Tvorba Obsahu – 1. Úvod

Tvorba Obsahu

Není to zdaleka poprvé, kdy píšu o tom, jak je na vašem webu velmi důležitý hodnotný obsah. Proto jsem se rozhodl podívat se na tuto problematiku trochu podrobněji.

Dnešní článek bude o tom, k čemu je obsah dobrý, jak vaší propagaci na internetu pomůže a jaké jsou jeho hlavní cíle.

Na úvod pro vás mám připravené 2 citáty a (opravdu volné) překlady:

Steve Coulson: „Just produce great content, and it’ll speak louder and travel further than you can imagine“ = „Prostě vytvořte vynikající obsah a ten bude mluvit hlasitěji a cestovat dále, než si dokážete představit“.

Jay Baer: „It’s not just about getting more traffic, it’s about getting more traffic that gives a shit“ = „Není to jen o zvyšování návštěvnosti, je to o zvyšování návštěvnosti, která se zajímá“.

Omlouvám se za neslušný závěr druhého citátu, ale je tomu prostě tak (a je to citát) :).

Proč je obsah důležitý

Nejhorší je v dnešní době to, že firmy se příliš soustředí na to, aby zákazníkům představily své produkty/služby. Snaží se šířit informace o tom, jak jsou tyto produkty nebo služby úžasné, co všechno umí a podobně. Jenže… Tento přístup je bohužel již přežitkem…

Dnes žijeme v době, kdy je veškerých služeb a produktů přebytek. Všeho je dost, už nežijeme v socialismu, kdy se muselo o každý pomeranč bojovat a všeho byl nedostatek. Dnes nikoho nenadchnete tím, co nabízíte. To je první a nejdůležitější věc, kterou je potřeba si uvědomit a vzít k srdci.

Vaše potenciální zákazníky nezajímá, co vaše produkty nebo služby umí, ale co tyto služby a produkty mohou udělat pro ně. A s tímto sdělením vám dokonale pomohou kvalitní a hodnotné informace – obsah.

O tom jak je důležitý hodnotný obsah jsme si řekli už ve článku 3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat: Obsah. Nyní přišel čas, podívat se na obsah podrobněji…

Jak pomůže kvalitní obsah vaší propagaci na internetu

Kvalitní obsah je skvělá věc. Dokáže vám pomoci hned několika způsoby:

  1. Přitahuje ty, kteří se o danou problematiku zajímají, nebo potřebují získat nějaké základní informace. Představte si, že se rozhodnete ke koupi nějakého produktu, o kterém nic nevíte. Není to záležitost několika desítek korun a tak se rozhodnete, že si o této problematice něco zjistíte. A naleznete webové stránky společnosti, která dané produkty prodává a zároveň vám předá základní znalosti o produktu a pomůže vám vybrat ten, který vám bude nejvíce vyhovovat.
  2. Vytváří vztah mezi vámi a zákazníkem, buduje důvěru a autoritu. Ke komu budete cítit větší náklonnost? K e-shopu, který prodává tento produkt společně s dalšími tisíci věcí? Nebo k firmě, která se specializuje na tyto produkty a poskytla vám také potřebný základní přehled? K tomu, kdo produkty prodává nebo k tomu, kdo tomu opravdu rozumí? U koho nakonec nakoupíte?
  3. Zvyšuje přirozenou (organic) návštěvnost. Díky bohatému obsahu budou vaše webové stránky navštěvovat návštěvníci přirozeným způsobem. Tak, že zadají dotaz do vyhledávače a dostanou se na vaše stránky. Více obsahu znamená více klíčových slov a frází, na které se můžete mrzi výsledky vyhledávání objevit.

Hlavní cíle obsahu

Hlavním cílem vytváření opravdu kvalitního obsahu je:

  • Získat návštěvníka.
  • Vybudovat s ním vztah a získat si jeho důvěru.
  • Proměnit jej v zákazníka.
  • Udělat z něj stálého zákazníka.
  • Proměnit stálého zákazníka ve fanouška/followera/šířitele reklamy/obhájce produktu a pod.

Toho dosáhneme tak, že budeme naše potenciální zákazníky postupně a kontinuálně vzdělávat v daném oboru a řešit jejich problémy.

Může tvorba obsahu pomoci i VÁM?

