Proč je Pravidelné Publikování Obsahu tak Efektivní?

Tvorba Obsahu - kompletní průvodce

Už jsme si mnohokrát řekli, jak je důležité vytvářet kvalitní obsah, abychom oslovili návštěvníky i vyhledávače. Kromě toho jsem se zmínil také o tom, že je důležité, aby byl obsah publikován pravidelně.

Pravidelnost publikování je opravdu důležitá a neměli byste ji (stejně jako přípravu) v žádném případě podcenit.

V dnešním článku se podíváme právě na to, proč je pravidelné publikování obsahu tak efektivní a jaké dveře vám otevírá z dlouhodobého pohledu.

Vyšší cíl

Můžete samozřejmě vytvořit nějaký opravdu rozsáhlý obsahový celek, jako například e-book, či nějakou zprávu. Asi je vám ale jasné, že se tím ochudíte o spoustu příležitostí k publikování obsahu na vašich webových stránkách.

Jen pro osvěžení (opakování je matka moudrosti): čím více unikátního a kvalitního obsahu na svých webových stránkách máte, tím vás mají vyhledávače i návštěvníci raději ;).

Proto je mnohem lepší mít nějaký obsahový plán. Tímto způsobem můžete rovnou vytvořit velký obsahový celek a zveřejňovat jej postupně, nebo naopak zveřejňovat menší části obsahu a ty posléze sjednotit v jednu rozsáhlejší publikaci.

Opravdu se vyplatí podívat se na tvorbu obsahu pro vaše webové stránky trochu s nadhledem a z dlouhodobého hlediska. Naplánovat si, co chcete zveřejňovat a udělat si nějakou osnovu či časovou osu.

Posloupnost

Pokud při psaní obsahu sledujete nějakou předem danou cestu (jak jsme si řekli výše), váš obsah je mnohem čtivější a dává více smyslu, než když píšete, co vás zrovna napadne. Pokud si totiž na začátku svého plánování určíte, odkud kam chcete svého návštěvníka dovést, můžete se věnovat postupně jednotlivým problematikám a postupně jej vzdělávat.

Váš návštěvník pak projde předem promyšlenou posloupností kroků a vy nebudete zmateně přebíhat od jednoho tématu k jinému.

Zvědavost uživatele

V případě, že budete na svých webových stránkách postupně publikovat kvalitní obsah, který bude vaše návštěvníky zajímat, budou se na vaše stránky vracet (a rádi).

Kdybyste jim všechno strčili přímo pod nos najednou, byli by nadšení, ale jejich nadšení by velmi rychle vyprchalo a na vás by hned zapomněli. Pokud si je však naučíte, aby vaše webové stránky navštěvovali pravidelně, můžete je oslovit i v budoucnu. Přesně z toho důvodu je tak populární e-mail marketingneustále se připomínáte.

Vždy je lepší kvalitní obsah předávat po menších, za to ale pravidelných dávkách.

Aktualizované webové stránky

Nejen uživatelé dostávají rádi pravidelně kvalitní obsah. Pokud vyhledávače při indexování vašich webových stránek uvidí, že často přidáváte hodnotný obsah, budou vás mít také raději a budete se posouvat výše mezi výsledky vyhledávání.

Každé slovo, které na své webové stránky umístíte, je potenciálním zdrojem návštěvnosti. A nikdy nevíte, na jak neuvěřitelné dotazy mohou návštěvníci na vaše webové stránky přijít. Člověk se často opravdu diví :).

Nepodceňujte přípravu

Pokud se rozhodnete pracovat na tvorbě a publikování kvalitního obsahu a podpořit tak své podnikání, nepodceňujte přípravu. S připraveným obsahovým plánem se vám bude nejen pracovat mnohem lépe a snáze, ale budete také publikovat mnohem kvalitnější a zajímavější obsah.

V řadách čtenářů je nepochybně velké množství blogerů, zajímá mě ale – je mezi vámi někdo, kdo vyloženě pracuje s obsahem z marketingového pohledu na podporu nějakého podnikání nebo přímo e-shopu? Dejte nám o sobě vědět a podělte se s námi v komentářích o to, co děláte…

Líbil se vám článek? Sdílejte jej se svými přáteli 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

11 komentářů u Proč je Pravidelné Publikování Obsahu tak Efektivní?

  1. Zdeněk Hejl napsal:

    Čau Kubo,

    měl bych jeden návrh na zlepšení článku, resp. i podobných článků. Články jsou informačně zajímavé, ale poměrně rozvleklé, takže na konci mám problém vybavit si, jaké důležité věci v něm byly zmíněny. Ocenil bych na konci krátký odrážkový seznam myšlenek/postupů/rad, které ty považuješ za stěžejní a které by si čtenář měl ze článku odnést. A klidně k nim přidat i odkaz na možnost tweetnutí dané myšlenky (např. jak to mám na http://www.portiscio.net/novy-linkedin-aneb-co-prinesla-tiskovka-linkedinu). Snad se ti bude rada hodit.

