Řekněte Konečně své ANO E-mail Marketingu

E-Mail Marketing

Pročítal jsem si starší články z kompletního průvodce e-mail marketingem a i přesto, že jsem několikrát zmínil klady e-mail marketingu, nejsou nikde na jednom místě. Rozhodl jsem se tedy napsat tento článek. Pokud ještě stále o email marketingu pochybujete, nebo jej děláte jen tak, aby se neřeklo, zde máte 6 důvodů, proč byste jej měli začít brát opravdu vážně.

Email marketing otevírá mnoho možností vaší propagace. Pokud jej tedy ještě nevyužíváte naplno – nikdy není pozdě 😉

Začneme tím, co asi každého podnikatele zajímá nejvíce… A tím je:

SmartEmailing - Dělejte E-mail Marketing chytře

Cena

Ano cena… Možná se vám zdá, že zaplatit za e-mail marketingovou službu tři až pět stovek korun měsíčně je hodně a proto se držíte se zpátky. Podívejte se na to ale z jiného úhlu – pokud pro nějakou svou akci vytisknete deset tisíc letáků, které následně rozdáte náhodným odběratelům, utratíte dost na to, abyste si e-mail marketing zaplatili na celý rok.

A do doručení letáků investujete pravděpodobně mnohem více úsilí, než kolik byste investovali do e-mail marketingu. Nehledě na prakticky nulovou cílenost…

Lepší výsledky

Obecně e-mail dosahuje mnohem lepších výsledků, než například letáky nebo přímé doručení reklamních materiálů do schránky zákazníka. Ve studii, shrnující statistiky za rok 2011 je uvedeno, že průměrný počet otevření přímých tištěných reklam je kolem 2%, zatímco e-mailové kampaně dosahují na průměrný open-rate kolem 20%.

Je to dáno zejména tím, že přečtení e-mailu není tak fyzicky náročné jako čtení klasických papírových materiálů.

Měřitelnost

Pokud používáte e-mail marketing správně, je pro vás velmi snadné sledovat úspěšnost vaší kampaně. Snadno tak zjistíte, kolik lidí díky vaší kampani nakoupilo, nebo kolik lidí přišlo na vaše webové stránky, nebo prodejnu.

Ale nejen to… Můžete také mnohem snáze odhalit temná místa, kudy vám zákazníci utíkají. Můžete testovat a zjišťovat, které kampaně mají lepší konverze než ostatní a tím svou kampaň neustále vylepšovat.

To první, co každý udělá, když začne pracovat je, že zkontroluje e-mail
I když spousta kurzů, seminářů a knih o produktivitě hlásá, že čtení e-mailů by nemělo být to první, co každý den uděláte, přesto to drtivá většna lidí stále dělá.

Kdokoli přijde do práce, nebo se přepne do pracovního módu, jako první zkontroluje e-mailovou schránku. A to je opět příležitost pro vás – buďte tam 😉

Preferují jej i uživatelé!

Studie za rok 2011 také mimo jiné prokázala, že e-mail marketing jako sdělovací a komunikační kanál preferují také spotřebitele. Cca 3/4 lidí raději dostávají firemní materiály do svého e-mailů, než klasickou poštou a podobnými způsoby.

Pokud potenciálního zákazníka e-mail nezajímá, nemusí jej číst, nemusí jej ani otevřít a jednoduše jej smaže. I v tomto případě však vy neutratíte tolik peněz – zákazník totiž bez zájmu nevyhodí leták, nebo katalog, jehož výroba vás stála několik korun.

Prakticky neomezené možnosti integrace

Email marketing je skvělá věc, v žádném případě by však neměl být jediným prostředkem komunikace mezi vámi a zákazníkem. Díky tomu, že dnešní e-maily se posílají ve formátu HTML, máte prakticky neomezené možnosti integrace s ostatními vašimi propagačními kanály (web, sociální sítě…).

Není nejmenší problém do e-mailu zakomponovat odkazy na vaše webové stránky a přesměrovat tak čtenáře na stránku, která pro něj již bude optimalizovaná a připravená tak, aby dosahovala co nejlepších konverzních poměrů.

Zároveň můžete do e-mailu umístit ikony pro sdílení na sociálních sítích a pokud se vám podaří čtenáře dostatečně zaujmout obsahem e-mailu a přimějete jej ke sdílení, zkombinujete tak sílu e-mail marketingu a sociálních sítí současně.

Zelení – ruce nahoru

Zejména v zahraničí je velkým trendem podporovat technologie a výrobky, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Neže by se nám to taky nehodilo – zejména tady v Ostravě :D.

Hromadné rozesílání zpráv skrze e-mail je mnohem přátelštější k matičce přírodě, než tištění klasických propagačních materiálů, které drtivá většina příjemců rovnou zahodí.

Co byste si z tohoto článku měli odnést?

1. E-mail marketing je levnější, než propagace skrze klasické tištěné materiály (dokonce levnější, než většina propagačních kanálů obecně).

2. E-mailing dosahuje prokazatelně lepších výsledků (zejména co se otevření týče), než tištěné materiály. Průměrně každý pátý versus každý padesátý přijemce.

3. Při provozování e-mail marketingu můžete snadno všechno měřit, což je v případě offline propagace velmi těžké.

4. Uživatele preferují to, co je nejmenší zlo, což je v tomto případě e-mail.

5. E-mailing vám nabízí téměř neomezené možnosti propojení s ostatními komunikačními a propagačními kanály.

SmartEmailing - Dělejte E-mail Marketing chytře

Stále ještě o e-mailingu pochybujete, nebo si s ním nevíte rady?

Pokud ještě stále nejste přesvědčeni o tom, jestli říct e-mail marketingu ano či ne a chtěli byste poradit, neváhejte a ptejte se – od toho jsou tady ty komentáře (a konec konců – celá propagacenainternetu..cz) 😉

A pokud jste připraveni se do e-mailingu pustit, zde je návod, jak si vytvořit svou první e-mail marketingovou kampaň: Krok za Krokem: od Nuly po Hotovou E-mailovou Kampaň

A nezapomeňte sdílet článek na sociálních sítích, je to jednoduché 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

1 komentář u Řekněte Konečně své ANO E-mail Marketingu

  1. Pingback: Direct mail – účinný, dobre merateľný a lacný komunikačný nástroj | Novinky o inzercii na Sme.sk

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!