4 Nepravdivé Mýty o Propagaci na Internetu

4 Nepravdivé Mýty o Propagaci na Internetu

Na internetu i mimo něj se můžete dozvědět mnoho zajímavých věcí.

Ovšem ne vždy jsou tyto informace, které obdržíte, pravdivé.

Co se týče propagace na internetu, je mnoho informací, které jsou naprosto a zcela nepravdivé.

V tomto článku se podíváme na 4 tvrzení, o kterých si spousta lidí myslí, že jsou pravdivá. Pravda je ovšem úplně někde jinde…

1. Vytvořte si webové stránky pro svůj byznys a zákazníci přijdou

Mnoho lidí si myslí, že v dnešní době musí mít webové stránky. Myslí si, že když je vytvoří, mají povinnost splněnou a zákazníci si je už na internetu najdou sami.

Špatně!

To bohužel pravda opravdu není. Možná kdysi, kdy bylo jen pár webových stránek v každém oboru a lidé měli jen omezený výběr.

Dnes je realita jiná.

V každém oboru, na každou frázi, kterou člověk zadá do vyhledávání, se objevují výsledky (minimálně) v tisících.

Vytvořit si webové stránky tedy opravdu nestačí.

Chcete-li si prostřednictvím svých webových stránek přivádět nové zákazníky, bude zapotřebí víc než jen vytvoření pěkné internetové prezentace.

Proč?

Protože poté, co si vytvoříte své webové stránky, je najde jen ten, kdo bude znát vaši url adresu. Pokud chcete, aby se o vás na internetu dozvěděli noví zákazníci, čeká vás více práce, než jen vytvoření webových stránek.

Je třeba se také trochu věnovat marketingu na internetu, aby se o vašich webových stránkách vůbec někdo dozvěděl a navštívil je.

2. Vytvoření webových stránek je jednorázový proces

Myslíte si, že se budete týden věnovat návrhu svých webových stránek, pak si seženete někoho, kdo vám je vytvoří a máte hotovo?

Špatně!

Webové stránky, mají-li vám pomáhat, mají-li vás propagovat a mají-li vám přivádět nové zákazníky, je potřeba se jim věnovat kontinuálně.

Návštěvníci potřebují vidět život. Potřebují aktuální informace.

Nezajímá je vaše stránka, kterou jste vytvořili před dvěmi lety. Nezajímají je informace, které jsou rok staré a které už z poloviny ani neplatí.

Máte-li už vytvořené webové stránky, věnujte se jim. Zveřejňujte aktuální dění. Novinky a nabídky. Ať vaši návštěvníci ví, že fungujete.

3. Nejdůležitější je být na prvním místě ve výsledcích vyhledávání

Myslíte si, že jediným a nejdůležitějším cílem vašich webových stránek je dostat se na první pozici na stránce s výsledky vyhledávání?

Špatně!

Přestože umístění na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání je opravdu velký benefit, nemělo by se vaše soustředění zaměřovat pouze na tento cíl.

Optimalizace webových stránek pro vyhledávače je stále tak nějak technickou záležitostí.

Pokud se začnete soustředit jenom a pouze na to, jakým způsobem vás a vaše stránky hodnotí algoritmus vyhledávače, začnete se vzdalovat svým návštěvníkům.

Už jsem viděl spousty webových stránek, které byly přizpůsobené pouze vyhledávačům. Obsahovaly přehršel klíčových slov a frází natolik, že už živému návštěvníkovi přestávaly dávat smysl.

Mějte na paměti jedno:

Vyhledávače a jejich algoritmy jsou zde předevšim od toho, aby se co nejvíce přiblížily lidem – živým návštěvníkům.

Jsou zde od toho, aby lidem poskytly co nejvhodnější výsledky vyhledávání na základě jejich dotazu.

Vaše webové stránky tedy musí být na prvním místě vytvořené pro vaše živé návštěvníky. Tedy:

  • Vaši návštěvníci se na nich musí cítit příjemně.
  • Musí být schopni snadno a rychle najít to, co hledají.
  • Webové stránky jim musí umožnit přirozené a intuitivní ovládání a pohyb.
  • Návštěvníci tam musí najít užitečné informace, nikoli jen změť klíčových slov.

