Uplynulý Rok 2011 a 10 Tipů pro Propagaci Na Internetu, Které jsem se Naučil

Uplynulý rok 2011 a 10 tipů, které jsem se naučil

Rok 2011 byl rokem narození těchto webových stránek.

Webové stránky www.propagacenainternetu.cz byly spuštěny 19.4.2011 počínaje úvodními čtyřmi články.

Zpočátku se nedělo vůbec nic a na web zavítalo jen několik málo návštěvníků měsíčně. Návštěvnost se velmi pozvolným tempem zvedala. I tak ale nezavítalo ani 10 návštěvníků na stránky za den. Já jsem na tohle byl ale připraven a věděl jsem, že několik prvních měsíců budu muset jen psát a psát a psát a jen málokdo si to přečte. Přesto jsem však vytrval a každé pondělí a každý pátek poctivě vydával nové články.

1. tip: Nečekejte zázraky hned od začátku. Webovým stránkám vždy nějakou tu chvíli potrvá, než ožijí. Je důležité překonat „mrtvolnou“ atmosféru na webu a držet se plánu. Tedy neustále aktualizovat a plnit stránky obsahem.

Ihned od počátku zde byl formulář pro přihlášení do e-mailového kurzu optimalizace webových stránek pro vyhledávače a k tomuto kurzu jako dárek ebook Webové stránky snadno & bez znalostí (včetně audio podoby v mp3). Ebook i e-maily byly předpřipravené.

2. tip: Sbírejte e-mailové adresy svých návštěvníků či zákazníků od prvního spuštění webových stránek. E-mail je výborný nástroj přímé komunikace.

Po skončení zkušební doby mě však namísto faktury čekalo nemilé překvapení – můj účet u e-mailové společnosti byl vymazán – systém tenkrát automaticky mazal trial účty, které obsahovaly méně než 10 kontaktů.

No a tyto mé nově spuštěné webové stránky nasbíraly během prvního měsíce jen 4 kontakty.

Ale jak jsem napsal již dříve, vše skončilo dobře. SmartEmailing mi ochotně pomohl vše vyřešit a ještě jsem dostal výraznou slevu.

3. tip: Kdykoli se může objevit problém, na který nejste vůbec připraveni a ani by vás nenapadlo, že se něco takového může stát. Neházejte flintu do žita, nezmatkujte, nepanikařte… Soustřeďte se jen na jediné – vyřeit problém.

Účast na školení Michala Kubíčka

Dne 23.8.2011 jsem se zúčastnil školení Michala Kubíčka o budování zpětných odkazů a po jeho odsouhlasení jsem zde zveřejnil dva články:

  1. 10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 1. část
  2. 10 Tipů na Budování Zpětných Odkazů ze Školení Michala Kubíčka o Linkbuildingu – 2. část

Najednou jsem se nestačil divit a návštěvnost se začala zvedat neuvěřitelným způsobem. Hledal jsem příčinu… Na několika webových stránkách vyšly také články na téma budováni zpětných odkazů a v komentářích pod těmito články se objevily odkazy na mé zmíněné dva články.

Nárůst byl úžasný – na detaily se můžete podívat do měsíčni zprávy o návštěvnosti – září 2011.

Když jsem viděl, kolik návštěvníků mi těchto pár komentářů přivedlo, začal jsem dané webové stránky sledovat a účastnit se diskuzísamozřejmě jen v případech, kdy jsem měl co k článku dodat 🙂

4. tip: Pokud se budete účastnit diskuzí na tématicky podobných webových stránkách, blozích a fórech, můžete být překvapeni, kolik lidí se o vás bude chtít dozvědět více…

5. tip: Zajímejte se a účastněte se důležitých a významných událostí ve svém oboru. Nikdy nevíte, koho tam potkáte a co vám to může do budoucna přinést.

Spolupráce s jinými weby

Před létem mi byla nabídnuta spolupráce s jistým internetovým magazínem, jehož jméno jsem ani neznal (teprve se chystal). Napsal jsem nějaké články, ale celá naše spolupráce uvázla na mrtvém bodě, kdy mi zadavatel neustále vracel články s poznámkami, co je potřeba změnit a upravit a podobně, já mu je upravené posílal a on mi je zase vracel a pořád dokola. Nakonec z toho vůbec nic nebylo. Nepopírám zde svůj podíl na vině, vše zkrachovalo na nekvalitní komunikaci.

