Nedávno jsem byl u Vás v bazaru se podívat na ledničku, taťka od přítelkyně potřebuje, nic mě nezaujalo, tak možná někdy jindy. Věcí tam je opravdu požehnaně. Já tam nebyl poprvé, je celkem zajímavé sledovat, jak se z ulice kde sídlíte stáva stále více taková lepší ulice. Kdysi to bylo vše takové šedé a ponuré. Ono celá Ostrava se teď mění. A snad i díky Tobě bude známější z pohledu internetového podnikáni. Přeci jen nejznámější osoba Radovan Kaluža není idealní reprezentant kraje 🙂
Díky moc Turku, no dělám co můžu, ale víš co je na tom nejlepší? Že se opravdu objevují výsledky 🙂 a není nic lepšího, než spokojení lidé, kterým jsem nějakým způsobem pomohl, vysvětlil, naučil, nebo kteří se díky třeba IMsrazu seznámili s novými přáteli či partnery. To mě zase pořádně nakoplo 🙂
Jsem zvědavý, co vznikne z kradene.cz. Obdivuji, že dáte tolik peněz za udržení si cti, že jste projekt „neukradl“.
Zdravím Josefe, děkuji za uznání. No dobrý nápad se prostě musí zaplatit. A věřím, že z dlouhodobého hlediska je pro nás mnohem lepší, že jsme ten projekt takto koupili, než abychom parazitovali a nápad Michalovi ukradli…