Lidé se do vašeho e-mailového seznamu budou přihlašovat pomocí přihlašovacího formuláře.
Přihlašovací formulář si tedy můžeme představit jako vstupní bránu, která vám následně umožní budovat s těmito odběrateli dlouhodobý vztah a vytvářet si u nich důvěru.
To, jak bude váš přihlašovací formulář vypadat a kde bude umístěn, hraje důležitou roli.
Potřebujete, aby se vám přihlásilo co nejvíce lidí.
A proto je potřeba tyto lidi přesvědčit, aby vám dali tento symbol důvěry a zájmu, v podobě své e-mailové adresy.
V dnešním článku si povíme o těch nejdůležitějších věcech, na které je třeba myslet, když na své webové stránky implementujete formulář pro přihlášení k odběru e-mailů.
Kód přihlašovacího formuláře si vytvoříte zpravidla v rozhraní svého poskytovatele e-mailové služby.
Při zavádění přihlašovacího formuláře hraje roli spousta faktorů. Nejdůležitejšími jsou:
- text,
- grafické zpracování,
- umístění formuláře.
Podívejme se na tyto hlavní body trochu podrobněji.
Text
Text vašeho přihlašovacího formuláře je velmi důležitý. Musí přimět čtenáře, aby si celé vaše sdělení přečetl a aby na závěr vykonal vámi žádanou akci – přihlásil se k odběru e-mailů.
Je tedy potřeba tohoto čtenáře nejdříve zaujmout. K tomu můžete využít poutavý nadpis zaměřený na benefit, který návštěvník získá tím, že se přihlásí k odběru vašich e-mailů. Nadpis musí být stručný a výstižný. Musí čtenáři dát důvod číst dál. Více o nadpisech si můžete přečíst v kompletním průvodci copywritingem.
Následně v těle textu musí čtenář pochopit, proč je pro něj dobré přihlásit se k odběru. Zde mu objasněte, jaké důležité informace na něj v každém e-mailu čekají a že prostě tyto informace nemůže odmítnout. Nikdy však neslibujte něco, co později nesplníte. Pokud totiž čtenář zjistí, že informace, které jste mu naslibovali, nedostává, odhlásí se z odběru. A to je ve většině případů nevratná akce – po druhé už jej tak snadno nepřesvědčíte.
Grafické zpracování
Přihlášení k odběru emailů by mělo být, kromě chytře napsaného textu, doprovázeno líbivým grafickým designem.
Návštěvníka vašich webových stránek je potřeba nejdříve zaujmout. A od toho je tady design.
Pokud se vám podaří pomocí poutavé grafiky strhnout oko návštěvníka na váš přihlašovací formulář a přečíst si nadpis, máte napůl vyhráno a text už se postará o zbytek.
Po grafické stránce by měl přihlašovací formulář vystupovat z okolního obsahu. Měl by být zvolen tak, aby návštěvníka opravdu zaujal.
K tomu lze využít odlišné barvy – takové, které zviditelní přihlašovací formulář, ale zároveň budou dobře spolupracovat s barvami vašich webových stránek.
Závěrem grafického zpracováni je potvrzující tlačítko. Potvrzující tlačítko by mělo obsahovat stručný a jasný text s výzvou k akci. Délka textu v tlačítku je značně omezená. Přesto, je-li to možné, zaměřte se na užitek, kterého návštěvník dosáhne přihlášením se k odběru e-mailů.
Umístění formuláře
Umístění formuláře pro přihlášení je stejně důležité, jako dva předcházející body.
Můžete mít naprosto úžasně poutavou grafiku a fantastický text, ale pokud neumístíte přihlašovací formulář návštěvníkům přímo pod nos, nebudou se vám přihlašovat.
Proto musí být formulář umístěn na místě, které mají návštěvníci na očích, nebo na takovém místě, kde jsou návštěvníci co nejvíce „nalomeni“ k tomu, aby vám svou e-mailovou adresu dali.
Kam tedy formulář nejlépe umístit? Podle mého názoru záleži na tom, jak jsou vaše webové stránky vytvořené a tedy neexistuje jednoduchý recept na umístění přihlašovacího formuláře. Přesto jsou místa, která se ukázala jako efektivnější než jiná a stojí za to je vyzkoušet.
Zorné pole návštěvníka – boční panel – sidebar
Přihlašovací formulář by neměl chybět na viditelném místě vašeho bočního panelu. Tam jej totiž budou mít vaši návštěvníci na očích pořád. Ať už se budou pohybovat na jakékoli podstránce vašeho webu.
Měl by být zároveň umístěn tak, aby jej návštěvníci viděli při načtení stránky. Tedy dostatečně vysoko.
Pokud jej totiž umístíte do spodní části vašeho bočního panelu, může se stát, že jej na mnoha stránkách vašeho webu návštěvníci nespatří. Jednoduše proto, že obsah dané stránky je nepřinutí rolovat dostatečně dolů.
Stránka o vás
Přihlašovací formulář by měl být umístěn na všech stránkách vašeho webu, které obsahují informace o vás, o vašich webových stránkách, o kontaktu s vámi a podobně.
To je totiž místo, kam lidé chodí, pokud se o vás chtějí dozvědět více, proč jim tedy nenabídnout možnost zůstat v kontaktu ;).
Stránka se související tématikou
Pokud například provozujete e-shop s počítači a rozhodnete se zasílat e-mailový seriál o tom, jak nejlépe využívat notebook pro svou práci, umístěte formulář ke každému notebooku, který máte v nabídce.
Takových e-mailových sérií můžete klidně vytvořit více a nabídnout je na takových místech svého webu, které se danou problematikou zabývají.
Pod jakýmkoli článkem či informačním sdělením
V případě, že provozujete i blog nebo jiným způsobem zveřejňujete na svém webu nejrůznější informace, je dobré umístit přihlašovací formulář pod každý článek nebo informační sdělení.
Často se stává, že po přečtení zajímavých informací jsou čtenáři mnohem více nakloněni k tomu, aby se k odběru vašich e-mailů přihlásili.
Mimo vaše webové stránky
Vzhledem k tomu, že přihlašovací formulář je zpravidla jen kousek kódu, můžete jej vložit kdekoli, kde je povoleno používat html kód a scripty.
Skvělým příkladem může být vložení formuláře na vaši Facebookovou stránku. Aplikace na Facebooku umožňují použití html kódu.
Pokuste se implementovat přihlašovací formulář i na jiných místech, kde vás mohou návštěvníci najít.
Další možnosti??
Máte nějaké další doporučení, jak a kam umístit přihlašovací formulář pro dosažení co nejlepší efektivity? Podělte se s námi 🙂
Mohlo by vás zajímat také:
- E-mail Marketing – 7. díl – Respektujte své Odběratele
- E-mail Marketing – 2. díl – Jak si Vybrat Službu Pro E-mail Marketing
- Jak Úspěšně Získat od Návštěvníka E-mailový Kontakt
- E-mail Marketing – 8. díl – Jak na Legální E-mail Marketing
- E-mail Marketing – 5. díl – Jak Vytvořit E-mail, který Nelze Ignorovat
Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!