Checklist pro Správně Vytvořené Webové Stránky

Checklist pro Kvalitně Vytvořené Webové Stránky

Dnes jsem si pro vás připravil, jak název napovídá, checklist pro kontrolu či pomoc při vytváření webových stránek.

Checklist je ke stažení ve formátu pdf, abyste si jej mohli v případě potřeby vytisknout a využít jej jak pro kontrolu, jsou-li vaše webové stránky kvalitní, tak i jako vodítko při vytváření nových webových stránek.

Checklist je zaměřen na samotné webové stránky, co by webové stránky měly obsahovat a jak by měly být vytvořeny.

Nejedná se pouze o SEO On-Page pravidla, ale o komplexní shrnutí. Pravidla a algoritmy vyhledávačů se často mění a přizpůsobují, mé metody jsou zaměřeny na kvalitně vytvořené webové stránky tak, aby byly považovány za kvalitní  pro vyhledávače i návštěvníky i za několik let.

Co v checklistu najdete?

Zaměření na tři důležité oblasti:

  1. webové stránky jako celek,
  2. jednotlivé webové stránky,
  3. odkazy.

V každé oblasti jsou shrnuty nejdůležitější body, které by neměly být zanedbány.

Dokument je postaven na základě mých vlastních zkušenostech a praxi. Věřím, že vám dobře poslouží 🙂

Stáhněte si Checklist (klikněte pravým tlačítkem a zvolte Uložit cíl jako…)

Checklist pro kvalitně vytvořené webové stránky (pdf – 171 kb)

Pokud máte jakékoli poznámky, rady či doporučení, neváhejte mě kontaktovat 😉

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

9 komentářů u Checklist pro Správně Vytvořené Webové Stránky

  1. honza napsal:

    Pokud jde o robots.txt, moc nechápu, proč bych měl zveřejňovat místa, kam nechci, aby mi nikdo chodil… Chápu, že někteří chtějí mít třeba odkaz do administrace na webu, aby si jen klikli, ale ty hravě přesvědčím, aby si dali přihlašovací stránku do záložek. Když mám na webu odkaz a v robots.txt má zákaz indexace, tak to automaticky přitahuje pozornost.

    • Jakub napsal:

      Zdravím Honzo,
      chápu, co máš na mysli, ale správné vyplnění robots.txt je důležité hlavně pro vyhledávače, kteří si jej zkontrolují a podle toho vynechají určité stránky – neindexují je.
      Svým způsobem máš pravdu, že stránky uvedené v souboru robots.txt mohou přitahovat pozornost (asi bych ale nevolil slovo „automaticky“). Přesto bych se toho nebál – neměl jsem nikdy potřebu někomu studovat robots.txt a navíc stránky, které by měly být striktně uzavřeny pro veřejnost, bývají zpravidla zabezpečeny mnohem lépe, než pouhým vyřazením z indexu…
      Každopádně díky za komentář Honzo, jsem rád za každou připomínku 🙂

  2. honza napsal:

    Já jsem přestal robots.txt používat zcela a vyhledávače nemají problém. Jediný, kdo má problém, jsou zákazníci, kteří si nechají web „prověřit“ v nějakém SEOmatu, protože jim to vyplivne „fatální“ chybu – chybějící robots.txt…
    Stejně tak mapa webu. Tu teda občas dělám, ale jen tam, kde to má smysl. U malého webu s několika stránkami to smysl žádný nemá.

    • Jakub napsal:

      Ano s tou mapou webu souhlasím, přesto… Snažím se myslet na všechny, nemohu se zaměřit jen na ty, kteří mají web o pěti podstránkách. Pokud má někdo web, který má 200 stránek, je opravdu na místě pro vyhledávače tuto mapu vytvořit. I kdyby na ty stránky vyhledávač časem přišel – takhle má místo, kam se jen podívá a jede 🙂

      Robots.txt sice nemusí být nutný, ale i tak (například) Google uvádí ve svých scriptech, že je soubor vhodné na webu mít, prostě pro přehled robotů. A já mám raději vše v naprostém pořádku, zejména když to není nic složitého, než později kvůli nějaké změně na to myslet a „dodělávat“.

