Google+ aneb Coo? Další Sociální Síť?

Google+ aneb Další Sociální Síť

Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn, StumbleUpon, Lidé, Líbim se ti…

A nyní novinka – Google+.

Nová sociální síť, nová vylepšení.

Nechci se zde věnovat rozboru Google+. Už dnes je na internetu mnoho článků a návodů, které jej popisují a hodnotí.

Zajímá mne spíše to, jaký bude mít tento velkolepý příchod nové sociální sítě dopad na nynější online svět.

Ráno se probudím, uvařím si kávu a sednu si k počítači. Nejdříve si zkontroluji novinky na Facebooku. Nějakých přibližně 350 příspěvků a nových článků. Zajímavé si přečtu, nejzajímavější okomentuji a dosrknu (už druhou) kávu.

No nic, je už hodně hodin… Twitter si nechám na odpoledne.

Naobědvám se a spouštím Twitter. Samozřejmě sleduji jen to co je pro mě nejdůležitější, takže u Twitteru nestrávím tolik času jako u Facebooku. Pročítám, retweetuji atd atd.

Mrknu v rychlosti na Lidé.cz, co se děje nového a pokecám s kamarády, kteří jsou zrovna online.

Zajímá mě také, co se děje nového v „pracovní“ oblasti, takže spouštím LinkedIn a čtu zajímavosti.

Končím s LinkedIn, začínám zívat a chystám se do postele… Dobrou noc strýčku Fido…

Ne, takhle opravdu nevypadá můj „pracovní“ den. Jen narážím na fakt, jak dokážou sociální sítě vyžírat čas.

Je úžasné, jak nám moderní sociální sítě umožňují zůstat v kontaktu se všemi přáteli či rodinou, kteří jsou geograficky nedostupní. Přesto je čas nejvzácnější komoditou.

Výkonný ředitel sociální-pracovní sítě LinkedIn se nechal slyšet, že Twitter je určen krátkým zprávám, LinkedIn pro profesní/pracovní záležitosti a Facebook pro kontakt s rodinou a přáteli. Nikdo nemá čas na Google+.

Je tomu ale opravdu tak? Google je nepřehlédnutelný gigant v online světe. Přesto, že má mnoho odpůrců, má také mnoho nadšenců. Ti se již s největší pravděpodobností nemohou dočkat ostrého provozu Google+.

Co nám ale může Google+ nabídnout? Podívejme se na potenciální pozitivní a negativní přínos nové sociální sítě.

Předpokládaná pozitiva

Kruhy

Možnost rozdělení svých přátel do kruhů. Z hlediska propagace firmy nebo produktů nám to umožňuje rozdělit si své zákazníky do různých skupin podle jejich zájmů, potřeb a požadavků.

Těmto kruhům můžeme posléze rozesílat cílená sdělení.

Zajímavé je, že přátelství nemusí být vzájemné. Podobně jako v případě Twitteru můžeme někoho sledovat, ale on nás sledovat nemusí.

Témata

Témata umožňují sledovat informace z takové oblasti, která je pro nás zajímavou. Máme zde tedy přístup k aktuálním informacím z jakéhokoli oboru.

Kromě obecných zdrojů informací fungují témata také na základě doporučení. Pokud někdo „doporučí“ webovou stránku z oboru, který vás zajímá, zobrazí se vám odkaz na tuto stránku ve vašem tématu.

Google+ by tedy v tomto případě mohl fungovat jako vynikající zdroj informací.

Shrnutí

Google+ nám tedy nabízí efektivnější možnost komunikace s našimi potenciálními zákazníky. Umožňuje nám tyto zákazníky „škatulkovat“ a s každou skupinou (kruhem) komunikovat dle potřeby.

Také můžeme využít Google+ jako naše vzdělávací centrum. Pomocí témat si můžeme alokovat všechny pro nás důležité informace na jednom místě.

Předpokládaná negativa

Omezený počet uživatelů Google+

Bohužel přes veškeré snahy Googlu se obávám, že Google+ se nebude tešit z takového rozšíření, jak by si přál. Ostatní sociální sítě jsou již zaběhnuté velmi dlouhou dobu a lidé jsou na ně „zvyklí“ a mají na nich vybudované své komunity.

To by se ovšem mohlo postupem času obrátit. Záleží, do jaké míry Google+ předčí své konkurenty.

Rozpolcenost

Právě v rozpolcenosti vidím největší překážku, resp. negativní dopad. Google+ si nepochybně získá své nadšence a pokud s nimi budeme chtít komunikovat, znamená to pro nás další časovou investici.

Další čas strávený na další sociální síti.

Budeme se muset naučit efektivně ovládat novou sociální síť a té se samozřejmě stále věnovat.

Shrnutí

Nevíme, do jaké míry se uživatelé ponoří do nového fenoménu nesoucího název Google+. Čím více však bude oblíbený, tím spíše se mu budeme muset věnovat i my. Ať chceme nebo ne. Náš zákazník náš pán. A jak si neustále opakujeme, musíme být tam, kde jsou naši zákazníci.

Google+ je momentálně středem pozornosti. Píše se o něm, diskutuje se o něm, vznikají první návody, recenze a hodnocení. Osloví Google+ širokou veřejnost nebo se stane útočištěm pro pár Googlovských nadšenců?

Jak vnímáte nadcházející příchod nové sociální sítě vy? Bude Google+ novým marketingovým supernástrojem? Bude to jen další žrout času?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u Google+ aneb Coo? Další Sociální Síť?

  1. frances napsal:

    Google+ je hybrid facebooku a twitteru a možná bude cílit právě na ty uživatele uprostřed. Rozhodně je plný inovací a nápadů, ale popravdě souhlasím s tím že sociální sítě jsou hlavně žroutové času. Už mě pomalu začínají udivovat ty tupé výrazi při projíždění facebook wall. Lidi informační dieta vám nic neříká?!!!!

    • Jakub napsal:

      Zdravím Francesi,
      no ono je to těžké… Nejde říct jednoznačně, že jsou sociální sítě žroutem času (vím že si trošku protiřečím), každý věnuje Facebooku a jiným tolik času, kolik chce a kolik uzná za vhodné.

      Když projíždím zeď, skenuji příspěvky a čtu jen to, co mě zajímá. Já osobně nestrávím aktivně na sociálních sítích více než 10 minut denně. Je však potřeba opravdu tvrdé sýto :). Jsou ovšem lidé, kteří neví co s časem a tráví na sítích hodiny. Je to každého volba…

      Informační dietu si naservíruje každý až ve chvíli, kdy ji bude potřebovat a přijde na to, že nemá dostatek času.

      Každopádně děkuji za tvůj názor 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!