Pokud se budete soustředit pouze na vyhledávače, přestože se vám může podařit umístit se na předních pozicích, návštěvníci budou vaše webové stránky zavírat a opouštět.

A už se nevrátí…

4. Nejdůležitější stránkou vašeho webu je homepage – domovská stránka

Mnoho lidí je přesvědčeno o tom, že musí věnovat největší usilí a pozornost své domovské stránce – homepage.

To je přeci ta stránka, kterou uvidí všichni návštěvníci, kteří na váš web přijdou ne?

Špatně!

Pokud uživatel zadá do vyhledávání nějaký dotaz, vyhledávač mu nabídne výsledky vyhledávání na základě své databáze zaindexovaných stránek.

Nabídne mu ty stránky, které jsou podle něj nejvhodnější vzhledem k zadanému dotazu.

Vaše stránky ale nejsou reprezentovány vaší domovskou stránkou. Hledá-li uživatel například nějaký produkt, který na svém webu nabízíte, vyhledávač mu s největší pravděpodobností nabídne právě stránku s produktem.

Návštěvník tedy vaši domovskou stránku ani neuvidí a už se bude nacházet někde v hlubší struktuře vašeho webu.

Mějte tuto skutečnost na paměti a snažte se jí své webové stránky přizpůsobit.

  • Informace, které chcete sdělit každému návštěvníkovi vašich webových stránek umístěte nejlépe do nějakého bočního panelu (sidebaru) tak, aby byly viditelné na jakékoli podstránce vašeho webu.
  • Je nevhodné mít některé stránky dostupné pouze z homepage. Dobrým řešením je chytrá navigace, která umožní návštěvníkům dostat se z jakékoli webové stránky kamkoli. Nebo alespoň na nějaký rozcestník.
  • Poutavý design by měl být také na celém vašem webu. Nemějte jen vyzdobenou domovskou stránku. Návštěvník se musí cítit příjemně bez ohledu na to, kde se na vašem webu právě nachází.

Další rozšířené nepravdivé mýty?

Setkali jste se s nějakým mýtem o propagaci na internetu? Napište nám jej do komentářů 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u 4 Nepravdivé Mýty o Propagaci na Internetu

  1. Radek napsal:

    1.Pěkně napsáno, se všemi body souhlasím. Mám jednoho známehé, který si pořídil eshop a diví se, že mu nechodí lidi ani objednávky. Vytvořením eshopu totiž práce pro něj skončila a on si myslí, že si ho lidi sami najdou.

    2. S tímhle jevem se setkávám poměrně často, klienti mají několik let staré stránky, které vypadají naposto hrozně. Nicméně přesvěčit je na novější projekt je někdy skoro nemožné.

    3. Některé firmy platí za „SEO“ a to aby byly na prvních místech šílené peníze, ale vůbec si neuvědomují, že na tom získají pouze firmy, které tohle seo dělají. První všichni být nemůžou. Raději se zaměřit na zákazníka a zaplatit si třeba PPC reklamu, kde budete určitě na první straně a platíte pouze za potencionální zákazníky, kteří Vám na reklamu kliknou.

    Tím samozřejmně nechci seo zatracovat, ale vyhodit měsíčně i několik tisíc za SEO se mi zdá bláznovina.

    4. Tak tady není co dodat.

    5. Registrace do katalogů vás dostane na přední stránky

    Není to pravda, samostatná registrace Vás dopředu nedostane a navíc registrace, kteří někteří nabízejí je děs a hrůza.
    Nabízejí registraci do 500 katalogů, ale katalogů, které mají smysl je cca do stovky.

    • Jakub napsal:

      Naprosto souhlasím,

      k registraci do katalogů bych ještě doplnil, že je velmi důležité vědět, kdo a jak vám registraci dělá (tedy pokud za tuto činnost někomu platíte). Často totiž vídávám, že registrace do 500 katalogů se provádí buď automatizovaným programem a nebo se jen slepě kopírují texty.

      Ani jedno není dobré, vždy záleži na poutavých a unikátních textech.

      Děkuji za komentář Radku 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!