Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Srpen 2011

Měsíční zpráva o návštěvnosti

Vítejte u další měsíční zprávy o návštěvnosti. Tentokrát za měsíc srpen.

Každý měsíc vypracovávám tyto zprávy o návštěvnosti proto, abych si udržel perfektní přehled o tom, jak se návštěvnost těchto webových stránek vyvíjí. Zároveň (a zejména) proto, abychom všichni viděli, co napomáhá zvýšení návštěvnosti, co je efektivní a co není.

Co nelze měřit, nelze řídit.

Proto je důležité návštěvnost webových stránek sledovat a mít přehled o tom, co mělo na návštěvnost pozitivní dopad. Tyto ověřené metody je potřeba následně reprodukovat a držet se jich.

Jak si Propagace na internetu vedla v srpnu 2011?

Důležité události v srpnu 2011

V srpnu bylo nejvýznamnější událostí školení pana Michala Kubíčka o Linkbuildingu. Michal je autorem knih Velký průvodce SEO a 333 tipů a triků pro SEO a opravdovým odborníkem na vše, co se týká internetového marketingu, optimalizace stránek, linkbuildingu a podobně. Byla to pro mne opravdu čest se s ním setkat osobně a zúčastnit se jeho školení 🙂

Školení bylo velmi zajímavé a s laskavým svolením Michala jsem z něj přinesl 10 nejzajímavějších tipů všem čtenářům Propagace na internetu:

Věřím, že tyto články se hodí každému, kdo pracuje na posílení hodnocení svých webových stránek a na získávání nových návštěvníků 😉

V srpnu jsem se také dostal na základě pozvánky do nové sociální sítě Google+. Budu mít tedy možnost Google+ detailně prozkoumat, vyzkoušet jeho silné a slabé stránky a pak zde všechny tyto informace zveřejnit.

O Google+ jsme si řekli ve článku Google+ aneb Coo? Další Sociální Síť?. Google je přecijen nepřehlédnutelný gigant v online světě a prozatimní zájem o participaci na testovacím provozu Google+ předpovídá (navzdory všem ostatním řečím), že se dokáže uchytit a získat si své přiznivce. No uvidíme 🙂

Statistiky návštěvnosti

Návštěvnost v srpnu 2011

Návštěvnost srpen 2011

V několika ohledech byl srpen mnohem úspěšnější než červenec. Návštěvnost vzrostla vzhledem k červenci o více než polovinu. Přesně o 51,45% jak je viditelné na screenshotu z Google Analytics.

Takový nárůst návštěvnosti v srpnu jsem opravdu nečekal. Počítal jsem s tím, že mnoho lidí bude ještě mimo pracovní „nasazení“ a že se budou snažit užít si ještě zbytek léta a prázdnin.

Návštěvností jsem velmi mile překvapen 🙂

Bounce rate, tedy míra opouštění stránek vzrostla na 60,29% a klesl průměrný čas strávený na stránkách na 2 minuty a 30 vteřin. Procento nových návštěv je 59,33.

Tyto 3 hodnoty jsou společně propojené, vzhledem ke zvýšení návštěvnosti a procentu nových návštěv je také pochopitelné, že ne každý najde na tomto webu přesně to, co potřeboval a proto ze stránek odcházejí. To má dopad na zvýšení bounce rate a pokles průměrného času stráveného na stránkách.

Zdroje návštěvnosti v srpnu 2011

Zdroje návštěvnosti srpen 2011

Přestože návštěvnost ještě zdaleka nedosahuje hodnot, jaké bych si představoval, musím říct, že její struktura mě velmi těší :).

V srpnu je struktura návštěvnosti téměř dokonalá, vzhledem k mým představám. Nejvíce lidí přišlo skrze vyhledávače – 132 lidí (63,16% celkové návštěvnosti).

Prostřednictvím odkazu na jiné stránce (referring sites) přišlo celkem 51 lidí (24,40% celkové návštěvnosti).

Zadáním přesné adresy webových stránek přišlo 26 lidí (pouhých 12,44% celkové návštěvnosti).

A co to znamená?

Znamená to, že Propagace na internetu se rozrůstá, nálézají ji noví lidé pomocí vyhledávačů. Pokud se jim budou webové stránky líbit a budou obsahovat informace, které tito lidé potřebují, je vysoká pravděpodobnost, že se z nich stanou stálí návštěvníci.

To, že referring sites jsou na druhém místě (konkrétně nejvíce návštěvníku doporučil facebook) je také velmi přínosné, neboť z facebooku přicházejí také lidé, kteří doposud nemuseli o tomto webu vůbec vědět.

