Lekce Internetové Anatomie

Lekce internetové anatomie

Tento článek jsem měl napsat už dávno. Nevím, proč mě to napadlo až teď, ale jak se říká – lepší pozdě, než nikdy. Přestože většina lidí tyto věci zná, pro úplnost je potřeba, aby tyto základy na našich stránkách byly.

Podíváme se tedy na:

  • anatomii webové stránky,
  • anatomii stránky s výsledky vyhledávání,
  • jak vypadá vaše stránka zobrazená mezi výsledky vyhledávání.

V článku optimalizace webových stránek – on-page faktory jsme si řekli, jak je důležité mít své webové stránky správně vytvořené, aby se co nejlépe zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání.

Také jsme si řekli, že nejdůležitějším on-page faktorem je titulek každé vaší jednotlivé webové stránky.

Podívejme se, jak vypadá webová stránka a co chápeme pod jednotlivými pojmy

Webová stránka a objasnění pojmů

Titulek stránky

Titulek stránky se v kódu webové stránky nachází v její hlavičce mezi značkami <title> a </title>. Zobrazuje se jako název okna vaší webové stránky (umístění záleží na prohlížeči). Zároveň se zobrazuje jako nadpis odkazu vaší webové stránky mezi výsledky vyhledávání. Titulek je nejdůležitějším on-page faktorem, proto jej vždy pečlivě vyplňujte.

Nezapomeňte:

  • Titulek musí obsahovat klíčová slova, na které se tato vaše webová stránka zaměřuje.
  • Titulek musí být napsán tak, aby přiměl uživatele na něj kliknout mezi ostatními výsledky vyhledávání.

Panel adresa

Panel adresy vašeho prohlížeče vám umožňuje přímý přístup na jakoukoli webovou stránku – stačí zde zadat její adresu. Této adrese každé webové stránky říkáme url adresa (z anglického uniform resource locator).

Pokud se právě zabýváte optimalizací svých webových stránek, zde si můžete zkontrolovat, obsahují-li vaše jednotlivé webové stránky ve svých url adresách potřebná klíčová slova. V opačném případě si můžete každou takovou webovou stránku připsat na svůj seznam úkolů pro správce vašich webových stránek :).

Nezapomeňte:

  • Adresa vašich webových stránek by měla být snadno zapamatovatelná.
  • Url adresy vašich jednotlivých stránek by měly obsahovat klíčová slova, na které jsou zaměřeny.

Logo

O logu asi není třeba nic moc vykládat. Pokud používáte obrázkové logo, pamatujte na to, aby obrázek obsahoval ve svém titulku a alternativním popisu klíčová slova.

Nezapomeňte:

  • Logo musí doplňovat design vašeho webu a působit poutavě na vašeho návštěvníka.
  • Titulek a alternativní popis obrázku s logem by měl obsahovat klíčová slova.
  • Logo musí korespondovat s vašimi kamennými prodejnami.

Navigace

Na těchto stránkách používám jednoduchou horizontální navigační lištu. Vy ovšem můžete potřebovat složitější navigační strukturu. Vždy se snažte navigaci vytvořit tak, aby se na kteroukoli stránku vašeho webu dalo dostat na nejvýše tři kliknutí.

Nejdůležitějším kritériem pro správnou navigaci je samozřejmě to, aby byla uživatelsky přátelská. Každý návštěvník vašeho webu musí dokázat s vaší navigací intuitivně pracovat a najít vše, co najít potřebuje. Pokud nebude schopen rychle najít to, co jej zajímá, počítejte s tím, že vaše webové stránky opustí.

Nezapomeňte:

  • Navigace webových stránek musí být intuitivní – tedy jednoduchá a snadno pochopitelná pro vaše návštěvníky.
  • Navigace je propojením všech webových stránek vašeho webu. To je důležité pro vyhledávače, aby správně zaindexovaly všechny stránky vašeho webu.
  • Odkazy v navigaci by měly obsahovat vhodná klíčová slova.

Nadpisy

Nadpisy na vašich webových stránkách jsou rovněž důležité pro vaši on-page optimalizaci.

Na každé webové stránce by se měl nacházet jeden nadpis nejvyšší důležitosti (H1). Tento by měl obsahovat zvolená klíčová slova pro danou webovou stránku.

Další nadpisy (H2-H6) se již mohou objevovat vícekrát. Nezapomeňte však dodržovat správnou strukturu.

Nezapomeňte:

  • Nadpisy musí vhodně strukturovat text pro lepší čtivost a přehlednost.
  • Na každé stránce by se měl objevovat nejdůležitější nadpis (H1) pouze jednou.
  • V nadpisech by se měla objevovat klíčová slova.

Boční panel – sidebar

Boční panel je prostor na webové stránce. Může se vyskytovat na pravé či levé straně a zpravidla se objevuje stejný boční panel na všech stránkách vašeho webu. Zde se uvádějí informace, které chcete, aby měli návštěvníci stále na očích.

Stránka s výsledky vyhledávání (SERP)

Stránka vyhledávačů, na které se zobrazují výsledky vyhledávání. Pro tuto stránku se také používá zkratka SERP (z angličtiny search engine results page).

Stránka s výsledky vyhledávání - SERP

Placená reklama se na této stránce objevuje v pravém panelu (sidebaru) a zpravidla také na prvních místech výsledku vyhledávání ve žlutě podbarveném obdelníku (PPC reklama – platíte za kliknutí na vaši reklamu).

Studie však ukazují, že mnohdy je efektivnější být na předních místech přirozeného vyhledávání. Lidé často podvědomě ignorují sponzorované odkazy – placenou reklamu.

Jak můžete vidět, výsledky vyhledávání se zobrazují takto:

  • nadpis (titulek stránky),
  • url adresa webové stránky,
  • popis stránky – buď úryvek z textu na webové stránce, nebo obsah meta značky „description“.

Pro přehlednost si uveďme ještě jeden obrázek s popisem:

Webová stránka mezi výsledky vyhledávání

Jak je vidět na obrázku, google využívá popis v meta značce „description“. Naopak Seznam raději volí úryvek z textu na stránce, což v případě blogů není příliš vhodné. Zobrazuje totiž část textu z posledního zveřejněného příspěvku. To o celkové povaze blogu příliš nevypovídá. Holt bratři ze Seznamu jsou stále o krok pozadu před Googlem.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!