6. tip: Pokud uvažujete o spolupráci s někým jiným, vždy si vše důkladně proberte. Nejdůležitější jsou témata článků a cílová skupina čtenářů, pro které je píšete. Pokud nevíte, co by mělo být čtenářům sděleno, na jaké znalostní úrovni v daném oboru jsou a co je potřeba je naučit, nepohnete se z místa a jen ztratíte spoustu času.

V listopadu jsme se dohodli na spolupráci s Jirkou Rosteckým z Objevit.cz. Zde již byla komunikace mnohem kvalitnější i přátelštější. Po napsání prvního „quest postu“ (tedy článku od čtenáře) mi Jirka navrhl, jestli bych mu nechtěl psát články pravidelně. Dohodli jsme se, že mu budu psát články zdarma výměnou za odkaz na tyto webové stránky. Každý den z Objevit.cz přicházejí návštěvníci a já, a věřím že i Jirka, jsme oba spokojeni.

7. tip: Rozvíjejte vztahy s ostatními, kteří se pohybují ve stejném oboru. Vzájemná spolupráce a výpomoc není nikdy na škodu.

Případová studie

V říjnu jsem provedl úpravy na webových stránkách lokálního byznysu – Bazary Měšec v Ostravě. Tam pracuji, když zrovna nevytvářím články pro tento web :D.

Udělal jsem razantní změnu struktury webu (avšak v tomto případě razantní změna zabrala jen pár hodin) a sledoval výsledky. Ani v koutku duše jsem nečekal, že tato změna struktury bude mít tak velký vliv a že návštěvnost se o tolik navýší. Tato případová studie patří stále k nejčtenějším článkům na celém tomto webu. Celý článek si můžete přečíst zde – Jak Zvýšit Návštěvnost Webu o 91,90% – Případová Studie Bazary Měšec.

8. tip: Ne vždy musí být zvýšení návštěvnosti webových stránek odborná, náročná a dlouhodobá práce. V určitých případech stačí jen malá či méně náročná úprava, kterou zvládne i naprostý laik. A odměna v podobě nových návštěvníků může být oslňující ;).

Linkovací služby

Vždy jsem odsuzoval způsoby propagace na internetu, které se soustředí na programy místo uživatelů.

Nebyl jsem tedy ani zastáncem využívání linkovacích služeb, které jsem vnímal pouze jako linkfarmy.

Musím ale říct, že jsem jednu linkovací službu vyzkoušel a změnil názor. Podle jedné linkovačky sice nemůžeme soudit všechny, ale tipper.cz na mě udělal velmi dobrý dojem. Sám, když přidávám nové články, se často začnu do článků ostatních a narazím na zajímavé informace.

Přestal jsem tedy linkovací služby vnímat jako linkfarmy, nyní je vnímám jako místa, kde se může sjednocovat zajímavý obsah.

9. tip: Neodsuzujte nic, co si sami na vlastní kůži nevyzkoušíte. Třeba, až to vyzkoušíte, změníte názor…

Závěr?

Podívejme se na screenshot z Google Analytics za celý rok 2011 (od května, kdy byly stránky spuštěny) a na statistiky návštěvnosti.

Návštěvnost 2011Za první rok existence webových stránek zde bylo:

  • přes 5.000 návštěv,
  • více než 2,800 unikátních návštěvníků,
  • přes 12.000 prohlédnutých stránek,
  • téměř 286 hodin, které návštěvníci strávili na těchto stránkách.

Upřímně věřím tomu, že alespoň některým z těchto čtenářů Propagace Na Internetu opravdu pomohla v jejich vlastní propagaci.

10. tip: Začněte jednat – kdybych se do tohoto projektu nepustil, zůstal by navěky jen jako Google dokument na mém účtě. Kdybych se nerozhodl začít jednat, nic z výše uvedeného by se nestalo…

Vážím si každého návštěvníka a každé vaší vteřiny, kterou na těchto webových stránkách strávíte a proto jsem si celý uplynulý rok dával záležet na tom, aby články zde byly kvalitní a informačně hodnotné a slibuji, že o totéž se budu snažit celý rok 2012 🙂

Díky vám všem, všem čtenářům propagacenainternetu.cz 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

13 komentářů u Uplynulý Rok 2011 a 10 Tipů pro Propagaci Na Internetu, Které jsem se Naučil

  1. SMO napsal:

    Vzestup je relativně jednoduchý, ale udržet si stále stejně dobrou pozici je podle mého názoru těžší.