    Zdenek

    • Jakub napsal:

      Velmi zajímavá poznámka Zděňku, moc za ní děkuji a pokusím se to zavést, aby byly články kvalitnější 🙂

  2. Radek P. napsal:

    Beru pravidelné publikování z pohledu uživatele, ale chybí mi důvody, proč pravidelně publikovat z pohledu vyhledávače. Už jsem se s tím několikrát setkal. Buď o tom někdo píše, důvody nesdělí, nebo rovnou požaduje článek např. jednou za měsíc a zdůvodňuje to právě vyhledávači.
    Je pro to nějaký rozumný důvod proč publikovat pravidelně kvůli vyhledávači? Prozatím si myslím, že ne, ale rád se nechám poučit.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Radomíre, skvělá otázka 🙂 mnohokrát se o tom zmiňuje Rand Fishkin i Matt Cutts ve svých přednáškách, Google má rád, pokud je obsah na webových stránkách „čerstvý“ – aktualizovaný. Pokud se tedy objevuje čerstvý nový obsah, Google to zohledňuje. Nevím jak je to přesně s naším Seznamem, ale v případě Googlu se pravidelné publikování určitě vyplatí.

    • Zdeněk Hejl napsal:

      Nejde o pravidelnost, tj. publikovat vždy v pondělí v 7 ráno nebo publikovat jednou měsíčně. To je vyhledávačům upřímně jedno – zde je potřeba řídit se pouze vlastním plánem a případně požadavky čtenářů.

      Jiné je to s tím, jestli publikovat často. Zde existuje výrazný důvod, proč publikovat často, resp. publikovat hodně článků. Jakákoliv optimalizace pro vyhledávače je ve své podstatě metematicko-statistická hra. Jednotlivé faktory mají svoje váhy, zobrazení výsledků ve vyhledávači se řídí podle určitých statistických modelů atd.

      Častým publikováním množství článků/stránek zvyšujete pravděpodobnost, že se objevíte ve výsledcích vyhledávání. Představte si, že budete mít web prodávající dovolené po celém světě. Pokud se web bude skládat pouze z jedné stránky, tak máte obecně menší pravděpodobnost, že se objevíte ve výsledcích vyhledávání, než kdybyste měl pro každý stát vlastní stránku. Nebo navíc pro každou destinaci a každý hotel vlastní stránku.

      U článků na blogu je to úplně stejné. Pokud budete mít blog o Facebooku a na něm jeden článek o tom, jak vytvořit Facebook skupinu, tak se budete možná zobrazovat na klíčová slova ve spojení se založením FB skupiny, ale naopak se nebudete zobrazovat na jiná klíčová slova týkající se zrušení FB skupiny, práce s FB stránkami a reklam na FB – a to by byla škoda. Čím víc publikujete článků s podobným tématem, tak tím máte větší šanci, že se budete zobrazovat na tematická klíčová slova, a to často hodně long-tailová a hodně podivná. I když budou články velmi velmi tematicky podobné a budou řešit téměř totožný problém, tak díky tomu, že jsou v nich použita trochu jiná slova a slovní spojení, tak máte větší šanci obsadit tematickou niku a získávat maximum návštěvníků z vyhledávačů.

      Snad je to trochu pochopitelné:) Kdyžtak rád dovysvětlím.

      • Jakub napsal:

        Díky moc za vyčerpávající reakci Zdeňku 🙂 samozřejmě vše, co říkáš je naprostá pravda…

        • Zdeněk Hejl napsal:

          Tak to jsem rád 🙂

          Ono často u přemýšlení o SEO pomůže myslet na to, že vše je jen boj s pravděpodobností. I spousta klientů s tím má problém – mají na webu pouze homepage (max pár stránek) a chtějí být vidět na stovky klíčových slov nebo na desítky silně hledaných slov.

          Pro základní statistickou představu stačí, když si člověk představí losování tomboly. Je jedna cena a 50 dostupných lístků a když si koupím jeden lístek, tak mám šanci vyhrát 1/50. Když si koupím 25 lístků, tak mám šanci 1 ku 2. Podobná analogie platí i pro vyhledavače a články/stránky. Vše je navíc umocněno tím, že ve vyhledávačích existuje daleko více cen (potenciální hledaná klíčová slova) a jednotlivé ceny mohou mít různou hodnotu (různé konverzní poměry klíčových slov).

  3. Forest napsal:

    Právě jsem se chtěl zeptat na stejný dotaz, jako Radek P. Takže nejde zas tak o pravidelnost, jako o čerstvost? Příklad: pokud budu publikovat obsah pravidelně každou neděli, není to lepší, než když budu publikovat např. ve středu, potom v pátek a pak třeba až příští týden ve čtvrtek?

    • Jakub napsal:

      Přesně tak, je to hlavně o té čerstvosti, ta pravidelnost je spíše lepší pro toho, kdo píše, ono je totiž důležité u toho vydržet a k tomu právě pomůže stanovení pevných termínu (jako například já zde publikuji články každé pondělí a pátek).

      Když je čas a není deadline, je mnohem jednodušší se na to vykašlat 🙂

      • Forest napsal:

        Fajn, taky mám rád ve všem pořádek 🙂 A když má člověk trošku pořádek a ví co chce, tak dodržení termínu není přeci problém 🙂 Ten termín pondělí a pátek je z časového důvodu? Nebyla by jinak lepší třeba neděle?

        • Jakub napsal:

          Já jsem si potřeboval zvolit termín, na který nebudu mít sám před sebou výmluvu 🙂 a vzhledem k tomu, ž se starám ještě o Bazary Mešec, tak jsem to zvolil takto. Tím pádem mám celý pracovní týden na to, abych si našel čas na napsáni pátečního článku a potom mám celý víkend na napsání pondělního (pokud je tedy nemám předepsané – což jsem zpočátku nemíval).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!