Možnosti Reklamy a Propagace, Na Které Byste Opravdu Neměli Zapomínat

Možnosti reklamy

Na webu Propagace Na Internetu se obvykle věnujeme (jak název napovídá :D) propagaci, reklamě a marketingu na internetu. Jenže internet není jediná „realita“, kde se život odehrává.

No a proto bych se v dnešním článku rád podíval i na ostatní způsoby propagace a marketingu, na které byste nikdy neměli zapomínat. I když propagujete své podnikání na internetu, je bezpočet dalších způsobů, jak své podnikání (i kdyby bylo striktně internetové) můžete propagovat i offline.

Ovšem my se na tyto způsoby reklamy podíváme spíše z obecného pohledu. Pokud ovšem byste se do této problematiky rádi ponořili trochu hlouběji, určitě bych doporučil tuzemského experta na mediální propagaci – MediaGuru, tady čerpám já. Najdete zde spoustu návodů, tipů a analýz pro nejrůznější způsoby propagace – jak online, tak i offline.

Bannery, billboardy, cedule, plakáty… Indoor&Outdoor

Určitě stojí za zvážení v podnadpise popsané způsoby propagace. I když se vaše podnikání odehrává pouze a jenom na internetu, tyto způsoby reklamy mohou přivést nejednoho kvalitního návštěvníka.

Pokud provozujete zároveň kamennou prodejnu, nebo máte kancelář a poskytujete nějaké služby, o to více se vám vyplatí využít této lokální propagace.

Poznámka – při naší propagaci kamenného obchodu se skvěle vyplatila reklamní cedule umístěná poblíž tramvajové zastávky. Lidé čekající na tramvaj, znudění, koukající kolem sebe, často sledují okolní prostředí a také samozřejmě – reklamní cedule :).

Nemusí se však jednat pouze o reklamní plochy venku – zamyslete se třeba, jestli by vám podobnou službu neudělala i reklamní cedule umístěná v nákupním centru. Nákupními centry projde každý den obrovské množství lidí nejrůznějších zaměření a cena za takovou reklamu není obvykle nijak extrémně vysoká.

Kromě toho se dá také domluvit s jiným podnikatelem, že se budete propagovat navzájem. Můžete oba do své kamenné prodejny na frekventované místo umístit plakát toho druhého. Nezapomínejte – spolupráce je silnější než konkurenční boj ;). Ale samozřejmě je vhodné volit takového partnera, jehož výrobky se s vašimi doplňují.

Reklama v tisku

Pokud existují noviny nebo magazíny/časopisy, které vycházejí pravidelně a jsou určené pro vaší cílovou skupinu, neváhejte a vyzkoušejte je. Zjistěte si ceny, porovnejte si jednotlivé tiskoviny a zveřejněte svůj inzerát.

Přestože v dnešní době máme k dispozici prakticky neomezené množství informací zdarma (díky internetu), klasické noviny a časopisy mají pořád své využití. Ani jedinkrát jsem nezažil, že bych si sedl do restaurace nebo kavárny a nespatřil nějakého posedávajícího čtenáře.

V tomto případě je také obrovskou výhodou, že zaplatíte za reklamu a nemusíte se starat o propagační a distribuční kanály. Prostě jednoduše zašlete svůj návrh a o zbytek se postará redakce daného magazínu, časopisu nebo novin.

Rozhlas

Stejně jako v případě tisku, ani rádio není zdaleka mrtvé. Rádia stále poslouchá obrovské množství lidí. A stejně jako v tisku, i v tomto případě mají většinou posluchači něco společného. Takže i zde si můžete vybrat stanici a čas v závislosti na tom, kdo chcete, aby vaši reklamu slyšel.

Příklad – chcete-li sdělit komerční zprávu mladým teenagerům, můžete si zvolit rádio Helax, nebo třeba Evropu 2. Pokud chcete cílit spíše na konzervativnější jedince, můžete zvolit Český Rozhlas Radiožurnál. a zároveň – stejně jako v televizním vysílání, i rádio má svůj program, pokud tedy potřebujete udělat reklamu autoservisu, můžete se s rádiem domluvit tak, aby vaše reklama běžela právě před, během, nebo po programu pro motoristy.

Televizní a kino reklamy

Reklama v kině a v televizi patří mezi ty nejnákladnější způsoby propagace. V případě, že chcete vyzkoušet i tento způsob, je potřeba být opravdu originální. Snažte se vžít do kůže svého cílového zákazníka, co by jej v televizní komerční reklamě mohlo zaujmout?

Nezapomínejte – každé médium má svého konzumenta

I když se pohybujeme ve světě, kde je velmi snadné získat informace online, okamžitě a zdarma, lidé jsou stále věrní i klasickým hmatatelným médiím a stále rádi sledují televizi a poslouchají rádia. Kromě toho také čas od času musejí vyrazit i ven :). Nepodceňujte tedy i tyto způsoby propagace, můžete tak přijít o spoustu potenciálních klientů. Nesázejte pouze a jen na internet…

Internet by měl být součástí vašeho marketingového mixu, nikoli jediným pilířem propagace.

Pokud vás tato problematika opravdu zajímá a chtěli byste se dozvědět více, já získávám informace z již výše zmíněného MediaGuru.cz.

Vyzkoušeli jste některé z výše zmíněných způsobů propagace? Jaké jsou vaše zkušenosti? Podělte se s námi v komentářích 😉

Sdílejte článek se svými přáteli – je to jednoduché, určitě to ocení 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

6 komentářů u Možnosti Reklamy a Propagace, Na Které Byste Opravdu Neměli Zapomínat

  1. Pavel napsal:

    Osobně se mi docela osvědčila reklama formou letáků a hlavně inzerce v regionálních novinách.
    Často se mi také stává, že se mi ozývají lidé až po X týdnech a měsících po roznosu letáků nebo novin, většinou starší generace si letáky nebo reklamu novinách schová a využije ji, až ji skutečně potřebuje. Takže přínos takové reklamy nemusí být vždy okamžitý, ale i dlouhodobý. Hlavní skupinu, kde taková reklama padá na úrodnou půdu, vidím u lidí, kteří nemají přístup k internetu, tj. starší generace. To jsou také lidé, kteří mají relativně dost času a se zájmem si pročtou regionální noviny.
    Reklama v regionálním tisku se mi zdá také výhodná z hlediska poměru ceny a počtu oslovených čtenářů.
    Zákazníky z mladší generace získávám v převážné míře z internetu.

    • Jakub napsal:

      Naprosto souhlasím, určitě bych reklamu v tisku nezavrhoval… Ale ono i na mladší generace – výběrem dobře cíleného časopisu pro mládež můžeme oslovit velké množství potenciálních zákazníků…

  2. Honza napsal:

    Tištěná reklama má i v dnešní digitální době své opodstatnění. Mnohdy má větší přínos než ta internetová.

  3. Pingback: Wladass.cz | Tipy na zajímavé weby

  4. Josef P. napsal:

    Já za sebe můžu doporučit tištěnou reklamu s umístěním v ordinacích lékařů, nic mi nedovedlo do kanclu tolik lidí, jako reklamní letáky u lékařů v čekárnách. Tam lidé z nudy při čekání přečtou snad i s prominutím toaletní papír. Jen je dobré se před umístěním dovolit aby pak člověk nebyl za lékařského spamera 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!