3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 3. Konverze

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat - Konverze

Kdybyste měli možnost za stejných okolností a stejných výdajů zdvojnásobit své příjmy, líbilo by se vám to?

Kdybyste měli možnost v kamenném obchodě přimět zákazníka, aby nakoupil více a utratil u vás více peněz, chtěli byste?

Kdo by nechtěl 🙂

O tom je právě tato třípísmenná zkratka – CRO.

CRO = „conversion rate optimization“ – optimalizace konverzního poměru.

Jakým způsobem lze tento poměr zvýšit? Jak přimět více návštěvníků, aby se stali zákazníky? Tak o tom si povíme v tomto článku…

Už jsme si řekli, jak vypadá proces konverze.

Konverze je třetí, ne však méně důležitou věcí, kterou je životně důležité optimalizovat.

Představte si situaci, že na vaše webové stránky přijde 10.000 návštěvníků za měsíc a vy prodáváte produkt za 200,- kč. Váš konverzní poměr je průměrně 1%.

Za těchto okolností budou činit vaše příjmy 20.000,- kč (10.000 x 0,01 x 200).

Chcete-li zdvojnásobit své měsíční příjmy, máte na výběr z následujících možností…

1. Zdvojnásobit počet návštěvníků přicházejících na vaše webové stránky. Pokud zůstane konverzní poměr, pak při 20.000 návštěvníků zdvojnásobíte své příjmy.

2. Zdvojnásobit cenu vašeho produktu. Pokud svůj produkt zdražíte na 400,- kč a vaše návštěvníky to od koupě neodradí, procento konverze zůstane na hodnotě 1, zdvojnásobíte své příjmy.

3. Optimalizovat své webové stránky s ohledem na konverze a zvýšit svůj konverzní poměr z hodnoty 1% na 2%, čímž dosáhnete dvojnásobných příjmů…

Která varianta vám přijde nejsnáze proveditelná?

Kolik úsilí by vás stálo přivést dalších 10.000 návštěvníků na svůj web?

Jak by probíhalo nakupování, kdyby byl váš produkt 2x dražší než doposud? Odradilo by to návštěvníky od koupě?

Pokud jste ještě nepomysleli na optimalizaci konverzí na vašich webových stránkách, teď je ta správná chvíle…

Celá teorie optimalizace konverzí v jedné větě

Odhalte, proč váš návštěvník nedokončí konverzi, a tento problém napravte… Toť vše…

Vypadá to velmi jednoduše a ve své podstatě to tak jednoduché i je. Nalézt tyto atentátníky vašeho konverzního procesu však tak zjevné být nemusí.

A proto jsem pro vás připravil tyto 4 způsoby, jak odhalit a napravit slabá místa vašeho konverzního procesu:

1. Podívejte se na své webové stránky očima svých návštěvníků

Neustále opakujeme jedno – poznejte svého cílového zákazníka. Vaše webové stránky musí být vytvořené s ohledem na jeho aktuální znalosti a přehled v oboru. Snažte se používat taková slova a takové formulace problému, aby vám porozuměl. Snažte se docílit toho, aby vaše sdělení bylo tak křišťálově čisté, že ani sám křišťál křišťálově čistější být nemůže 🙂

Informace ohledně toho, co svým návštěvníkům nabízíte musí být napsány s ohledem na základní pohnutky, které zákazníka motivují ke konverzi:

  • potřeby
  • cíle
  • obavy

a zároveň brát v úvahu také psychologické rozpoložení vašeho cílového zákazníka.

Nakupují u vás spíše muži? Nebo spíše ženy?

Muži bývají ve většině případů spíše analytického zaměření, chtějí vše zkoumat a porovnávat.

Naopak ženy nakupují spíše na základě emocí.

Na prodejní stránce byste měli potenciálním zákazníkům zodpovědět následující otázky, abyste uspokojili zvědavost různých povah:

  • Co zákazníkovi nabízíte?
  • Proč by měl produkt zakoupit?
  • Kdy by jej měl zakoupit?
  • Jak by jej měl zakoupit?
  • Pro koho je tento produkt určen?

Při psaní prodejní stránky – stránky na které probíhá konverze vašeho návštěvníka v zákazníka – se snažte používat benefitově orientované texty.

Nevyzdvihávejte vlastnosti produktu, soustřeďte se na užitky, které zákazníkovi přinese.

2. Analýza návštěvnosti webových stránek

Nejdříve je potřeba zjistit, jaká je návštěvnost a jakých hodnot nabývá konverzní poměr. Musíte přeci vědět, co konverze ovlivňuje a jestli pozitivně či negativně…

Které stránky jsou nejnavštěvovanější?

Zjistěte si, které stránky vašeho webu jsou nejvíce navštěvované a na tyto stránky umístěte vhodné výzvy k akci.

Výzvy k akci by měly být vždy umístěny na takovém místě, aby je návštěvníci viděli ihned, když se jim stránka načte. A to aniž by byli nuceni rolovat dolů nebo do strany.

Vstupní stránky

Jaké jsou vstupní stránky vašeho webu? Která stránka je ta první, na které se návštěvník nejčastěji objeví? Tato stránka by měla být ve všech ohledech dokonale přizpůsobena vašemu cílovému zákazníkovi.

K čemu je dobrá perfektní domovská stránka, když návštěvníci nejčastěji přicházejí na stránku s vaší nabídkou?

Odkud návštěvníci přicházejí?

Ze statistik je snadné zjistit, odkud vaši návštěvníci nejčastěji přicházejí.