Co když nejste velká společnost, která si může dovolit najmout člověka jen a pouze na obsahový marketing, můžete i tak těžit z užitků, které tvorba kvalitního obsahu nabízí? ANO!

Vždy platí, čím více kvalitního obsahu, tím lépe. Pokud tedy jste schopni produkovat kvalitní informace na nějaké pravidelné bázi, určitě vám to vřele doporučuji. Pokud však tohoto schopni nejste, i tak lze obsah nějakým způsobem využít:

Vytvořte jednorázově nějaké informace, o kterých víte, že by je vaši cíloví zákazníci ocenili a využili. Tyto informace následně umístěte na své webové stránky. Může se například jednat o jednoduchého průvodce, jak si vybrat produkt, který bude zákazníkům nejlépe vyhovovat, nebo základní vysvětlení problematiky vašeho oboru a podobně.

I jednorázově přidané hodnotné informace mohou vašemu podnikání pomoci.

Vždy je lepší udělat něco, než vůbec nic…

V dalším díle této série článků se podíváme na to, že obsah slouží jako váš rozcestník, jako stěžejní bod

Vytváříte pro své návštěvníky nějaký obsah? Jaká je vaše obsahová strategie?

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

9 komentářů u Tvorba Obsahu – 1. Úvod

  1. basti napsal:

    Já bych to opravil – služeb a informací je skutečně přebytek, ale těch kvalitních je stále zásadní nedostatek. Protože 95% veškerých „podnikatelů“ zajímá pouze krátkodobý zisk a nikoliv kvalita. Pokud dokážu s 10% kvality vydojit 80% zisku, proč bych se namáhal, že… Spousta služeb na internetu pouze využívá neznalosti návštěvníků nebo je rovnou obelhává.

    Takže opět končíme u toho, že o prodejnosti absolutně nerozhoduje kvalita, ale jen a jen reklama (potažmo marketing). Osobně mám několik webů, které jsou odborně nejlepší v republice a jeden je druhý na světě, ale je mi to houby platné. Nějaké samovolné odkazování nebo jakákoliv jiná propagace prakticky nenastávají. Neziskové obsahové weby jsou běh na dlouhou trať a v žádném případě se neobejdou bez linkbuildingu a propagace. Samotný obsah je téměř k ničemu, pokud ho mezi tunami balastu neodkážete najít. A to je bohužel problém dnešního internetu.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Zbyňku, samozřejmě, že ani ten nejlepší obsah se neobejde bez propagace. Pointa je ale v tom, že pokud máš chabý obsah, tvůj web nebude nikoho zajímat. I když pak na web přitáhneš 100 tisíc lidí, pokud na něm nic zajímavého nebude, návštěvnost je zbytečná.

      Naopak pokud budeš propagovat obsahově kvalitní web, výsledky budou znatelné mnohem dříve a hlavně budou déletrvající.

      Bez propagace se ale samozřejmě neobejde žádný web a správně – tvorba kvalitního obsahu je běh na dlouhou trať. Ale která společnost má v plánu fungovat jen krátkou dobu? Myslím, že cílem každé firmy je být na trhu co nejdéle a v tomto případě – obsah může opravdu pomoci 😉

  2. Pingback: Tvorba Obsahu - 2. Obsah jako Rozcestník a Stěžejní Bod | Propagace na internetu

  3. Pingback: Měsíční Zpráva o Návštěvnosti - Červen 2012 | Propagace na internetu

  4. honza chl. napsal:

    Procházím záložky abych našel odkazy na články, ze kterých si chci udělat souhrn na web a koukám, že tu máš jednu zásadní vadu. Totiž že neodkazuješ z první části seriálu na druhou… Takže si beru odkaz z pravého sloupce (tvorba obsahu) kde ty odkazy jsou pohromadě, ale to jen proto, že jsem to náhodou našel. Nevím, jestli budou mít tolik štěstí při hledání i jiní návštěvníci…

  5. Anet napsal:

    Děkuji za přínosné články na celém webu! …jen to slovo „nenatchnete“ zrovna v článku o kvalitním obsahu mi kazí celý dojem 😛

    • Jakub napsal:

      Mockrát děkuji za upozornění Anet, je až legrační, že jsem si tohoto hloupého překlepu za celou dobu nevšiml ani já, ani čtenáři :).

      Každopádně jsem velmi rád, že se články líbí a chybu samozřejmě co nejdříve odstraním 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!