    • Jakub napsal:

      Částečně souhlasím, ale on ten vzestup také neni dle mého nijak jednoduchý… Sledovat, jak na web chodí 5 nebo 6 lidí denně a ve finále třeba 50 za měsíc nebyl opravdu vzestup, jaký jsem si představoval 😀 chce to opravdu trpělivost a to se váže i k tomu udržení stále dobré pozice – chce to neustále poskytovat kvalitní, hodnotné a užitečné informace a potom věřím, že pozice se nejen udrží, ale bude se neustále zlepšovat 🙂

      • Zdeněk Hejl napsal:

        Ano, trpělivost je důležitá. Koukat na pár návštěvníků denně není nic pěkného. Když jsem začínal s Magazínem Portiscio, tak jsem se taky potýkal s nízkou návštěvností. Ze začátku je to vždy o tom vydržet. Po roce fungování mám nějakých 200 lidí denně , 120 RSS odběratelů, 50 followerů na Twitteru a cca 100 fanoušků na Facebooku. Pro mě byly nejdůležitější ze začátku dva články, které jsem vydal – http://www.portiscio.net/20-ceskych-webu-o-internetovem-marketingu-ktere-stoji-za-precteni a http://www.portiscio.net/30-zahranicnich-blogu-o-internetovem-marketingu-ktere-stoji-za-precteni. Ty mi zajistily skokový nárůst odběratelů a návštěvnosti. Pak je potřeba to průběžně dokrmovat běžnými články a jednou za čas se snažit vydal článek, který by mohl zaujmout masy.

        • Jakub napsal:

          Zdravím Zdeňku, určitě naprosto souhlasím. Já se ale snažím (a snad se mi to i daří), aby tady na PNI byl každý článek takový, který stojí za přečtení 🙂 tím se výrazně zvyšují šance, že se některý ze článků stane „virálním“ a přitáhne spousty nových návštěvníků :). Jinak – pro ostatní čtenáře – Magazín Portiscio obsahuje spoustu zajímavých informací, doporučuji přidat do čtečky 😉

          • Zdeněk Hejl napsal:

            Já jsem taky těmi „běžnými články“ nemyslel nějaký aušusy, ale např. články o aktuálním dění na internetu apod.:) Tj. takový články, který si asi nezískají dlouhodobou návštěvnost, ale v konkrétním okamžiku jsou zajímavé.

            Jinak díky za doporučení Portiscia. Co kdybychom vzájemně odkázali na své blogy odněkud ze sidebaru?

          • Jakub napsal:

            Zdeňku moc rád budu na Portiscio odkazovat jako na hodnotný zdroj informací, ale určitě ne ze sidebaru, reklamy v sidebaru mi přijdou moc laciné a hlavně je lidé dost ignorují. Spíše přemýšlím nad tím, že bych externí odkazy na hodnotné zdroje uvedl na stránku „Začněte zde“, tam by měl odkaz určitě i mnohem větší efektivitu. Navíc „Začněte zde“ patří neustále k nejnavštěvovanějším stránkám…

          • Zdeněk Hejl napsal:

            Ok, můžeme to tak vyzkoušet. Taky popřemýšlím nad zařazením odkazu.

    • Zdeněk Hejl napsal:

      Vzestup není až tak těžké udržet. Vysvětlím proč. Čím víc článků máte na webu, tím víc obsahu máte, tím více obsahu je indexováno vyhledávači a tím je větší šance, že se bude web zobrazovat ve vyhledávačích na různé longtailové výrazy a pokud se zadaří, tak i na nějaký hledanější výraz. Čím víc článků, tím je také pravděpodobnější, že na váš blog bude směřovat více různých odkazů. A v neposlední řadě, čím víc článků, tím je pravděpodobnější, že si získáte nějaké fanoušky a loajální čtenáře.

      • Jakub napsal:

        Přesně tak – web je třeba pořádně naplnit obsahem a cílit tím nejen na konkrétní klíčová slova, ale hlavně nejrůznější longtaily, často se až podivuji nad tím, na jaké dotazy mi návštěvníci přicházejí na stránky, a to je na tom to krásné 🙂 jinak přesně to, o čem mluvíš se snažím dělat od začátku a doporučuji to opravdu každému, kdo začíná s podobným blogem, nebo magazínem…

  2. Pingback: Zajímavé čtení 2. týden 2012 | Bugovo

  3. Pingback: Zajímavé čtení 2. týden 2012 - Blog o DVD v novinách a časopisech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!