Už Jste Upgradovali Své Stránky Na Facebooku?

Facebook Timeline

Facebook si na nás připravil další změny. 30.3.2012 se změní vzhled facebookových stránek.

Už teď máte možnost si nový vzled vyzkoušet a vyšperkovat, aby jste byli opravdu připraveni, až změna nastane.

My si v tomto článku všemi změnami projdeme, aby vás nový vzhled nezaskočil 😉

Při přepnutí na nový způsob zobrazení uvidíte jako první…

Panel pro správu

Panel pro správu se zobrazuje ve vrchní části facebookové stránky (samozřejmě pouze administrátorům :)). Podívejme na obrázek:

Facebook - panel pro správuVe vrchní části máte nová upozornění a nové zprávy (tedy spíše aktivní konverzace).

Ve spodní části jsou pak zobrazeni nejnovější „fanoušci“ vaší stránky. Uprostřed jejich celkový počet – pokud dosáhnete počtu 30 lidí, kterým se to líbí, otevře se vám přístup k dalším přehledům. Jak vidíte, mám to ještě uzavřené, tak klikejte na „To se mi líbí“ hned teď na Facebookové stránce Propagace Na Internetu 🙂 předem mnohokrát děkuji. Ve spodním pravém rohu panelu pro správu pak máte přístup k tipům, trikům a návodům.

Proč byste mě měli sledovat na facebooku nebo twitteru? Na těchto místech vám dám vědět nejen o nově vycházejících článcích, ale také o různých zajímavých článcích spojených s propagací a marketingem na internetu.

V panelu pro správu máte tedy veškeré důležité informace pohromadě. Máte tedy přehled okamžitě, když na svou stránku příjdete.

Oblast s logem vaší stránky

Logo vaší facebookové stránky se zobrazuje úplně nahoře pro běžného návštěvníka. Opět se podívejme na obrázek:

Facebook - obrázek s logemNejvýše se zobrazuje logo vaší stránky. Tím je obrázek o rozměrech 851 pixelů na šířku a 315 pixelů na výšku. Oproti minulému logu jsou zde určitá omezení – logo nesmí obsahovat reklamní sdělení, nesmí vyzývat návštěvníky k tomu, aby klikli na „To se mi líbí“ a tak dále. Zvolíte-li nahrání nového loga, doporučuji si přečíst kompletní restrikce (bude vám to zobrazeno).

Pod logem je potom zleva vaše profilová fotografie, kterou zvolíte mezi fotkami a pokud je potřeba, uděláte výřez. Vedle profilové fotografie je název vaší stránky a pod ním kolika lidem se to líbí.

Níže jsou informace o vás, firmě, produktu, skupině nebo o čemkoli, pro co byla stránka vytvořena. A následují aplikace/odkazy. Tento panel si můžete přizpůsobit obrazu svému (měnit pořadí a podobně).

A jdeme na to hlavní…

Časová osa s příspěvky

Hned pod oblastí s logem a informacemi se zobrazuje časová osa, na které jsou umístěné vaše příspěvky.

Facebook Timeline - příspěvkyJak vidíme na obrázku, vlevo nahoře je panel pro napsání nového příspěvku, vložení fotky, otázky nebo události. Pod tímto panelem jsou již samotné příspěvky.

Vlevo nahoře se nejdříve zobrazuje tzv. „připíchnutý příspěvek„. Tohoto dosáhnete, když přejedete nad příspěvkem a v pravém horním rohu zvolíte v nastavení „Upravit nebo odebrat“ volbu „Připnout nahoru„. Připnutý může být vždy jen jeden příspěvek. Čemuž moc nerozumím, podle mě by bylo lepší, kdyby šly připíchnout dva příspěvky – jeden vlevo a jeden vpravo :).

Dále se již zobrazují příspěvky „na střídačku“ – jeden vlevo, jeden vpravo v takovém pořadí, v jakém jste je zveřejnili.

