Jak „Vybrousit“ svůj Seznam Klíčových Slov

Klíčová slova a fráze

Klíčová slova jsou základním stavebním kamenem vaší optimalizace webových stránek.

Podle klíčových slov vás budou vaši návštěvníci a potenciální zákazníci hledat na internetu.

Špatně zvolená klíčová slova znamenají obrovskou ztrátu času a peněz. I když se o propagaci a optimalizaci svých webových stránek staráte sami.

V dnešním článku si povíme o tom, jak svůj seznam klíčových slov ještě zdokonalit.

Jak jej obohatit tak, aby se vám podařilo oslovit ještě více návštěvníků

Klíčovými slovy jsme se zabývali ve článcích Klíčová Slova a Fráze a Průzkum Internetu a Výběr Správných Klíčových Slov a Frází. Také jsme si vysvětlili, co znamená pojem longtail keyword (v doslovném překladu klíčové slovo s dlouhým ocasem).

Pro zopakování:

Klíčové slovo/fráze může být například „prodej počítačů“.

Potom longtail keyword by bylo například „prodej výkonných herních počítačů Olomouc“

Podstatou používání longtail keyword je tedy rozšíření klíčové fráze, tedy konkretizace. Tím se z velmi konkurenčního sousloví jako je „prodej počítačů“ dostaneme na mnohem méně konkurenční „prodej výkonných herních počítačů Olomouc“.

A jaký je rozdíl? Čeho dosáhneme?

Na dotaz „prodej počítačů“ vrací Google v době psaní tohoto článku 16 400 000 výsledků.

Příklad pro longtail keyword

Na dotaz „prodej výkonných herních počítačů Olomouc“ vrací 68 300 výsledků.

Příklad pro longtail keyword 2

Vidíte ten rozdíl? Rozdíl je 16 331 700 konkurenčních stránek.

Chcete-li se umístit na dobré pozici mezi přirozenými výsledky vyhledávání, máte tyto možnost:

  1. Zvolit si obecné klíčové slovo/frázi a bojovat s obrovskou konkurencí o co nejlepší umístění.
  2. Stanovit si na základě průzkumu a potřeb svých cílových zákazníků svá pravidla. Tedy zaměřit se na konkrétnější klíčová slova v mnohem méně konkurenčním prostředí.

Toto samozřejmě neznamená, že máte mít celý svůj web optimalizovaný na jednu velmi konkrétní klíčovou frázi.

Každou jednotlivou stránku svého webu můžete optimalizovat na určitou klíčovou frázi. Zůstaneme-li u počítačů, můžete mít jednu stránku vytvořenou pro herní počítače, jinou zase pro pracovní počítače, další pro notebooky a podobně…

Vždy je lepší mít větší počet správně optimalizovaných stránek, než jednu domovskou stránku přeplácanou nejrůznějšími klíčovými slovy a frázemi.

Jakým Způsobem „Vybrousit“ svůj Seznam Klíčových Slov?

Vemte si svůj aktuální seznam klíčových slov. Zde je 5 tipů, jak můžete rozšířit svá klíčová slova a fráze:

1. Lokalizační slova

Přidejte na konec své fráze město, kde svůj byznys provozujete. Můžete na úplný konec uvést i část obce pro ještě lepší konkrétnost.

Lokalizace vám také umožní získat relevantnější návštěvníky. Pokud totiž máte kamennou prodejnu s počítači v Olomouci, návštěvník z Prahy nebude mít o vaši nabídku zájem.

2. Konkretizace nabídky

Konkretizací nabídky je myšleno jak jsme si uvedli v příkladu výše třeba „výkonné herní počítače“ namísto obecného „počítače“.

Každý totiž hledá konkrétně takový produkt, jaký potřebuje.

Pokud budete mít více webových stránek optimalizovaných pro jednotlivé konkrétní nabídky, můžete dosáhnout mnohem lepšího umístění, než na obecný pojem.

3. Segmentace kupujících

Můžete se také zaměřit na různé cílové zákazníky a těm ušít svou nabídku na jednotlivých webových stránkách na míru.

Můžete například na jednu stránku umístit produkty za nejlepší ceny, na jinou zase střední cenovou třídu a potom profesionální nebo luxusní produkty zvlášť pro náročné zákazníky.

4. Průzkum dotázů od vašich stávajících zákazníků

Ptají se vás vaši zákazníci na nějaké konkrétní produkty? Ptají se často?

I takové dotazy mohou být dobrým zdrojem nápadů pro longtail klíčová slova.

Věnujte pozornost dotazům svých stávajících zákazníků i z marketingového pohledu.

5. Průzkum analytických dat

Neustále omýváme dokola, že je potřeba sledovat statistiky návštěvnosti.

Pokud se podíváte ve svém analytickém programu, nebo webaplikaci jako je například Google Analytics, na zdroje návštěvnosti, uvidíte na základě jakých dotazů na váš web přicházejí návštěvníci z vyhledávačů.

Tato data mohou být dalším kvalitním zdrojem nápadů pro rozšíření vašeho seznamu klíčových slov.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

1 komentář u Jak „Vybrousit“ svůj Seznam Klíčových Slov

  1. Pingback: Jak Zvýšit Návštěvnost Webu o 91,90% - Případová Studie | Propagace na internetu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!