Pokud máte odkazy na různých webových stránkách, jejichž návštěvníci se web od webu liší (svým způsobem uvažování, potřebami, zájmy…), můžete pro každý takový web vytvořit samostatnou stránku, na kterou budete z daného webu odkazovat. Tuto stránku pak samozřejmě „ušijete“ na míru daným návštěvníkům.

Odkud nejčastěji přicházejí návštěvníci, kteří nakupují? Takovému zdroji návštěvnosti je potřeba věnovat zvýšenou pozornost. Tento web mohou navštěvovat vaši ideální cíloví zákazníci… Nebo způsob odkazování může být efektivnější než jinde…

Zjišťujte, proč funguje to, co funguje a snažte se to reprodukovat na jiných místech.

Ze kterých stránek návštěvníci odcházejí?

Ze kterých stránek návštěvníci nejčastěji odcházejí? Co je na těchto stránkách špatně? Pomůže úprava textu? Nebo je třeba stránku úplně předělat, aby neodrazovala návštěvníky? Opět pátrejte po tom, co vašim cílovým zákazníkům na těchto stránkách nevyhovuje a jak jim můžete vyjít vstříc.

3. Technické problémy

Technická stránka věci může být na vině úplně stejně…

Co když je váš copywriting i rozložení prvků na stránce kvalitně zpracovaný a zákazník nedokončí konverzi jen proto, že se stránka špatně načítá v Internet Exploreru?

Podívejme se na nejčastější technické chyby, které mohou zabránit konverzi návštěvníka v zákazníka.

Zobrazují se stránky dobře v různých prohlížečích?

Každý prohlížeč je trošku jiný a funguje trochu jinak.

Pokud chcete docílit lepšího konverzního poměru, je třeba se postarat o to, aby se co do funkčnosti a vzhledu vaše webové stránky příliš nelišily prohlížeč od prohlížeče…

Vyzkoušejte si projít celým konverzním procesem v různých prohlížečích…

Funguje vše tak, jak má?

Nechcete přeci přicházet o zákazníky a o peníze jen proto, že váš návštěvník používá Operu, ve které váš formulář nefunguje…

Nenahrávají se stránky příliš dlouho?

Uživatelé internetu jsou nedočkaví – neradi čekají.

Pokud načtení vaší webové stránky trvá příliš dlouho, konverzní poměr se snižuje.

S každou další vteřinou čekání přicházíte o zákazníky.

Optimalizujte obrázky a grafiku na svých webových stránkách tak, aby vaši návštěvníci nemuseli dlouho čekat…

Je konverze pro zákazníka snadná?

Pokud se váš návštěvník rozhodne k nákupu, musí být cesta od rozhodnutí až po dokončení nákupu naprosto jasná, jednoduchá a co nejkratší.

Čím je cesta od rozhodnutí po dokončení delší, tím méně zákazníků doběhne do cíle.

Vyzkoušejte si takový nákup na někom jiném. Počítejte i s tím, že spousta uživatelů nemusí být nijak extra schopná při práci s počítačem. A přesto si budou chtít váš produkt zakoupit.

Usnadněte jim to jak je to jen možné, nákup by mělo být schopné zvládnout i malé dítě (má-li tedy dost peněz :D).

Nedochází k chybám?

Co když se návštěvník rozhodne k zakoupení produktu a při kliknutí na „přidat do košíku“ se mu zobrazí chybová hláška?

Možná to zkusí ještě jednou, možná ani to ne.

Důkladně kontrolujte průchod celým konverzním procesem, ať máte jistotu, že nepřicházíte o zákazníky jen kvůli hloupé technické chybě.

4. Zpětná vazba a průzkum

Neustále se ptejte svých návštěvníků…

Ptejte se co se jim líbí, co je zaujalo a co na ně udělalo pozitivní dojem.

Také se ptejte, co se jim nelíbí a co jim vadí, co by změnili a udělali jinak.

Je něco, co vašim návštěvníkům chybí?

Informace můžete získat snadno:

  • pomocí e-mailů – můžete svým zákazníkům odeslat e-mail s dotazem nebo dotazníkem,
  • použitím ankety na svých webových stránkách, facebooku a dalších sociálních sítích,
  • telefonickým kontaktem,
  • osobním kontaktem,
  • apod…

Zajímavé je použití negativních informací. Lidé si mnohem radši stěžují, než pochvalují. Zkuste se přímo zeptat návštěvníků, co jim vadí, na co/koho by si chtěli postěžovat a podobně. Stačí jen otočit na negativní pojetí a uvidíte, že ohlas bude větší než na otázku „co se vám na nás líbí?“. To je ta dnešní doba 🙂

Další články:

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 1. Obsah

3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 2. Design

Máte nějaké své vlastní „fígle“ jak vylepšit konverzní poměr? Podělte se s námi 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Do polí níže zadejte své jméno a e-mailovou adresu a získáte okamžitý přístup k e-mailovému rychlokurzu optimalizace www stránek a jako bonus obdržíte elektronickou publikaci Webové stránky snadno & bez znalostí, která vám objasní základy správně vytvořených www stránek i když jste naprostým laikem v oboru.


Váš e-mail nebude poskytnut žádné třetí straně. Sám nesnáším spam!

2 komentáře u 3 Věci, které je Životně Důležité Optimalizovat – 3. Konverze

  1. Pingback: 7 Způsobů, Jak Motivovat Návštěvníka k Nákupu | Propagace na internetu

  2. Pingback: Co dělat předtím, než se pustíme do pokročilejších marketingových technik | Propagace na internetu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jako jméno uvádějte prosím své opravdové jméno nebo přezdívku. Komentáře, které místo jména obsahují název firmy, webových stránek nebo klíčová slova jsou automaticky mazány!