Dále máte ještě možnost označit příspěvek jako důležitý. Toho dosáhnete tak, že přejedete nad příspěvkem a kliknete na hvězdu „nastavit jako důležité„. Příspěvek se poté roztáhne po celé šířce, jak je vidět na obrázku níže:

Facebook - důležitý příspěvekSnad vám tento úvod do nových facebookových stránek pomohl – nezapomeňte, že musíte svou stránku upgradovat. 30.3.2012 se totiž stránky automaticky přenastaví na tento nový styl a nechcete přece, aby vaše stránka vypadala jako splácaná dohromady 🙂

V brzské době si pro nás facebook chystá podobnou úpravu všech profilů. Vypadá to docela zajímavě a přehledně, co si o tom myslíte vy?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

9 komentářů u Už Jste Upgradovali Své Stránky Na Facebooku?

  1. Díky za tipy! To „připnout nahoru“ jsem si sám nevšiml. Je to asi podobná funkce jako „sticky“ na fórech…

    • Jakub napsal:

      Ano přesně tak, je to výborná funkce, protože už nemusíš ty nejdůležitější informace neustále postovat dokola a „spamovat“ tím všem zeď 🙂

  2. Jana napsal:

    Dobrý den, na fcb stránkách mám přes tři tisíce fanoušků, přesto mi nejdou zobrazit přehledy. Mám tam stále hlášení, že musí být 30 likes. Dříve to fungovalo, zlobit to začalo asi před měsícem, ještě ve starých přehledech, kdy se statistiky zobrazovaly jen částečně (např. aktivita). V novém vzhledu už nevydoluji ze statistik nic, nevíte, co je příčinou? Nenarazila jsem zatím na to, že by měl někdo stejný problém. Díky, Jana

    • Jakub napsal:

      Dobrý den Jano, také jsem se s tím ještě nikde nesetkal a ani neslyšel o tomto problému, troufám si však říci jedno – chyba bude na straně facebooku, nejspíše nějakého technického rázu. Nebojte se tedy kontaktovat technickou podporu ať vám to rychle dají do pořádku.
      Vzhledem k tomu, že tato chyba není běžná není tedy ani uvedená mezi FAQ, proto nejlépe kontaktujte technickou podporu pomocí tohoto kontaktního formuláře a popište jim svůj problém 🙂
      Snad se váš problém rychle vyřeší…

      • Jana napsal:

        Děkuji za odpověď. Problém jsem už přes tento formulář hlásila, čekám na odpověď. Chtěla jsem se to pokusit „opravit“ sama:-) Jana

        • Jakub napsal:

          Nemáte za co, bohužel jsem vám nepomohl, možná bych hledal další způsoby, jak tento problém nahlásit. Vzhledem k tomu, že nikde není žádný telefonický kontakt na podporu, aby se tento problém rychle vyřešil, zkuste ještě napsat otázku komunitě, třeba někdo tento problém zná a bude vědět co s tím…

  3. Jakub napsal:

    Dobrý den Jano, také jsem se s tím ještě nikde nesetkal a ani neslyšel o tomto problému, troufám si však říci jedno – chyba bude na straně facebooku, nejspíše nějakého technického rázu. Nebojte se tedy kontaktovat technickou podporu ať vám to rychle dají do pořádku.
    Vzhledem k tomu, že tato chyba není běžná není tedy ani uvedená mezi FAQ, proto nejlépe kontaktujte technickou podporu pomocí tohoto kontaktního formuláře a popište jim svůj problém 🙂
    Snad se váš problém rychle vyřeší…

  4. Matúš napsal:

    Ako možem poslať pozvánky priatelom na stranky iných?

    • Jakub napsal:

      Obávám se, že pokud se jedná o stránku, můžeš ji jenom sdílet. Pozvánky jsou možné jen pokud jsi administrátorem stránky…

Napsat komentář: Jakub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!