Možnosti Reklamy a Propagace, Na Které Byste Opravdu Neměli Zapomínat

Možnosti reklamy

Na webu Propagace Na Internetu se obvykle věnujeme (jak název napovídá :D) propagaci, reklamě a marketingu na internetu. Jenže internet není jediná „realita“, kde se život odehrává.

No a proto bych se v dnešním článku rád podíval i na ostatní způsoby propagace a marketingu, na které byste nikdy neměli zapomínat. I když propagujete své podnikání na internetu, je bezpočet dalších způsobů, jak své podnikání (i kdyby bylo striktně internetové) můžete propagovat i offline.

Ovšem my se na tyto způsoby reklamy podíváme spíše z obecného pohledu. Pokud ovšem byste se do této problematiky rádi ponořili trochu hlouběji, určitě bych doporučil tuzemského experta na mediální propagaci – MediaGuru, tady čerpám já. Najdete zde spoustu návodů, tipů a analýz pro nejrůznější způsoby propagace – jak online, tak i offline.

Bannery, billboardy, cedule, plakáty… Indoor&Outdoor

Určitě stojí za zvážení v podnadpise popsané způsoby propagace. I když se vaše podnikání odehrává pouze a jenom na internetu, tyto způsoby reklamy mohou přivést nejednoho kvalitního návštěvníka.

Pokud provozujete zároveň kamennou prodejnu, nebo máte kancelář a poskytujete nějaké služby, o to více se vám vyplatí využít této lokální propagace.

Poznámka – při naší propagaci kamenného obchodu se skvěle vyplatila reklamní cedule umístěná poblíž tramvajové zastávky. Lidé čekající na tramvaj, znudění, koukající kolem sebe, často sledují okolní prostředí a také samozřejmě – reklamní cedule :).

Nemusí se však jednat pouze o reklamní plochy venku – zamyslete se třeba, jestli by vám podobnou službu neudělala i reklamní cedule umístěná v nákupním centru. Nákupními centry projde každý den obrovské množství lidí nejrůznějších zaměření a cena za takovou reklamu není obvykle nijak extrémně vysoká.

Kromě toho se dá také domluvit s jiným podnikatelem, že se budete propagovat navzájem. Můžete oba do své kamenné prodejny na frekventované místo umístit plakát toho druhého. Nezapomínejte – spolupráce je silnější než konkurenční boj ;). Ale samozřejmě je vhodné volit takového partnera, jehož výrobky se s vašimi doplňují.

Reklama v tisku

Pokud existují noviny nebo magazíny/časopisy, které vycházejí pravidelně a jsou určené pro vaší cílovou skupinu, neváhejte a vyzkoušejte je. Zjistěte si ceny, porovnejte si jednotlivé tiskoviny a zveřejněte svůj inzerát.

Přestože v dnešní době máme k dispozici prakticky neomezené množství informací zdarma (díky internetu), klasické noviny a časopisy mají pořád své využití. Ani jedinkrát jsem nezažil, že bych si sedl do restaurace nebo kavárny a nespatřil nějakého posedávajícího čtenáře.

V tomto případě je také obrovskou výhodou, že zaplatíte za reklamu a nemusíte se starat o propagační a distribuční kanály. Prostě jednoduše zašlete svůj návrh a o zbytek se postará redakce daného magazínu, časopisu nebo novin.

Rozhlas

Stejně jako v případě tisku, ani rádio není zdaleka mrtvé. Rádia stále poslouchá obrovské množství lidí. A stejně jako v tisku, i v tomto případě mají většinou posluchači něco společného. Takže i zde si můžete vybrat stanici a čas v závislosti na tom, kdo chcete, aby vaši reklamu slyšel.

Příklad – chcete-li sdělit komerční zprávu mladým teenagerům, můžete si zvolit rádio Helax, nebo třeba Evropu 2. Pokud chcete cílit spíše na konzervativnější jedince, můžete zvolit Český Rozhlas Radiožurnál. a zároveň – stejně jako v televizním vysílání, i rádio má svůj program, pokud tedy potřebujete udělat reklamu autoservisu, můžete se s rádiem domluvit tak, aby vaše reklama běžela právě před, během, nebo po programu pro motoristy.

Televizní a kino reklamy

Reklama v kině a v televizi patří mezi ty nejnákladnější způsoby propagace. V případě, že chcete vyzkoušet i tento způsob, je potřeba být opravdu originální. Snažte se vžít do kůže svého cílového zákazníka, co by jej v televizní komerční reklamě mohlo zaujmout?

