Proč Byste Měli Milovat Svou Konkurenci?

Proč Byste Měli Milovat Svou Konkurenci

Již jsem v minulosti naznačil střípky toho, jak vám může být vaše konkurence prospěšná.

Konkurence je totiž dokonalou případovou studií ve vašem oboru podnikání. Je to dokonalý příklad všeho, co funguje a co nikoli.

Od své konkurence se toho můžete hodně naučit. Konkurence není váš nepřítel, konkurenci vnímejte spíše jako svého partnera – přítele.

I když si spolu nepůjdete sednout na kávu a probírat obchodní záležitosti, jako například co vám přineslo minulý měsíc největší zisky a podobně…

Přesto můžete s podobným cílem sledovat webové stránky a jiné propagační akce své konkurence…

A jak na to? O tom si povíme v tomto článku…

Podívejme se na základní věci, které byste u své konkurence měli sledovat a které vám pomohou ve vašem podnikání.

Co má u zákazníků úspěch?

Prozkoumejte webové stránky své konkurence, prozkoumejte jejich reklamu v časopisech, novinách, popřípadě v jiných médiích.

Na co zákazníci reágují pozitivně, co se jim nejvíce líbí a co je důvodem toho, že u vaší konkurence nakupují?

Sepište si seznam těchto věcí a přemýšlejte, co je cílem těchto zákazníků. Jakým způsobem byste je mohli oslovit vy? Je nějaký podobný produkt či služba, která by tyto cílové zákazníky mohla zajímat a kterou by pro vás nebyl problém zavést do svého portfolia?

Na co si zákazníci stěžují?

Sledujte v komentářích a diskuzích, na co si zákazníci vaší konkurence nejvíce stěžují.

Co těmto zákazníkům nejvíce vadí?

Poučte se z negativních tahů své konkurence a vy sami se těmto věcem vyhýbejte. I kdyby se jednalo o nějakou zajímavou službu, nebo zajímavý produkt. Vaše konkurence to již vyzkoušela a nepřineslo to požadované výsledky.

I tyto informace vám mohou být prospěšné – nezkoušejte něco, co jiným nefungovalo.

A nebo také naopak – víte proč vaše konkurence neuspěla? Eliminujte negativní faktory, které zákazníky odrazují a přijďte s podobným  produktem, který už bude zákazníkům ušitý na míru.

Stěžují si zákazníci na nekvalitní výrobky? Na nepříjemné jednání? Na komunikaci s vaší konkurencí? Ukažte jim, že vy jste jiní.

Jaké jsou propagační akce vaší konkurence?

Provádí vaše konkurence propagační akce? Zařizuje si reklamu na billboardech? Na letácích? Na webových stránkách? Propagují se na Facebooku, Twitteru, nebo jiné sociální síti? Spouštějí PPC kampaň? Nebo investují i do jiných médií jako je například rádio nebo televize?

Sledujte propagační kampaně své konkurence a snažte se od nich co nejvíce přiučit.

Je vaše konkurence mnohem větší společností, než jste vy? Pak mají nejspíše své vlastní marketingové oddělení, ve kterém pracují na přípravách těchto propagačních akcí opravdoví profesionálové. A od těch se toho můžete naučit opravdu hodně.

Sledujte a učte se…

  • Na jaké cílové zákazníky se zaměřují?
  • Na čem postavili svou reklamní kampaň?
  • Jakým způsobem píší reklamní texty?
  • Na jakých místech své reklamy zobrazují?

Tyto informace pro vás mohou mít cenu zlata.

Co nabízejí za doplňkové produkty/služby?

Kromě primárních produktů, jaké doplňkové produkty nabízejí vaši konkurenti? Nabízejí k tvorbě webových stránek také hosting zdarma? Nabízejí k tisku letáků vizitky za nízkou cenu? K DVD filmu hudební CD? Ke koštěti čistící prostředek? Akci 3+1 zdarma?

Sledujte, jaké doplňky dokážou vaši zákazníci ocenit. Nezřídka se může stát, že hodnota bonusů, který dostanete k nákupu, převyšuje samotnou cenu primárního produktu (samozřejmě jen z reklamního pohledu ;)).

Zkuste zavést něco podobného i ve vaší firmě. Reagujte na svou konkurenci a ukažte zákazníkům, že i vy dokážete být (přinejmenším) stejně dobří jako oni. A to i v případě, kdy velikostí nemůžete dané společnosti konkurovat.

Na jakých místech váš konkurent komunikuje se zákazníky

Provozuje vaše konkurence propagaci na facebooku? Buďte tam také!

Je váš konkurent na Twitteru? Buďte tam také!

Propaguje se váš konkurent na diskuzním fóru, spojeným s danou problematikou? Buďte tam také!

Má váš konkurent reklamní cedulku na třicátém-čtvrtém stromu v lese? Dejte si ji vedle a ještě o padesát metrů dál…

Jednoduše sledujte, kde dochází ke kontaktu se zákazníky a buďte na těchto místech také. Kromě toho hledejte další místa, kde můžete s vašimi cílovými zákazníky navázat kontakt.

Milujte (a sledujte) svou konkurenci, můžete se toho hodně naučit.

Vaše konkurence může být dokonalým zdrojem informací, které jinde nenajdete. Vaše konkurence patrně vyzkoušela mnoho věcí, o kterých vy třeba teprve přemýšlíte.

Vaše konkurence je dokonalou případovou studií. Vaše konkurence je vaším největším spojencem!

Sledujte vše, co vaše konkurence dělá… Sledujte a berte si příklad ze všeho, co vaše konkurence dělá dobře a vyhněte se tomu, co dělá špatně.

Věnujete dostatečnou pozornost své konkurenci? Díváte se na své konkurenty těma správnýma očima?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!