      A všem doporučuji totéž – já stojím za tím mít vše tak, jak má být. Tak jsem i do budoucna lépe připraven na jakékoli změny…

      • honza napsal:

        Souhlasím, webu s 200 stranami se mapa webu hodí, a takovému webu ji udělám taky. Jenže takových webů moc nedělám…

        robots.txt s obsahem:
        User-agent: *
        Disallow:
        nemá žádný význam. Používání takového souboru je náboženská záležitost 😉

  3. Radek Bochňák napsal:

    Jen bych doplnil menší překlep v souboru v sekci Odkazy – je nesmysl mít u odkazu Alternativní text… Chapu že se autor překlepl jen bych nerad aby to někoho mátlo 🙂
    Určitě autor nedopatřením s myšlenkama předbíhal svůj text a měl na mysli obrázky 🙂

    Jinač k tomu souboru robots.txt – dle zkušeností mphu jen říct že se jedná o opěrnou holi pro vyhledávače a všude se o tom píše (určitě i zde v některém z článků) že se jedná pouze o pomocný nástroj pro rychlejší indexaci…

    A co se týče sitemap? Já razím praxi používat sitemap dvěma způsoby – jedním způsobem pro vyhledávače vož je klasický sitemap.xml a pak samotná stránka SiteMap kde je pro uživatele přehledně zobrazena celá struktura webu… Ano – vždy záleží jak je web velký a podle toho se zobrazuje level zanoření stránek 😉

    • Jakub napsal:

      Zdravím Radku, mockrát dík za upozornění na překlep. Nejdříve jsem to vůbec nepochopil a říkal jsem si, vždyť jsem tu chybu opravil…

      Jenže jak říkáš… Byl jsem myšlenkami napřed a hlavně – nahrál jsem zde omylem starou verzi souboru, která ještě ani neobsahovala sekci „obrázky“.

      Tímto se všem velmi omlouvám a stahujte znovu – konečně tu správnou verzi souboru 🙂

  4. Zdravím Jakube, hezký checklist, ale když se podíváš hned na první bod, tak podle W3.org máš na stránce 187 chyb a jedno varování a to vůbec není málo. Pozici ve vyhledávačích ti to určitě nezlepší.

    A co se týče jednotlivých bodů, tak bych některé víc zkonkrétnil, jinak to není checklist, ale návod. Např. u druhého bodu bych rovnou napsal: „nainstalovat Google Analytics“ (ano, vím, existují i další, ale většina lidí využívá Google Analytics), nainstalovat „Clickheat“ (mimochodem, používáš Clickheat?) atd.

    Další důležitý věci:
    Propojení webu s Google Webmaster Tools a Bing Webmaster Tools. Tam si člověk může přímo vytvořit robots.txt

    Vytvoření profilů na sociálních sítích: Facebook Page, Twitter atd.

    Tyhle věci by neměli v checklistu chybět. Zvlášť pod nadpisem „Webové stránky jako celek“…

    • Jakub napsal:

      Buď zdráv Tome, vezmu to postupně 🙂

      mé chyby na W3.org – ano mám tam 187 chyb, ale když se na ně podíváš, zjistíš, že ve skutečnosti se jedná o jednu jedinou chybu v šabloně (používám klasickou šablonu twenty ten od wordpressu) – někde v kódu (v nějaké funkci) šablony chybí znak „>“, což vytváří celý problém. Tato chyba vznikla po instalaci jednoho pluginu a nejsem schopen ten vadný řádek kódu najít… Ale já na ni příjdu.. Nicméně se nejedná o chybu nekvalitně vytvořeného webu… V prvopočátcích jsem vše ošetřil…

      Zkonkrétnění bodů – zde si trochu protiřečíš. Právě naopak, kdybych vše napsal tak konkrétně – potom by se jednalo o návod a nikoli o checklist. Statistických nástrojů je více, proto je to tam tak napsáno, ať si každý dosadí (a nainstaluje) software dle svého gusta. Stejně tak je to i s ClickHeatem (zkoušel jsem ho, ale momentálně nemám nainstalovaný)…

      Propojení s Google Webmaster Tools – na to jsem zapomněl, děkuji za skvělé doporučení – hotovo – dodáno do checklistu 😉

      Vytváření profilů na sociálních sítí určitě nepovažuji za faktor na webových stránkách, ale (zcela) mimo ně. Proto nejsou uvedeny. Tyto věci budou shrnuty později v odpovídající oblasti.

Napsat komentář: honza Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!