Nezapomínejte – každé médium má svého konzumenta

I když se pohybujeme ve světě, kde je velmi snadné získat informace online, okamžitě a zdarma, lidé jsou stále věrní i klasickým hmatatelným médiím a stále rádi sledují televizi a poslouchají rádia. Kromě toho také čas od času musejí vyrazit i ven :). Nepodceňujte tedy i tyto způsoby propagace, můžete tak přijít o spoustu potenciálních klientů. Nesázejte pouze a jen na internet…

Internet by měl být součástí vašeho marketingového mixu, nikoli jediným pilířem propagace.

Pokud vás tato problematika opravdu zajímá a chtěli byste se dozvědět více, já získávám informace z již výše zmíněného MediaGuru.cz.

Vyzkoušeli jste některé z výše zmíněných způsobů propagace? Jaké jsou vaše zkušenosti? Podělte se s námi v komentářích 😉

Sdílejte článek se svými přáteli – je to jednoduché, určitě to ocení 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

9 komentářů u Možnosti Reklamy a Propagace, Na Které Byste Opravdu Neměli Zapomínat

  1. Pavel napsal:

    Osobně se mi docela osvědčila reklama formou letáků a hlavně inzerce v regionálních novinách.
    Často se mi také stává, že se mi ozývají lidé až po X týdnech a měsících po roznosu letáků nebo novin, většinou starší generace si letáky nebo reklamu novinách schová a využije ji, až ji skutečně potřebuje. Takže přínos takové reklamy nemusí být vždy okamžitý, ale i dlouhodobý. Hlavní skupinu, kde taková reklama padá na úrodnou půdu, vidím u lidí, kteří nemají přístup k internetu, tj. starší generace. To jsou také lidé, kteří mají relativně dost času a se zájmem si pročtou regionální noviny.
    Reklama v regionálním tisku se mi zdá také výhodná z hlediska poměru ceny a počtu oslovených čtenářů.
    Zákazníky z mladší generace získávám v převážné míře z internetu.

    • Jakub napsal:

      Naprosto souhlasím, určitě bych reklamu v tisku nezavrhoval… Ale ono i na mladší generace – výběrem dobře cíleného časopisu pro mládež můžeme oslovit velké množství potenciálních zákazníků…

  2. Honza napsal:

    Tištěná reklama má i v dnešní digitální době své opodstatnění. Mnohdy má větší přínos než ta internetová.

  3. Pingback: Wladass.cz | Tipy na zajímavé weby

  4. Josef P. napsal:

    Já za sebe můžu doporučit tištěnou reklamu s umístěním v ordinacích lékařů, nic mi nedovedlo do kanclu tolik lidí, jako reklamní letáky u lékařů v čekárnách. Tam lidé z nudy při čekání přečtou snad i s prominutím toaletní papír. Jen je dobré se před umístěním dovolit aby pak člověk nebyl za lékařského spamera 🙂

  5. Jste v tíživé finanční situaci a hledáte nejlepší způsob, napsal:

    Dobrý den, jsem soukromý věřitel nabízející půjčky s nízkým úrokem. V oblasti ekonomiky nabízím půjčku od 50 000 Kč do 100 000 000 Kč. Půjčka je velmi bezpečná a poctivá. Kontaktujte mě prosím na můj email: usti.boxing12@gmail.com

  6. hojdva napsal:

    Dobrý den, máte zájem o půjčku? nabízíme podnikatelskou půjčku, osobní půjčku, půjčku na auto, půjčku, studentskou půjčku, obchodní úrok, zástavní právo pro obchodní expanzi v rozsahu od libovolné částky. Naše nabídka je jednoduchá a rychlá. nabízíme půjčky jak investorům, tak společnosti E-mail: hojdovamartiana362@gamail.com

  7. ROLLER napsal:

    Expresní půjčka od soukromé společnosti

    Hledáte podnikatelskou půjčku, osobní půjčku, půjčku na bydlení, půjčku na auto, studentskou půjčku, půjčku na konsolidaci dluhu, nezajištěnou půjčku?, rizikový kapitál atd.? nebo jste odmítli půjčku od banky nebo finanční instituce z jednoho nebo více důvodů? Přišli jste na správné místo pro řešení pronájmu Přišli jste na správné místo pro své řešení pronájmu! Jsem soukromý věřitel a nabízím podnikatelské a osobní půjčky v rozmezí 30 000 až 10 000 000 Kč každému vážnému člověku s nízkou úrokovou sazbou 3%. E-mailem : Rollerdominika@gmail.com
    Whatsapp: +420702455380

Napsat komentář: Jste v tíživé finanční situaci a hledáte nejlepší způsob, Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!