Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Říjen 2012

Měsíční zpráva o návštěvnosti

Vítejte u další měsíční zprávy! Další měsíc máme za sebou, nové zážitky, další plány, další práce :).

Každý měsíc vypracovávám tyto měsíční zprávy proto, abych měl já sám přehled , jak se návštěvnost webu PNI vyvíjí, ale také, abychom se všichni mohli ohlédnout za uplynulým měsícem a podívat se, co na zvýšení návštěvnosti fungovalo a co nikoli.

Říjen pro mě byl podobně jako září velmi náročný. Už si začínám připadat, že je potřeba udělat nějakou změnu ve svém životě a trošku si jej přeorganizovat. Pořád si připadám, že nic nestíhám a že mám čím dál tím větší nedostatek času 😀.

Ale to je asi normální…

Tááákže – pojďme se pustit do měsíční zprávy…

Co se událo v říjnu

Pomalý návrat do normálu

V první polovině října se vrátili mí bazarovští kolegové, takže jsem už nemusel být každý den v práci a konečně jsem si udělal také nějaký čas na sebe, na svou přítelkyni, ale hlavně – na vzdělávání.

V září jsem toho neuvěřitelně moc promeškal, nebyl jsem na žádném srazu/setkání a flákal jsem také čtení svých oblíbených blogů a neposlouchal podcasty. V říjnu jsem tedy začal opět číst, poslouchat, vzdělávat se a zejména – přemýšlet opět nad svými projekty na internetu.

Podcast

Jak jsem zmínil již mnohokrát, plánuji spustit podcast Propagace Na Internetu a jak jsem zmínil v minulé měsíční zpávě o návštěvnosti, už mě podcast pořádně pálí. Chtěl jsem jej mít hotový už velmi dávno. V říjnu jsem se už tedy pomalu pustil do přípravy obsahového plánu.

Tento měsíc se vás v jednom z příštích článků zeptám, co byste v podcastu chtěli vy a o čem si myslíte, že by tam nemělo v žádném případě chybět. Pokud se tedy na podcast těšíte stejně jako já, můžete začít trošku přemýšlet 🙂 🙂 🙂

Moje první přednáška

V říjnu jsem měl na Internet Marketing Srazu svou první přednášku. Přednáška byla na téma „Jak zaujmout uživatele“. Přestože jsem si dal opravdu záležet na obsahu a na prezentaci, moje příprava na samotnou přednášku byla trošičku zanedbaná.

Ostatně posuďte sami – přednášku „Jak zaujmout uživatele“ můžete shlédnout zde.

Pokud si tedy najdete trochu času na shlédnutí, uvítám jakoukoli objektivní kritiku :).

Čeho jsem si vědom už teď:

  • Je potřeba věnovat dost času (a hlavně si tento čas opravdu rezervovat) přípravě nejen prezentace a obsahu, ale i samotného „mluvení“.
  • Technické záležitosti jako „sleep“ mód projektoru
  • Upozornit všechny předem, že se bude natáčet (například číšník :D), popřípadě informovat někoho z účastníků, aby pozdější příchozí usadil a podobně
  • Zbavit se svého Ostravského přízvuku, ve videu to zní vážně hrozně 😀

V závěru si ale říkám, že učený z nebe nespadl a je třeba se učit a zdokonalovat :). Co na přednášku říkáte vy?

SEOŠkola

Říjen se poměrně dosti točil kolem placeného tréningu SEOŠkola.cz. Ani mě to nakonec nedalo a napsal jsem článek, co si o tom myslím. Pod článkem se nám trošku rozvířila doskuze, což je vážně supr, takže pokud jste o tomto produktu slyšeli, zajímal by mě i váš názor. No a pokud ne, přečtěte si článek, udělejte si vlastní názor a napište mi :).

