E-mail Marketing – 4. díl – Jak Vytvořit E-mailovou Kampaň

E-Mail Marketing

Když se rozhodnete začít využívat síly e-mail marketingu, je dobré si vše předem promyslet.

Je několik věcí, na které byste při plánování měli brát ohledy a které budou ovlivňovat celou vaši e-mailovou kampaň.

E-mail marketing se v prvé řadě točí kolem celé podstaty vašeho byznysu – kolem vašich cílových zákazníků. E-mailová kampaň jim musí být ušitá na míru.

Neházejte flintu do žita, e-mail marketing zvládnete i vy. V tomto článku si povíme, jak naplánovat a vytvořit takový e-mail marketing, který vám umožní rozvíjet vztahy, udržovat kontakt a budovat si autoritu a důvěru v řadách vašich potenciálních zákazníků.

Cílový zákazník

Kdo je vaším cílovým zákazníkem?

Stejně tak, jak si jej představujete před sebou, když píšete texty pro své webové stránky, mějte jej neustále před sebou i když budete vytvářet e-maily pro svou e-mailovou kampaň.

Nejdůležitější je:

  • z čeho má váš cílový zákazník obavy nebo čeho by chtěl dosáhnout,
  • jaké má problémy (touhy),
  • jak nejlépe mu můžete pomoci tyto problémy vyřešit a touhy uspokojit.

Vždy, když budete psát e-mail, vžijte se do role svého cílového zákazníka. Myslete jako on, používejte stejná slova jako on, dívejte se na svět jeho očima.

A snažte se, aby tento cílový zákazník, byl při čtení vašeho e-mailu něčím obohacen. Každý váš e-mail by měl obsahovat přidanou hodnotu.

Definice cílů

Vidíte toho svého cílového zákazníka? Sedí naproti vám?

Výborně…

Teď se zamyslete nad tím, čeho chcete prostřednictvím e-mail marketingu dosáhnout.

Jasně… Každý chce mít tuny návštěvníků a přeplněný bankovní účet… Tak snadné to ale opravdu není a nikdy nebude…

Ale teď vážně, co je vaším cílem?

  • Informovat čtenáře o dané problematice?
  • Budovat si autoritu a důvěru?
  • Informovat o změnách v nabídce?
  • Přimět jej k nákupu?
  • Přivést jej na vaše stránky?

Kolem vašich cílů se bude točit celá vaše e-mailová kampaň.

Pokud chcete svého čtenáře zasvětit do problematiky, můžete vytvořit několika-dílný e-mailový seriál, který mu objasní základy.

Pokud si chcete u čtenáře budovat autoritu a důvěru, je potřeba mu kontinuálně nabízet hodnotné informace. Od začátku po složitější věci a ukázat mu, že se opravdu vyznáte a že vy jste tím pravým, za kým má přijít, když bude potřebovat pomoci…

Chcete-li jej informovat o změnách, akcích, slevách a podobně, využijete nejvíce hromadně rozesílané zprávy.

Chcete-li jej přimět k nákupu, musíte mu nejdříve ukázat, že u vás nakoupit chce, že víte co nabízíte, že umíte vyřešit jeho problém či uspokojit touhu a následně „zaútočit“ na jeho slabiny – obavy, strach, potřeby a touhy

Pokud chcete, aby se na vaše webové stránky lidé vraceli, můžete e-mail marketing využít k „nakousnutí“ nějakého tématu, o kterém se čtenář dozví více na vašich webových stránkách.

A tak dále…

Dobře zvažte, co od svého čtenáře chcete a mějte to na pamětí při každém e-mailu, který mu odesíláte.

Vaše cíle jsou hned na druhém místě – na prvním je samozřejmě váš cílový zákazník.

Co dál?

Ve chvíli, kdy začnete vytvářet plán své e-mailové kampaně, je potřeba myslet do budoucna.

Můžete sice vytvořit několik e-mailů, ve kterých svým odběratelům sdělíte vše podstatné a budete mít hotovo.

Mnohem lepší je ale dívat se o kousek dál, než je brzských pár týdnů.

Jestli to myslíte s e-mail marketingem vážně, vytvořte si plán. Váš e-mailový plán byste měli postavit na následujících vstupních informacích:

  1. Co ví váš cílový zákazník na začátku?
  2. Co všechno by měl vědět po skončení vaší e-mailové kampaně?
  3. Jakým způsobem jej provedete od začátku k cíli?

Naplánujte si tuto cestu chytře, abyste nemuseli čelit problémům jako je například nedostatek inspirace, hledání tématu na poslední chvíli, nedostatek informací a podobně.

Plán byste měli mít připravený krůček po krůčku ještě před tím, než vytvoříte první e-mail. Cesta od začátku k cíli by měla být jasně připravená. Ušetří vám to v budoucnu mnoho času a sil :).

V každém e-mailu předložte čtenáří informace týkající se pouze jednoho tématu. Pokud se jedná o širší téma, rozdělte jej do více e-mailů. Tím si zajistíte dostatek obsahu/informací, které můžete svým odběratelům posílat později…

E-mail marketing je o udržování kontaktu se zákazníky. Je to forma komunikace, která by v ideálním případě měla trvat věčně. Myslete na to i ve chvíli, kdy s touto komunikací začínáte – když píšete svůj první e-mail…

Postup ve formě krok-za-krokem návodu na vytvoření vaší první kampaně (z nuly – můžete začít hned teď a zdarma) najdete zde.

Máte svůj vlastní způsob, jak si naplánovat e-mailový marketing? Podělte se s námi v komentářích 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!