Přímé zadání adresy by mělo zůstat na posledním, tedy třetím, místě. Přímé zadání adresy totiž ve většině případů nemusí znamenat nového návštěvníka.

Zhodnocení

Návštěvností v srpnu jsem byl opravdu velice překvapen. Očekával jsem další „mrtvý“ měsíc, stejně jako v červenci. Návštěvnost se ale rozhoupala velmi hezky a je dokonce větší, než byla v červnu – v ještě běžném pracovním/školním měsíci.

Jen tak dále 🙂

Co se bude dít v září?

V září se chystám na jednu změnu, která přijde určitě vhod mnoha návštěvníkům. Chystám se vytvořit samostatnou stránku s vysvětlením jednotlivých pojmů spojených s tématy propagace na internetu, optimalizace webových stránek, internetový marketing a podobně. Tato stránka by měla poskytnout odrazový můstek každému, kdo si nebude jistý významem nějakého konkrétního pojmu. Stránka bude samozřejmě průběžně aktualizovaná, aby byl „slovníček“ opravdu co nejvíce přínosný.

Samozřejmě opět vyjde spousta článků, na jejichž kvalitě si dávám opravdu záležet, aby vám přinesly co nejhodnotnější informace ;).

Takže… Všem děkuji za váš čas strávený čtením této měsíční zprávy a přeji více než úspěšný, první poprázdninový pracovní měsíc! 🙂

Máte nějaké poznámky, jak bychom mohli tento web udělat kvalitnější a informačně bohatší? Napište je do komentářů níže!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

9 komentářů u Měsíční Zpráva o Návštěvnosti – Srpen 2011

  1. Bartes napsal:

    Jen tak dál, přeju ti ať se ti to tu rozrůstá!

  2. Radek napsal:

    Stránky jsou velice pěkně graficky zpracovány a informace hodnotné a dobře napsané. Návštěvnost se bude určitě zvyšovat.

    • Jakub napsal:

      Děkuji Radku, jsem rád, že se grafické zpracování líbí. Informace se snažím vždy psát tak, ať jsou co nejpřínosnější pro čtenáře a snad se mi to i daří 🙂 děkuji mnohokrát za uznání 🙂

  3. Tomáš napsal:

    Moc dobré hlavní téma stránky, v dnešní době moc aktuální, propagace je jedna z nejdůležitějších věcí. Ale grafiku stránky bych nechal spíš na odborníka, originalita se sice cení, ale je to trochu moc přeplácaný – myslím tím hlavně fonty, nejsem sice žádný grafik, ale doporučuje se nepoužívat více než 2, max. 3 typy fontů na stránce, ty jich tam máš asi 5 a vypadá to pak dost komicky, nepůsobí to moc profesionálně. Ale i přesto bych si s tebou vyměnil odkazy, protože nápad se mi moc líbí. Přeju hodně štěstí a ať ti návštěvnost stoupá.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Tome, děkuji za uznání i přání do budoucna 🙂 redesign grafiky ještě promyslím, ale nic, co by se chystalo v brzské době. Výměnu odkazů zvážím a dám ti vědět e-mailem, každopádně díky za komentář 😉

      • Tomáš napsal:

        Můžeš mi prosím vysvětlit, jak je možné, že máš tak nízkou návštěvnost, když píšeš o propagaci na internetu?Někde asi děláš chybu…kde???

        • Jakub napsal:

          Zdravím Tome, samozřejmě, že někde dělám chybu, vždy lze pro webové stránky udělat více :).

          Ale každopádně, tyto webové stránky jsou o tom, jak zvýšit návštěvnost webových stránek zdarma. Mohl bych si zařídit bannerovou, textovou nebo i PPC reklamu a návštěvníků bych měl hned o několik tisíc víc. Já se ale snažím ukázat majitelům webových stránek, jak si zvýšit návštěvnost zdarma…

          Dále – tyto webové stránky jsou relativně nové (pár měsíců). Nejsou pro vyhledávače ještě pořád dostatečně „zaběhnuté“ – například Google PageRank, který také svým způsobem informuje o kvalitě stránek, se přepočítává pouze 1x ročně.

          Přesto se návštěvnost stále zvyšuje a srdečně tě zvu na měsíční zprávu o návštěvnosti za září, která vyjde v pondělí příští týden 🙂

  4. Pingback: Měsíční Zpráva o Návštěvnosti - Září 2011 | Propagace na internetu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!