Tak a konečně…

Statistiky návštěvnosti

Návštěvnost v říjnu 2012

Návštěvnost v říjnu 2012

Návštěvy vzrostly o 12,95% (z 2.000 na 2.259)

Počet unikátních návštěvníků vzrostl o 20,92% (z 1.200 na 1.451)

Narostly i zobrazené stránky a to o 9,65% (3.804 -> 4.171)

Trošku poklesl počet stránek zobrazený za návštěvu (1,90 -> 1,85)

Poklesla průměrná doba návštěvy z 2 minut a 19 vteřin na 2 minuty a 4 vteřiny

Míra opuštění (bounce rate) vzrostla z 68,70% na 71,54%

A narostl počet nových návštěvníků (z 50,35% na 57,72%).

Obecně je tedy říjen znatelně lepší než září…

Zdroje návštěvnosti v říjnu 2012

Zdroje - rozložení návštěvnosti v říjnu 2012Rozložení návštěvnosti se již standardně opět drží tak, jak si představuji. Tedy – nejvíce návštěvníků přichází z vyhledávačů, pak z doporučujících stránek a následně přímým zadáním adresy.

Na poslední příčce jsou návštěvníci přicházející z e-mailových kampaní.

 

5 klíčových frází, na které přišlo nejvíce návštěvníků z vyhledávání:

  1. Jak funguje propagace
  2. obsah
  3. propagace na internetu
  4. jak napsat kvalitní nabídku
  5. email marketing

Dotaz obsah mě velmi překvapil 🙂 z toho mám opravdu radost. Také mě těší, že se v první pětce pořád drží email marketing.

5 webů, ze kterých přišlo nejvíce návštěvníků:

  1. 404m.com
  2. marketingnainternetu.cz
  3. buzzmag.cz
  4. imsraz.cz
  5. tipper.cz

Konverze

V říjnu se do emailového kurzu optimalizace webových stránek přihlásilo celkem 20 uživatelů, což nám dává konverzní poměr cca 1,4%. Konverzní poměr je stejný jako minulý měsíc.

Co se bude dít v listopadu

Změna času zveřejnění

Otestuji změnu času zveřejnění jednotlivých příspěvků. Doposavaď se články automaticky zveřejňovaly vždy v 18:00 v pondělí a pátek, nyní zkusím zveřejňovat články vždy v 8:00 ráno. Uvidíme, jaký to bude mít dopad 🙂

Vzdělávání

Pořád mám ještě co dohánět a tak se chci v listopadu hodně věnovat vzdělávání – tedy číst (dočítat, co jsem promeškal), poslouchat podcasty, které jsem si nestihl poslechnout a také mám připravené nějaké knihy (fakt – papírové).

Podcast, podcast, podcast

V listopadu budu dále pracovat na přípravě materiálů (zejména obsahu a obsahovém plánu) pro budoucí podcasty. Pevně věřím, že už bych pomalu mohl i něco začít nahrávat :).

Pokud ne – mým cílem je první episodu podcastu Propagace Na Internetu zveřejnit nejpozději v lednu. To už musím mít obsahový plán připravený a pracovat jen na nahrávání a publikování těchto podcastů.

To už jsou jen technické záležitosti, se kterými se vypořádává mnohem snáz.

A jaký byl říjen pro vás?

Co jste v říjnu udělali vy? Co vám pomohlo, nebo s čím se trápíte? Podělte se s námi…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

8 komentářů u Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Říjen 2012

  1. Zdravím.
    Pěkné shrnutí. Co takhle přidat do reportu i cíle pro následující měsíc a pak vždy zhodnotit, jestli byly splněny?

    • Jakub napsal:

      Nad něčím takový u delší dobu přemýšlím, pořád ale nejsem nějak schopen se držet konkrétních věcí :)) skoro vždy najdu něco, co mě rozptýlí a věnuju se něčemu jinému. Vím, že to není dobré a pracuji na sebekázni 🙂

  2. Jan Chvojka napsal:

    Super nápad tyhle přehledy – většina webů u těhlech originálních a přínosných článků moc nevydrží, udržte to! 🙂

  3. Petr Sivik napsal:

    Můžu se zeptat jaké posloucháš podcasty? Nemáš nějaké tipy?

    • Jakub napsal:

      Ahoj Petře, podcastu je spousta, dám dohromady přehledný seznam a vyjde to v samostatném článku (dík za inspiraci :)), dám ti vědět emailem 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!